באו לבקר במאורת הנמר: עופר לקסמן, מנכ"ל Correlata Solution, ופיני לנגמן, מנכ"ל קבוצת P.L Entrepreneurship

באו לבקר במאורת הנמר: עופר לקסמן, מנכ"ל Correlata Solution, ופיני לנגמן, מנכ"ל קבוצת P.L Entrepreneurship

השבוע התייצבו במאורת הנמר שני מבקרים שחוו יחדיו אירוע מכונן – כל אחד בגזרתו. השניים הם עופר לקסמן, מנכ"ל Correlata Solution, ופיני לנגמן, מנכ"ל קבוצת P.L Entrepreneurship, העוסקת ביזמות ומתמחה בפיתוח קשרים עסקיים. הם הכירו במסגרת אחד האירועים המקצועיים הרבים של קבוצת אנשים ומחשבים, חברו יחדיו ובאחרונה השיק כל אחד מהם פעילות ייחודית ורעננה, תוך שיתוף פעולה. ניכר כי החיבור בין השניים עוצמתי ועוד יבשר רבות.

במאורה סיפר לקסמן לנמר מעט על עצמו ותיאר בהרחבה אודות הפעילות הייחודית של Correlata Solution. "אני כבר מעל 20 שנה בתחום מערכות המחשוב, בעיקר בפעילות מול ארגונים גדולים", אמר. "שלל התפקידים שביצעתי, הן בארץ והן בחו"ל, הביאו אותי לפני מספר שנים, יחד עם יזמים נוספים בעלי ניסיון רב בתחום המחשוב, להבנה שקיים פער שהולך וגדל בין היכולות של מנהלי המחשוב לנהל ולבקר את פעילות יחידת ה-IT לבין שלל הפתרונות הקיימים כיום בשוק. זה הוביל אותי, בסופו של חבר, להחלטה להקים חברה ולהתמודד עם האתגר".

השינויים והתחרות הגדלה והולכת מחייבים את הארגונים להקים מערכות BI דינמיות המספקות תמונה מלאה סביב המחלקות העסקיות השונות. בנוסף, עולם המחשוב נעשה מורכב יותר ותובעני יותר מבחינה ניהולית וטכנולוגית. צצים אתגרים חסרי תקדים בעולמות האבטחה, התקשורת וה-וירטואליזציה, והולכת וגוברת הדרישה להקטנת עלויות אנרגיה וקירור בהפעלת יחידות המחשוב. כיום, ההנהלות מצפות מהמנמ"רים לדעת איך להפוך את היכולת הטכנית לנכס עסקי, להפוך פרטים טקטיים למהלכים אסטרטגיים ולייצר ערך תחרותי שישפיע על השורה התחתונה במאזן.

לקסמן הוסיף כי "הקושי הקיים כיום למנהלי המחשוב הארגוני הוא לנהל את תשתיות המחשוב בראייה עסקית, חוצת ארגון, יחד עם היכולת לשקף ולשתף הצלחות או אתגרים בצורה שתהיה ברורה לכולם".

לדבריו, כיום, המידע הרלוונטי העומד לרשות מנהלי המחשוב הוא חלקי ומגיע מהמערכות השונות באופן שלא מאפשר את ניתוחו בצורה אפקטיבית.

לארגונים של ימינו אין הצהרה אסטרטגית ברורה לגבי ניתוח ביצועי רכיבי המחשוב והמדידה היחידה הקיימת כיום היא על ידי פיתוח עצמאי של אנשי המחשוב. העניין הוא שאף ארגון לא השכיל להבין את המשמעויות הישירות של זה על התוצאות התפעוליות והעסקיות לאורך זמן.

באו לבקר במאורת הנמר: עופר לקסמן, מנכ"ל Correlata Solution, ופיני לנגמן, מנכ"ל קבוצת P.L Entrepreneurship

באו לבקר במאורת הנמר: עופר לקסמן, מנכ"ל Correlata Solution, ופיני לנגמן, מנכ"ל קבוצת P.L Entrepreneurship

יש למנהלי המחשוב מחסור בכלים שיכולים לבצע אנליזה כדוגמת BI לתשתיות המחשוב ולכוח האדם התומך בהן. מהחזון ומהיעדים שארגון מגדיר לעצמו, יש לכל מחלקה עסקית פרמטרים ברורים להגדרה של עמידה או אי עמידה ביעדים. המחלקה העסקית היחידה שלא נכנסת לקטגוריה של עמידה ביעדים מוגדרים ולאורך זמן היא מחלקת המחשוב ככלל ותשתיות המחשוב בפרט.

"בשנים באחרונות אנחנו חווים שינוי מהותי שמתחולל בעולם המחשוב, שהיא נגזרת ישירה של השינויים שחלים בעולם העסקי", אמר לקסמן לנמר. "כתוצאה מהשינויים הללו קיימת תופעה שיותר ויותר אנשי ניהול, לאו דווקא מתחום המחשוב, מקבלים את האחריות על מערך המחשוב האירגוני. בנוסף, המנהלים נדרשים לעמוד ביעדים העסקיים והתפעוליים תוך אכיפה אפקטיבית ושוטפת של מדיניות התשתיות הארגונית והפחתת הסיכונים התפעוליים".

לקסמן הסביר לנמר כי פלטפורמת Correlata מגדירה מחדש את תפיסת ניהול תשתיות המחשוב באמצעות מוצר תוכנה אנליטי ייחודי המשלים את כלי הניהול והבקרה הקיימים כיום בתפעול מרכזי מחשוב. התוצאה היא הורדת סיכוני תפעול וזמינות מערכות בצורה משמעותית, תוך התייעלות תפעולית וניהולית חסרת תקדים.

ייחודה של המערכת  בכך שהיא מתחברת למערכות המחשוב באמצעות אלגוריתם "גילוי" ייחודי (הוגש פטנט) המצליב מידע ממקורות שונים, מזהה את האלמנטים של התשתית, החומרה, התוכנה ומאגרי המידע שברשות המרכז, מבצעת ניתוח משולב של משאבים מסוגים שונים ושל אופן ניצולם, ומהווה, בראש ובראשונה, כלי תומך החלטות לדרגים הניהוליים.

הניתוח הרוחבי שמבצעת המערכת מאפשר לזהות סיכונים, ניצול לקוי של משאבים, צווארי בקבוק, כפילויות, חוסרים וציוד שאינו מנוצל – דברים שאותם התוכנות ה-"ייעודיות" הקיימות כיום מתקשות לעשות, אמר לקסמן לנמר. לשם כך, בונה המערכת באופן אוטומטי "רשימת מצאי" של ציוד ותוכנה המצויים באתר באופן ייחודי ומפעילה מנוע אנליטי המנצל טכניקות של BI לצורך בניית תמונת מצב ותמיכה בקבלת החלטות.

למערכת יכולת תצוגה ודיווח עשירה, המאפשרת קבלת תמונת מצב רגעית והצגה של מגמות המתפתחות לאורך זמן בצורה ברורה וקומפקטית, במושגים ניהוליים-עסקיים.

הפתרון מספק תוצרים בשלושה תחומים עיקריים:

ניהול סיכונים בזמינות מערכות ושמירת מידע
•    ניתוח סיכונים יומי באיתור כשלים קיימים על ידי הצפת מידע על מימוש לקוי או חוסר כיסוי בזמינות מערכות.
•    מציאת הבדלים בין המידע האירגוני הקיים לרמת  הכיסוי במדיניות הגיבוי ושכפול מידע למניעת כשל באחזורו.
•    ניתוח סיכונים יומי באיתור כשלים קיימים על ידי הצפת מידע אודות מימוש לקוי או חוסר כיסוי בהגנה ושמירה על מידע אירגוני.

תאימות מצב קיים למדיניות ארגונית
•    מיפוי פערים בין מצב מערך ההגנה והשמירה של המידע למדיניות ולרגולציה הארגונית לשמירת המידע.
•    מיפוי פערים בין מצב זמינות המערכות לעומת המדיניות הארגונית בתחום והצרכים העסקיים.
•    מיפוי סוגי הקצאות של רכיבי תשתיות IT על פי ייעוד עסקי וקריטיות של מערכות.

ניהול היעילות והעלות של הקצאת משאבי תשתית
•    מיפוי של משאבי תשתית אשר מוגדרים, מחוברים ומקונפגים, אבל ללא שימוש על ידי שרתים, בסיסי נתונים ואפליקציות למימוש טוב יותר ולשימוש חוזר.
•    יכולת תכנון של תקציבים עתידיים, תוך הבנה מעמיקה בשימוש בפועל בתשתיות המחשוב.

לחברה לקוחות בישראל והיא החלה את פעילותה בחו"ל.

הנמר התרשם שלנגמן, הפועל עם שותפים עסקיים ברחבי העולם ומתמחה בין היתר ב-Business relations development, מזהה בדייקנות את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת Correlata ומודע היטב כי בכוחו של שילובה בארגון לתרום במהות לתרבות הארגונית והעסקית – ובאופן ניכר. ודאי שביכולתו לתרום להתייעלות ולחסכון, אף באופן "שובר גירעון", כזה שלא יובן איך התנהלו לפניו. בואו ננסה להיזכר כיצד בעבר הלא רחוק נפגש זוג צעיר בקרן הרחוב תחת פנס בודד ביום גשום – ללא טלפוניה. כיום זה כבר לא נראה לנו הגיוני. מה שאין ספק בסיפור הזה הוא שפלטפורמת Correlata נותנת משמעות חדשה למילה "פנס", ובענק.

בסיום המפגש, הנמר התרגש במיוחד לקבל תשורה סמלית מידיהם של האורחים, כהוקרה והערכה על פועלו למען קהילת ההיי-טק הישראלית: טיגריס אדום בוהק, אח תאום לטיגריס המצוי במשרדה הסמוך של הקוסמת – דליה אסיא-פלד, מנכ"לית אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים