בא לבקר במאורת הנמר: תא"ל (מיל') רן לוי, ממייסדי SkyRails

31/01/2016 14:21
בא לבקר במאורת הנמר: תא"ל (מיל') רן לוי, ממייסדי SkyRails

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר רן לוי, תא"ל (מיל'), שהגיע לספר על הפרק החדש בחייו לאחר שסיים 30 שנות שירות בצה"ל, מתוכן 3.5 שנים כראש להק הציוד בחיל האוויר. רן ואחיו, זיו, גם הוא תא"ל (מיל') בחיל האוויר, הקימו יחדיו את SkyRails, אליה הביאו את הניסיון שלהם בעיסוק בתעופה ובטכנולוגיה לעולם הרחפנים המסחריים.

SkyRails מפתחת מערכת מחשב המבצעת ניהול אוטומטי לחלוטין של מרחב אווירי ובכך מאפשרת את הפעלתם של כלי טיס בלתי מאוישים (רחפנים) לצרכים מסחריים במרחב אווירי אורבני.

שוק הרחפנים לצרכים אזרחיים מתפתח במהירות בשנים האחרונות: רחפנים לתחביב (Recreational) היו המתנה הנמכרת ביותר בארצות הברית בחג המולד; רחפנים לשימוש מקצועי, דוגמת צילום אווירי, הולכים ותופסים את מקום המסוקים; רחפנים לשינוע הם בין המיזמים העיקריים של ענקיות, כגון PrimeAir של אמזון (Amazon) ו-X-wing של גוגל (Google).

אחד החסמים העיקריים להתפתחות שוק זה הוא הצורך לתת מענה לסוגיות בטיחות ופרטיות, במציאות בה חובבנים מטיסים כלים בטווח ראייה ובקשר עין LOS (ר"ת Line Of Sight), במרחב אותו הם צריכים לחלק עם כלים מסחריים המבצעים שליחויות וטסים בצורה אוטומטית מחוץ לטווח הראייה, BVR (ר"ת Beyond Visual Range), וכן בסמיכות לאזורים בהם טסים כלים מאוישים.

לוי סיפר לי ש-SkyRails תיתן מענה לצורך זה על ידי מערכת המתחברת למרכזי מידע ובקרה עירוניים ולמרכזי שליטה של רחפנים (קיימים ומתוכננים). כמו כן, היא תספק שירות של תכנון, ניטור ובקרה אוטומטיים של המרחב האווירי.

המערכת פורצת דרך טכנולוגית במספר מישורים: תכנון, ניטור ובקרה אוטומטיים; תכנון המבוסס על מידע גיאוגרפי ואופרטיבי עירוני ברזולוציה גבוהה; חישוב מסלולים בגישת מינימום תוחלת נזק על הקרקע; חישוב אוטומטי של נקודות נחיתה בחירום ונקודות התרסקות; ומערכת חוקים מרובדת המאפשרת האצלת סמכויות.

ראוי לציין כאן גם את אשתו של רן, ד"ר מוריה לוי, יזמית אף היא, שהקימה את חברת ROM לניהול ידע ועומדת בראש פורום ניהול הידע KMI של אנשים ומחשבים מאז ייסודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים