שגריר בריטניה מתלהב מסטארט-אפים חרדיים

שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגן, נפגש עם קבוצה של סטארט-אפיסטים חרדים, חברי חממת ביזלאבס, שיוצאים למסע רוד-שואו בלונדון, שבמהלכו יפגשו משקיעים, לקוחות ושותפים עסקיים, שיסייעו להם לקדם את החברות שלהם. החברות הטכנולוגיות החרדיות השתתפו בשנה האחרונה בחממה לסטארט-אפים חרדים בשלבים מתקדמים, שפעלה במסגרת מתחם היזמות והעסקים ביזמקס בירושלים, ובתחילת החודש הם ייצאו לסבב פגישות עם משקיעים ושיתופי פעולה עסקיים בלונדון.

מארק שימל, המארח הפילנתרופ היהודי בריטי, הציג לשגריר את העשייה של קרן אחים גלובל ב-15 השנים האחרונות, במטרה לעודד כניסה של חרדים לשוק העבודה, עד לרמה הגבוהה ביותר שאליה מגיע ההיי-טק החרדי בשנים האחרונות.

באירוע המצומצם הציגו הסטארט-אפיסטים החרדים בפני השגריר הבריטי את הפיתוחים הטכנולוגיים מתחומי הרפואה, הסייבר, החקלאות, הבינה מלאכותית ועוד. השגריר, שהתרשם מאוד מאיכות הסטארט-אפים, אמר, כי למרות שזכה להכיר את הקהילה החרדית מהשהות הקודמת שלו בישראל, הוא לא ידע שיש סטארט-אפיסטים חרדים בשלבים כל כך מתקדמים. "הופתעתי לראות את ההתקדמות הטכנולוגית האדירה. לא ידעתי שיש סטארט-אפים כל כך איכותיים בקהילה החרדית. צוות השגרירות יעמוד לימינכם ונסייע לכם בפתיחת דלתות כשתגיעו ללונדון", אמר השגריר וויגן.

בשורה הקדמית, מימין: אודי בן דרור – סמנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים; ניל וויגן – שגריר בריטניה בישראל, הפילנתרופ מארק שימל; איציק קרומבי – מנכ"ל מתחם ביזמקס; רייצ'ל רוזנצוויג – מנהלת משלחת הסטארט-אפיסטים החרדים ללונדון; גיל שורקה -;מנכ"ל חממת ביזלאבס. צילום: אהרלה קרומבי

מנכ"ל קרן ק.מ.ח, הרב מרדכי פלדשטיין, איחל לסטארט-אפיסטים הצלחה במסע ללונדון ואמר,  ש"העידן הגלובלי מעצים את האתגר להישאר נאמנים לאורח החיים החרדי בין אם נמצאים בחממה הקהילתית או שיוצאים לעסקים בעולם הגדול. אתם מוכיחים שניתן לשמור על אורח החיים ועל צורת הלבוש שלנו, ועדיין להיות הכי מקצועיים ולהגיע לקדמת הטכנולוגיה".

תוכנית הסטארט-אפים ביזלאבס פועלת ממתחם היזמות והעסקים לחרדים ביזמקס, שהוקם על ידי קרן ק.מ.ח, קרן אחים והרשות לפיתוח ירושלים. התוכנית פועלת בשיתוף גוגל, KPMG, אמזון, האוניברסיטה העברית ועוד, במטרה לסייע לסטארט-אפים חרדים להתגבר על פערי הבסיס מעמיתיהם בציבור הכללי. התוכנית מספקת תמיכה רחבת היקף, שכוללת סדנאות מקצועיות, רכישת ידע וכלים רלוונטיים, שיתופי פעולה עם גופים בינלאומיים, מנטורים מקצועיים ופורום משקיעים רחב ופעיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים