באו לבקר במאורת הנמר: דוד גולן ועדי לוי, Viz.ai

21/05/2018 12:09
באו לבקר במאורת הנמר: מימין - דוד גולן, ממקימי Viz.ai, ועדי לוי. צילום: פלי הנמר

באחרונה באו לבקר במאורת הנמר שני בכירים בחברה שעושה דבר חשוב: רותמת את כוחה של הבינה המלאכותית להאצת הטיפול באנשים שקיבלו שבץ מוחי.

השניים הם דוד גולן, ממקימי Viz.ai, ועדי לוי. מדובר בסטארט-אפ ישראלי-אמריקני שהוקם לפני כשנתיים, ומסייע באבחון מהיר ומדויק של שבץ מוחי על ידי ניתוח סריקות CT תוך שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה.

הפתרון של החברה מציל חיים, פשוטו כמשמעו, משום ששבץ מוחי הוא אחת הסיבות המובילות לנכות תמידית ולמוות. שבץ מתרחש כשקריש דם נתקע בכלי דם במוח וחוסם את זרימת הדם התקינה. החלקים במוח שלא מקבלים מספיק חמצן מתים בקצב מהיר, של כשני מיליון תאים בדקה. בשל כך, הטיפול המהיר באירוע של שבץ מוחי הוא קריטי.

כיום, הפתרון המיטבי הוא צנתור מוחי – תהליך שבו קריש הדם נשלף מכלי הדם שאותו הוא חוסם, מה שמאפשר חידוש של זרימת הדם לרקמת המוח הפגועה. אולם, טיפול זה יעיל רק אם הוא מתבצע במהירות.

בישראל יש 13 רופאים בלבד שמוסמכים לקבל החלטה ולבצע צנתור מוח. למותר לציין שזמני האבחון בשעות הלילה, בסופי שבוע וכן בבתי חולים פריפריאליים ארוכים משמעותית מהרצוי. המשמעות לחולים היא אדירה, שכן כל רבע שעה של עיכוב בטיפול מגדילה את הסיכוי לנכות תמידית ב-4%. המערכת של Viz.ai תאפשר לאותם 13 רופאים לקבל התראה על כל חולה שאפשר לצנתר בכל בית חולים שבו מותקנת המערכת ולזרז את הטיפול בהם.

שני אישורים של ה-FDA

Viz.ai משתמשת בבינה מלאכותית וב-Deep learning לניתוח אוטומטי של סריקות ה-CT של המטופל ושולחת התראות בתוך דקות ספורות למקבלי ההחלטות אך ורק על המקרים הניתנים לצנתור, כך שניתן יהיה להפנות את המטופל לטיפול מציל חיים במהירות.

בפברואר השנה אישר מנהל המזון והתרופות האמריקbי (ה-FDA) את המוצר לשיווק בארצות הברית. בחברה אמרו לי שהייתה זו הפעם הראשונה שבה ה-FDA מאשר מוצר מבוסס בינה מלאכותית שיכול לתעדף חולים באופן אוטומטי. מאז קיבלה Viz.ai אישור FDA שני על פיתוח נוסף.

האישורים מאפשרים לחברה לשווק את מוצריה ובכך להציע לבתי החולים פתרון מקצה לקצה, שמאפשר קיצור משמעותי של תהליך האבחון, קבלת ההחלטה והטיפול בחולה הלוקה בשבץ. לפי הניסוי שערכה החברה, מוצריה חוסכים בממוצע 52 דקות קריטיות מתהליך זה.

Viz.ai הוקמה על ידי דוד גולן הישראלי, ד"ר לסטטיסטיקה ולמידת מכונה, וד"ר כריס מנסי האמריקני, נוירוכירורג. עד כה גייסה החברה הון ממשקיעים מוכרים, בהובלת Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל (Google).

מרכז הפיתוח של החברה נמצא בגני התערוכה בתל אביב והיא מצויה בצמיחה, על מנת להמשיך ולפתח את הדור הבא של מוצרים מצילי חיים ובמקביל לתמוך בפריסת המערכת בבתי חולים ברחבי העולם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהוד

    שלום אני מעוניין להשקיע.למי עלי לפנות? תודה אהוד

אירועים קרובים