חברי האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות מתארחים בספקטרוניקס אמרסון

חברי האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות ירדו השבוע דרומה כאורחי חברת ספקטרוניקס אמרסון משדרות.

מנכ"ל ספקרטוניקס אמרסון, טל לאופר, הפתיע את הבאים בשקשוקה מקומית, ולאחר מכן סיפר להם על התעשיות המתקדמות באזור עוטף עזה וסיפר, כי ״למרות אי הוודאות הביטחונית המתמשכת, יש עשייה טכנולוגית וחדשנית בעוטף עזה, שמושכת גם חברות בינלאומיות לבוא ולהשקיע, אנחנו דוגמנ טובה לכך"

יו"ר הרשות לחדשנות, עמי אפלבום, אמר: "השאלה הגדולה היא איפה נהיה בעוד 10 או 15 שנים. חסרים כיום כ-15 אלף מהנדסים, והאבסורד הוא, שהמהנדסים שמסיימים לימודים לא מוצאים עבודה, כי המעסיקים מחפשים עובדים עם ניסיון. לכן רשות החדשנות יצאה עם תוכנית הכשרה, ומחלקת מענקים לחברות טכנולוגיות להכשרה מקצועית מתקדמת להשלמת ההכשרה הספציפית לאותה התעשייה".

על הטכנולוגיות העתידיות, בטווחים של 5, 10, ו 15 שנים, אמר אפלבוים, כי "הנבואה, אנו יודעים למי ניתנה, אך יש וקטורים שניתנים לזיהוי. הדבר המהותי ביותר שהופך ועוד יהפוך את כל חיינו הוא הבינה המלאכותית. אוטונומיה בקבלת החלטות תינתן למחשבים. הטכנולוגיה תגיע למקומות שהמוח האנושי לא יוכל להגיע אליהם. מהמסחר בנסדא"ק, שכבר היום מבוצע על ידי מחשבים ועד מכוניות אוטונומיות, שמעלות שאלות אתיות מהותיות ביותר שהחברה האנושית תצטרך להתמודד איתן.

לאחר מכן קיבלו חברי IATI סקירה ביטחונית כלכלית ממאיר אלרן, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS, שאמר: "המצב הביטחוני בעוטף עזה בעשרים השנים האחרונות הוביל לסטרס, שבאופן מפתיע מביא לצמיחה בתחומים רבים. יש כאן חוסן גבוה במיוחד. ככל שהאתגר גדול יותר כך החוסן משמעותי יותר והצמיחה בהתאם. זה בא לידי ביטוי בהיי-טק אבל לא רק – גם דמוגרפית ניתן לראות על פי חמש השנים האחרונות. מאז 'צוק איתן', ישנה צמיחה של עשרות אחוזים, ובחלק מהיישובים הכפריים מגיע הצמיחה ל-30%. יש רשימות המתנה ואין מקום בחלק מהיישובים. גם בשדרות יש צמיחה מרשימה".

מימין: אודי צורי, סמנכ"ל השיווק, ספקטרוניקס אמרסון, עמי אפלבום, יו"ר הרשות לחדשנות, וטל לאופר, מנכ"ל ספקטרוניקס אמרסון. צילום: בן עזריאל

באירוע נכחו גם דלית שרון, מנכ"לית קודאק ישראל, עמית עינב, משנה למנכ"ל הזרע, איציק ווילוגה, מנהל מפעל הזרע שדרות, מיכה אוחיון, מנכ"ל MDK, אלעד יאורי, מנכל סאוטאפ, שחר בלקין, יו״ר סאוטאפ, ואחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים