סיפור על הילד מהמעברה שהקים חברת היי-טק מצליחה

מימין: ראש עיריית אופקים, איציק דנינו; רבקה וד״ר חיים אמיר, מקימי אסנס; ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן. צילום: שלומי זנאתי

לד"ר חיים אמיר יש סיפור די יוצא דופן: הוא גדל במעברה (אור עקיבא, במקרה שלו) ולמרות תנאי הפתיחה הלא אופטימליים, הקים בשנות ה-90' את קבוצת אסנס – חברת היי-טק מצליחה, שמוכרת מיליוני מוצרים ברחבי העולם.

ייתכן שלא שמעתם על ד"ר אמיר, ולא בכדי: הוא איש צנוע שלא הצטלם ולא נחשף עד היום. אפשר לומר שלדיילי ציפי יש כאן חשיפה ראשונה.

באחרונה נערך לד"ר אמיר אירוע הוקרה רב משתתפים במפעל Flex שבאופקים, המייצר את רוב מוצרי אסנס. בין האורחים שבאו לו לחלוק כבוד ניתן היה למצוא את שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן; ראש עיריית אופקים, איציק דנינו; נציגי ומנהלי אסנס, ביניהם הבן, אוהד, מנהל הטכנולוגיה והחדשנות בחברה; ובכירי Flex, ביניהם גלעד דמרי, מנהל החברה באירופה, גיל טל, מנהל קבוצת מפעלי Flex, רפי חדד, מנהל הפיתוח העסקי, ואביחי רמות, מנהל המפעל באופקים.

אסנס פועלת כיום במספר תחומים: היא ספקית גלובלית של פתרונות לתחומי אבטחת המידע, הבית החכם והבריאות הדיגיטלית. אפשר לומר שהיא מממשת את חזון הפרחת הנגב של דוד בן גוריון: יותר מ-90% ממוצריה מיוצרים במפעל באופקים, שמועסקים בו 650 עובדים, ביניהם 100 בעלי מוגבלויות שונות, המגיעים ממרכזי שיקום מאזור הדרום כולו.

שתי הנשים החזקות בחייו של ד"ר אמיר

בנאומו סיפר ד״ר אמיר ששתי נשים חזקות ומיוחדות השפיעו על מהלך חייו בצורה משמעותית ביותר ועיצבו את מי שהוא כיום: אמו, רינה אבו חצירא, ממשפחת הבאבא סאלי, שדחפה את המשפחה לעלות לישראל, ורעייתו, רבקה, שותפתו והעובדת הראשונה של אסנס. כמו במקרים של חברות מצליחות רבות אחרות, השניים הקימו את החברה במחסן הבית שלהם.

ד״ר אמיר הודיע כי אסנס תקים במפעל באופקים מרכז אינטרנט של הדברים ומעבדת חדשנות, שיאפשרו לבחון באופן מידי ובחיבור עם אנשי הייצור שבשטח מוצרים, חידושים וטכנולוגיות שיוטמעו במוצרי החברה. בהמשך הוא ציין שיחד עם רעייתו, הם החליטו על הקמת קרן שתתמוך בהנחלת מדעים וטכנולוגיה לילדי אופקים.

מימין: ראש עיריית אופקים, איציק דנינו; רבקה וד״ר חיים אמיר, מקימי אסנס; ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן. צילום: שלומי זנאתי

מימין: ראש עיריית אופקים, איציק דנינו; רבקה וד״ר חיים אמיר, מקימי אסנס; ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן. צילום: שלומי זנאתי

דנינו אמר בדברי ברכתו כי עיר שלמה של יותר מ-30 אלף תושבים עומדת מאחורי התודה לד״ר אמיר ולאסנס. ״זה או מאות עובדים מקומיים, מהנגב ומאופקים, או מאות סינים. ברור לנו מה עדיף לכלכלה ולחזון הציוני שד״ר אמיר הולך לפיו״, ציין.

השר כהן אמר שהוא התרשם מהמחויבות העמוקה שיש לד״ר אמיר ולאסנס לייצור כחול לבן, ובעיקר מהמחויבות ומהתרומה המתמשכת לקהילה בדרום. ״החיבור של Flex ואסנס יכול לשמש אור לגויים", הוסיף שר הכלכלה. "זו דוגמה נפלאה לחיבור מוצלח של תעשייה ישראלית, של יזמות וחדשנות ובעיקר של בני אדם שמצעידים את המדינה בביטחון רב בשדה הטכנולוגי, תוך הצלחה בינלאומית מרשימה. משרד הכלכלה רואה חשיבות רבה בקידום התעשייה והתעסוקה בישראל, במיוחד באזורי הפריפריה. אנחנו פועלים ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון, באמצעות ייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה בדרום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים