פרדריק דוסאר, מנהל EMEA ב-EMC: פרשיית אייל קופיט היתה הפתעה מצערת; הפקנו לקחים

"אני מקבל פניות רבות ממועמדים בישראל הרואים עצמם מתאימים לנהל את סניף EMC בארץ", אומר דוסאר, המנהל שאחראי על קופיט - מנכ"ל EMC ישראל שהושעה לאחר שנחשף כי הוא בעל עבר פלילי ● לדבריו, "נפגשתי עם קופיט לפחות שמונה פעמים, ולא שמעתי ממנו דבר וחצי דבר על עברו" ● מצטדק: "יש לזכור שקופיט עבד בחברה אמריקנית חשובה לא פחות מאיתנו" ● EMC מגיבה לראשונה

"פרשיית אייל קופיט הפתיעה אותנו לחלוטין. מעולם לא נתקלנו בתופעה מצערת כל כך", אמר פרדריק דוסאר, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור EMEA ב-EMC העולמית, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים. בראיון עמו, שנערך במסגרת "Momentum 2009" – כנס הלקוחות והשותפים העסקיים של דוקומנטום (Documentum), שנערך השבוע באתונה, יוון – מתייחס דוסאר לראשונה לפרשה המביכה והעגומה.

כזכור, לפני שבועות אחדים נחשף, כי עם פרישתו של מנכ"ל EMC ישראל בעשור האחרון, משה בראונר, מונה לתפקיד אייל קופיט – מנהל בנט-אפ (NetApp) אפריקה. לאחר חשיפת עברו הפלילי, הושעה קופיט מתפקידו, ובמקומו מונה באופן זמני לתפקיד יוסי פיקל, מוותיקי EMC ישראל.

לדברי דוסאר, "נפגשתי עם קופיט שמונה פעמים לפחות לשיחות ארוכות, ובאף אחת מהן לא עלה עברו ולו ברמז. לכן, לא הייתה לנו שום סיבה לחשוד במשהו". למרות שמלאכת איתור המועמדים לתפקיד מנכ"ל EMC ישראל טרם החלה באופן רשמי, דוסאר כבר קיבל עשרות פניות ממנהלים בדרגים שונים בשוק ה-IT הישראלי, אשר רואים עצמם מועמדים לתפקיד. הוא סירב, כמובן, לחשוף את שמותיהם, אולם לא הסתיר את קורת רוחו מהעובדה של-EMC ישראל יש "רייטינג" גבוה בשוק הישראלי.

האם הפקתם לקחים מהפרשה?
"ברור שהפקנו לקחים מהמקרה הזה, למרות שהוא החריג ומצער. אולם, יש להבין, שאנחנו מחויבים לעבוד לפי החוק הישראלי, ועורכי הדין שלנו הנחו אותנו במדויק מה מותר לשאול ומה אסור. לכן, לא הייתה אפשרות שנגלה פרטים אודות עברו של קופיט, או שנחשוד במשהו".

נכון שהחוק הישראלי מגביל את סוג השאלות, אבל הוא מתיר לבקש תעודת יושר. מדוע לא עשיתם זאת?
"אל תשכח שהבחור עבד כמה שנים בחברה אמריקנית לא פחות חשובה (הכוונה לנט-אפ, י.ק.). איך אתה מסביר את זה? מאיפה יכולנו להעלות דבר על דעתנו?".

מה מעמדו של אייל קופיט נכון לעכשיו?
"מעמדו אינו ברור כרגע".

האם קופיט יפוטר?
"אינני יכול להשיב לך על שאלות אלו, על פי הוראות היועץ המשפטי שלנו".

האם אתה ער לסערת הרוחות המתחוללת בסניף של EMC ישראל? האם אינך מוטרד מהירידה במכירות ברבעון הקרוב?
"יש לנו סניף בישראל עם עובדים מעולים, אשר מחויבים לסניף ולחברה. יוסי פיקל מנהל כרגע את העניינים. ממה שאני שומע, אין מה לדאוג – הכל מתנהל כרגיל. חוץ מזה, אני נוהג לומר לאנשי שאין רבעון מסוים שהוא קריטי, כפי שנוטים לחשוב על הרבעון הרביעי. מבחינתי, כל רבעון הוא הקריטי ביותר, ויש לעשות הכל כדי שהוא יהיה הכי טוב שאפשר".

כיצד להערכתך תיראנה התוצאות של הסניף הישראלי השנה?
"אני מאוד מקווה שהן תהיינה טובות. איני יכול לומר יותר מכך, כי אני באמת אני לא יודע. אנו עושים כמיטב יכולתנו, עברנו כידוע שנה לא קלה".

האם יש מצב שהמינוי של פיקל יהפוך למינוי קבוע ואז לא תצטרכו שוב להחליף מנהל לסניף?
"בשום אופן לא. לפיקל יש תפקיד חשוב: הוא מנהל פעילות עסקית ומכירות של מוצרי איומגה (Iomega). הוא לא יכול למלא את שני התפקידים. המדובר בפירוש בתפקידו של פיקל כמנהל זמני".

האם יש סיכוי שהמנהל הבא של EMC ישראל יבוא משורות הסניף ולא יהיה מינוי חיצוני?
"הכל יכול להיות. טרם התחלנו בפעולות האיתור למנהל EMC ישראל".

מי יבצע את פעולת האיתור?
"עדיין לא החלטנו. בוודאות אוכל לומר שאני אהיה בצוות יחד עם פיקל".

תוך כמה זמן נתבשר על מנכ"ל EMC החדש?
"אין לי מועד מסוים, אני מקווה שתוך כמה חודשים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משאבי אנוש

    שטויות שאסור לשאל על העבר. הרי זה כל מהות הראיון! הבחור - פרדריק - מבלבל במוח כדי לכסות את ערוותו. בכיר בכח אדם!

  2. יניב ליפשיץ

    אמרתי לכם שאייל לא מתאים , אני פנוי לתפקיד .

אירועים קרובים