תום ועמותת רוח טובה קיימו מייקאתון "קוד פתוח" בבית החולים אלי"ן

איך עושים קוקו בשיער ביד אחת מתפקדת? איך משחקים בפלייסטיישן ללא אצבעות? ב-12 שעות בלבד יוצרו פיתוחים שישנו את חייהם של ילדים בעלי מוגבלויות

מייקאתון "קוד פתוח" בבית החולים אלי"ן

בית החולים אלי"ן בירושלים, בשיתוף תום (TOM), קיים אירוע מייקאתון "קוד פתוח" בעל חשיבות מיוחדת: פיתוח פתרונות יצירתיים לבעיות יומיומיות של ילדים במחלקות השיקומיות: ילדים מונשמים, קטועי גפיים, נפגעי תאונות ועוד.

המייקאתון נערך ביום המעשים הטובים, 15 במרץ, בהשתתפות שר הבריאות, יעקב ליצמן, וכן חברות הכנסת מירב בן ארי וקארין אלהרר. חברי הכנסת הגיעו לראות את העשייה הייחודית באלי"ן, בית חולים שיקומי לילדים בו הערך המנחה הוא הקניית תחושת ילדות נורמטיבית ככל הניתן לילדים המאושפזים, על אף חומרת מצבם הרפואי.

מלכת היופי הווייטנאמית הואנג מי התארחה אף היא באירוע המייקאתון של בית החולים. היא הגיעה על מנת לקדם יוזמה של משרד הכלכלה הווייטנאמי: ללמוד מטובי המומחים בתחום השיקומי ולקדם אירוע מייקרים מקצועי גם בארצה.

מלכת היופי הווייטנאמית הואנג מי

מלכת היופי הווייטנאמית הואנג מי

לצד מומחי השיקום והרפואה של אלי"ן התייצבו כמאה מפתחים מתחומי התמחות שונים: מסיסקו (Cisco), אינטל (Intel), התעשייה האווירית, חברות הייצור פלציב ומבלטים, מעצבים תעשייתיים של אקדמיית בצלאל, מכון לב, עמותת מחשבה טובה, סטודנטים של מכללת הדסה ועוד.

המפתחים חולקו לצוותים מעורבים, והוצבו, ללא הכנה מוקדמת, בפני אחד משישה-עשר אתגרים העומדים בפני ילדי בית החולים. ב-12 שעות מרתוניות, התבקשו המפתחים לייצר פתרון זול ונגיש – בניגוד לאלטרנטיבות הקיימות בשוק במחירי עתק שאוכלוסייה מוחלשת אינה יכולה לעמוד בהם. עמדו לרשות המפתחים העזרים הטכנולוגיים החדשניים והמובילים בשוק, כולל מדפסות תלת-מימד. בסוף יום המייקאתון, הפיתוחים כולם הועלו לאינטרנט ללא תמורה בצורת "קוד פתוח", על מנת לאפשר לבתי חולים וארגונים אחרים להשתמש בפתרונות שיפותחו.


בין הפיתוחים: שלט פלייסטיישן מותאם לילד קטוע-אצבעות, משחק סיימון לילדים עם שליטת ראש בלבד, מכשיר לעשיית קוקו ביד אחת ועוד.

לדברי ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים אלי"ן, "כל פיתוח שיוצר במייקאתון ישנה משמעותית את חייהם של ילדים בעלי מוגבלויות ויקל על השתלבותם בחברה. ייחודיות המיזם היא בכך שהפיתוחים מוצעים בחינם לכל דורש באמצעות האינטרנט – כל מה שאנו רואים לנגד עינינו זו טובת בעלי המוגבלויות. אני מודה לכל המפתחים והאורחים שהתגייסו למען המטרה אליה אנו שואפים בכל יום באלי"ן, שיפור איכות חייהם של הילדים במחלקות השיקומיות והקלה על השתלבותם בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים