באו לבקר במאורת הנמר: פליקס גורפינקל והדס גרשנבל, מר ישראל

11/02/2019 16:01
באו לבקר במאורת הנמר: מימין - הדס גרשנבל, מנהלת המכירות לערים חכמות במגזר הציבורי במר ישראל מקבוצת מר, ופליקס גורפינקל, סמנכ"ל הפרויקטים של מר ישראל. צילום: פלי הנמר

באחרונה הגיעו לבקר במאורת הנמר פליקס גורפינקל, סמנכ"ל הפרויקטים של מר ישראל מקבוצת מר, והדס גרשנבל, מנהלת המכירות לערים חכמות במגזר הציבורי במר ישראל.

קבוצת מר היא חברה ותיקה בשוק הישראלי, והיא מתמחה בפרויקטי ערים חכמות ותקשורת. את הפעילות בארץ מנהל ב-2.5 השנים האחרונות משה צמיר, מנכ"ל מר ישראל.

גורפינקל וגרשנבל הגיעו אליי יום אחרי השקת נמל התעופה רמון שבסמוך לאילת – פרויקט שמר לקחה בו חלק. הם סיפרו לי על שורה של פרויקטים שבהם החברה משתתפת, בהם בנמל התעופה החדש ופרויקט העיר החכמה של עיריית תל אביב-יפו.

מה עם ארגונים יותר קטנים, או חברות שרוצות להיכנס לבניין חדש או להקים קמפוס חדש?
גורפינקל: "כשאנחנו מקימים רשתות תקשורת עבור חברות, אנחנו מתבססים על ניסיון, יכולות וטכנולוגיות שהשתמשנו בהם בפרויקטי תקשורת מחוץ למבנים. בין היתר, אנחנו בונים דטה סנטרים ומקימים רשתות תקשורת קוויות, אופטיות ואלחוטיות בתוך קמפוסים ומבנים – מעל או מתחת לאדמה, עבור ארגונים גדולים ובינוניים. לדוגמה, הקמנו, בפרויקט מיוחד, דטה סנטר בחניון בית החולים רמב"ם בחיפה, כדי להגן עליו בזמני חירום. פרויקטים אחרים שביצענו בישראל היו באצטדיון נתניה, שם הקמנו את כל מערכות המתח הנמוך, ובנמל אשדוד, שבו אנחנו משדרגים בעצם ימים אלה את מערכת הניהול".

גרשנבל: "כשחברות או גופים ציבוריים מקימים משרדים או קמפוסים חדשים, הגישה כיום היא שהקמפוס יהיה חכם בכל המובנים. החברות נתקלות בצורך להקים תשתיות תקשורת יציבות ואמינות, שייפרסו בכל רחבי הקמפוס ויאפשרו לחברה להשתמש בהן לצרכי תקשורת, כגון טלפוניה, תקשורת ואינטרנט. אנחנו תופרים לחברה את הפתרון שמותאם לה ספציפית מסך כל החלקים שהיא צריכה. אנחנו יודעים לתכנן, להקים ולפרוס את כל החלקים האלה כדי שיתפקדו בצורה מושלמת, כולל פריסה וניהול של סנסורים ואינטרנט של הדברים בבניינים, דטה סנטרים, פתרונות אבטחת מידע ואבטחה פיזית, ובניינים חכמים, המייצרים חסכון באנרגיה ובהוצאות על אנרגיה".

שאלתי אותם על מערכת ששמעתי עליה מכמה חברים טובים שלי בתעשייה – Smart-M. גורפינקל: "זוהי מערכת לניהול ערים חכמות ובניינים וקמפוסים חכמים. המערכת מאפשרת לצוות הניהול לקבל תובנות תפעוליות לטווח הקצר ולגזור תובנות אסטרטגיות לטווח הארוך בנתוני ביג דטה. בסופו של דבר, לא רק ערים חכמות צריכות ניהול, אלא גם בניינים וקמפוסים חכמים, ובעצם אין הבדל מאוד גדול ביניהם, כי שניהם כוללים מספר גדול מאוד של חלקים ורכיבים שצריכים לתפקד יחד ולספק תובנות ניהוליות ותפעוליות. בבניין חכם יש הרבה חיישנים שניהול חכם שלהם עוזר לייצר חסכון ויעילות, ונותן תובנות לתפעול אפקטיבי של הבניין".

גרשנבל אמר ש-"למשל, אם נציב חיישן בחדר עם מזגן הוא ידאג להתריע למערכת במקרה שהחדר ריק, והמערכת תעצור את אספקת החשמל למזגן ובכך תכבה אותו. כמו כן, התקנת חיישנים תת רצפתיים בבית דיור מוגן על מנת שיתריעו במידה שמישהו נפל ושרוע על הרצפה כדי שצוות המוסד יוכל להגיע לטפל בו. הפרסונליזציה וההתאמה לצרכים של כל בניין ושל כל חברה – זה מה שעושה את ההבדל וזה הערך המוסף של ניהול אפקטיבי של תשתיות תקשורת וביג דטה בתוך מבנים ומחוצה להם, גם בשביל החברה וגם עבור האנשים שנמצאים בבניין", סיכמה גרשנבל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ורד רובינשטיין

    שמחה שמי שעומד בראש הובלת הקידמה היא אישה ככ חזקה חכמה ובעלת יכולת להוביל. גאה בך הדס את תותחית. ❤️

אירועים קרובים