50 שנה למיינפריים של יבמ – מסע בזמן ובתמונות – חלק ו'

המשפט הראשון אותו חייבים לכתוב בקשר למיינפריים של יבמ (IBM), הוא, שהוא לא "מת", כי כבר לפני 30 שנה היו כאלה שהכריזו שעבר זמנו. אך הנה הוא כאן איתנו, חי, בועט ועומד לפני אבולוציה נוספת שהפעם צופה לו צמיחה כבימי שיאו. אירוע ייחודי לרגל יובל למיינפריים נערך ב-8 באפריל השנה בניו-יורק, בדיוק 50 שנה ויום אחרי הכרזת המיינפריים במפעל של הענק הכחול בפוקיפסי מצפון לעיר ניו-יורק. יום לפני הבאירוע נערך סיור במפעל ההיסטורי הפועל במלוא אונו גם היום. כ-500 לקוחות של יבמ בעולם, אנליסיטים ואנשי מדיה זכו להשתתף ביום ההיסטורי בו הוצגה גם התוכנית לעתידו של המיינפריים כמוביל העולמי של ה-IT במיחשוב הארגוני.

קצת הקשר הסטורי: באותה שנה כבשו הביטלס והרולינג סטונס את ארצות הברית במה שכונה "הפלישה הבריטית", ובאותו חודש אפריל הכריזה פורד על מכונית חדשה – המוסטנג שמה.

במהלך האירוע הכריזה יבמ על המיינפריים כמרכז נתונים הפועל כענן פרטי, ציבורי ומעורב (היברידי), ועל התאמתו לעידן המובייל, האנליטיקס והרשתות החברתיות בארגונים.

דיילי ציפי יצאה למסע בזמן – 50 שנה אחורה – כשהכיוון, כמו תמיד ביבמ, הוא חזק וקדימה. וכיאה ל-50 שנה, יהיו גם 50 תמונות – המסע מתחיל היום ויימשך לאורך מספר פרקים, גם בדיילי מיילי, גם באתר אנשים ומחשבים וגם כמובן בעמוד הפייסבוק. קריאה מהנה.

בהכרזתו של המיינפריים, יבמ הציגה חומרה ומערכת הפעלה בלבד. רק מאוחר יותר היא התחילה לספק תוכנה תשתיתית. המערכות האלה משרתות את הלקוחות נאמנה מימי ה-IMS, ניהול בסיסי הנתונים, שהחלו ב-1968, דרך CICS, התוכנה האלמותית לעיבוד תנועות, שהוכרזה ב-1969 ומתאימה כיום לנהל מיליארדי תנועות של חברות אשראי, למשל, גם בעידן הענן, ים הנתונים, הרשתות החברתיות והמובייל של ימינו. לאחר מכן פותחו או נרכשו תוכנות תשתיות כמו DB/2, לוטוס, קוגנוס וטיבולי. יבמ עמדה בהבטחתה לא להתחרות בחברות התוכנה היישומית שפיתחו אותה על המיינפריים שלה וממשיכה, למשל, עד היום להציע בחטיבת השירותים IGS תוכנות ERP "לא מתוצרתה". כך גם בתחומים אחרים.

המיינפריים נמצא בכל מקום. 10,000 מחשבי המיינפריים בעולם מבצעים יותר מכל 200 מיליון השרתים בעולם גם יחד. מה עושים כשאף פלטפורמה אחרת לא מציעה כזו הצלחה? למשל, המיינפריים מנהל 23 מיליארד תנועות ATM בנקאיות שנתיות, שערכן 1.4 טריליון דולר. אם סטיב מילס היה יודע יידיש, הוא היה אומר: "קליין גלט" - כסף קטן.

לאן הולכים מכאן, אחרי הצלחה מסחררת של 50 שנה? לעתיד הקרוב, לעוד 50 שנה. מתברר שעדנתו של המיינפריים חוזרת אליו: הוא מתחיל לצמוח בעידן החדש של "ים הנתונים", שרוחש 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בשירותם של מיליארדי לקוחות מובייל. בקרוב, עוד עשרות מיליארדי מכשירים יתחברו לרשת העולמית. יבמ מציעה את סוס הקרבות הוותיק שלה לנהל את כל ה-Workloads האלה ביעילות מרבית ובאבטחה מלאה. מי לא מעוניין?

המנמ"ר של סיטיבנק מציג מהן האמינות, השרידות והאבטחה של המיינפריים. קשה להאמין - מערכות ה-Z שלו עובדות 24 על 7 כבר יותר מ-12.5 שנה, ללא הפרעה כלשהי. הציצו ותתרשמו

יבמ מייעדת את המיינפריים לנהל את ים הנתונים. הכול נתונים, אומרת קולין ארנולד, סמנכ"לית בכירה למכירות ולהפצה הגלובליים של יבמ. בכל יום נוצרים 2.5 מיליארד ג'יגה-בייט של נתונים ו-80% מהם אינם מובנים!

לחלק א' – לחצו כאן

לחלק ב' – לחצו כאן

לחלק ג' – לחצו כאן

לחלק ד' – לחצו כאן

לחלק ה' – לחצו כאן

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים