המשלחת הסינית שבאה ללמוד על יזמות במרכז ירוק

פער התרבויות הגדול בין סין לבין ישראל מוכר לרובנו, והיחסים הטובים בין המדינות לצד העניין הגובר של סין בישראל ובמזרח התיכון מושכים לא מעט משלחות של יזמים, אנשי עסקים ואנשי אקדמיה מסין לארץ, בניסיון ללמוד על האופן שבו מקדמים חדשנות, על מודלים שונים של עבודה ועידוד יזמות מגיל צעיר.

מרכז היזמות והרובוטיקה היישומית ירוק, השוכן בעמק חפר, אירח לפני כמה ימים משלחת, שאורגנה על ידי חברת אופקים, וכללה כ-20 אנשי עסקים, הלומדים לתואר EMBA באוניברסיטת גואנגג'ואו שבדרום סין. אנשי המשלחת הביעו עניין רב במודל העבודה הייחודי של ירוק, המשלב עבודה עם יזמים, עם חברות בתעשייה, עם נציגות אקדמית ועם בני נוער במקום אחד, ומפעיל גם את סדנת הרובוטיקה הגדולה בארץ. האורחים ביקשו לבקר במרכז על מנת ללמוד על אופיו של המקום ועל היתרונות שבסביבה המשלבת בין הכוחות השונים.

באים ללמוד על יזמות בישראל. חברי המשלחת ולירן שחר, מייסד מרכז היזמות והרובוטיקה היישומית ירוק. צילום: יח"צ

לירן שחר, שותף מייסד של מרכז ירוק, שליווה את המשלחת בביקור, סיפר, כי חברי המשלחת התפעמו מהמודל פורץ הדרך של ירוק, שאין עוד כדוגמתו בארץ או בעולם: "האנשים במשלחת הסבירו לנו שמערכת החינוך בסין שונה מאוד מזו שיש לנו כאן בארץ. הממשלה לא מעודדת סוג כזה של חינוך ליזמות. הם מתמקדים במסלול הקבוע שאותו עוברים כולם. כאן בירוק בני הנוער עובדים בצורה עצמאית לחלוטין, ממש כמו היזמים שעובדים במתחם שלנו, מה שמכין אותם לעתיד בצורה שאין שווה לה כיום".

לצד ההיכרות עם הפעילות של בני הנוער במועדון הרובוטיקה, נחשפה המשלחת לעבודה שנעשית עם יזמים, המקבלים מנטורינג מיועצים מנוסים, במטרה להביא את החברה לגיוסים משמעותיים ולצמיחה. כמו כן, הם למדו על עבודה במודל של מתחם עבודה משותף, תחום שאנשי עסקים ואנשי היי-טק רבים מהמזרח מתעניינים בו מאוד.

חברי המשלחת אמרו, כי "התוכנית של ירוק מרשימה ומעצימה. התרשמנו במיוחד מהמודל, אשר מותאם לצרכים של בני הנוער כיום, שהרשת החינוכית הפורמלית בסין לא מסוגלת למלאם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים