פורום C3 באל על בשיתוף כאל: איך להיות ארגון מוכוון נתונים?

המשתתפים באירוע. צילום: רותם אור

חברת אל על בשיתוף עם חברת כאל אירחה את פורום C3 של בכירי המנמ"רים בישראל, שבאו לשמוע על "ארגון מוכוון נתונים".

סמנכ"ל דיגיטל ומחשוב, שחר מרקוביץ, הציג את האסטרטגיה הטכנולוגית של אל על, שרוצה להיות "החברה החכמה של אומת הסטארט-אפ" – אסטרטגיה שמבוססת על שימוש במידע ואנליטיקה מתקדמת כדי לייצר ערך עסקי באמצעות שיפור חוויית הלקוח והעובד, הצעות ערך ממוקדות לקוח ושיפור היעילות התפעולית.

עדו ביגר, ראש אגף מידע ואנליטיקה באל על. צילום: קרן מגל

ראש אגף מידע ואנליטיקה באל על, עדו ביגר, פירט כיצד ישיגו את האסטרטגיה. התוכנית של אל על מבוססת על "מידע כנכס" – שדרוג המידע לאורך כל שדרות הארגון, בניית "מפעל BI", המייצר דשבורדים לכלל הארגון בצורה אג'ילית, ומינוף מדע הנתונים כדי להשיג תוצאות כלכליות בארגון. ביגר הציג כיצד השימוש במידע הוביל לשיפור בדיוק המבצעי של אל על ובצריכת הדלק של טיסות.

אירנה פורטניק הציגה את הפעילות הרבה שנעשית בכאל סביב עולם המידע, כולל המיקוד בהנגשת מידע לבעלי התפקיד בארגון, ובראשם המנכ"ל.

המשתתפים באירוע. צילום: רותם אור

המשתתפים באירוע. צילום: רותם אור

שי איתן, ראש מדור מידע בכאל, תיאר בפירוט את התהליך של בחירת טכנולוגיות הדשבורדים שלהם (tableau)  והארכיטקטורה הטכנולוגית, הכוללת שכבת מידע אופרטיבית ומידע כשירות (Data as a Service).

מיכל מרכוס, מנמ"רית אל על. צילום: עדו ביגר

מיכל מרכוס, מנמ"רית אל על. צילום: עדו ביגר

לסיום, מיכל מרכוס, מנמ"רית אל על, תיארה את האתגרים שאיתם מתמודד המנמ"ר בעולמות הביג-דטה, והצורך העסקי לספק נתונים ולהעביר אותם ממקום למקום תוך התמודדות עם רגולציה, כמו חוקי הגנת הפרטיות ו-GDPR ונושאי סייבר. המנמ"ר, הסבירה מרכוס, צריך לאזן בין ניהול הסיכונים לבין הצורך לתת את השירות הכי מיטיב וליצור מערכת גמישה ופתוחה.

במרכז: רוני פינקלשטיין, ראש אגף שיפוץ מטוסים באל על, ושחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של החברה. צילום: קרן מגל

בהמשך הביקור סיירו המנ"מרים בהאנגר מטוסים של אל על וקיבלו הסבר מעמיק על תהליך שיפוץ המטוסים בחברה, ולבסוף ביקרו במרכז שליטה אווירי של אל על, שם הוסבר להם על המורכבות הרבה בניהול המבצעים האווירי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים