אפקט הקורונה: כך נערכה חברת אופנת הפרימיום אירני למעבר למכירות אונליין

יבואנית אופנת הפרימיום קבוצת אירני הטמיעה ברשת החנויות פקטורי 54 פלטפורמת סחר אלקטרוני של סיילספורס ומשיקה יישומי AI חכמים ● אמיר רוזן, סמנכ"ל טכנולוגיות בקבוצת אירני: "שילוב אינטליגנטי ומבוסס טכנולוגיה בין הקמעונאות המסורתית למסחר הדיגיטלי מהווה מכפיל כוח בעל השלכות עצומות על חברות שמנסות לעמוד בקצב ההעדפות המשתנות של הלקוחות"

אמיר רוזן, סמנכ"ל הטכנולוגות של קבוצת אירני. צילום: נועם רואקי

משבר הקורונה פגע, בין היתר, בענף האופנה ואילץ את רשתות האופנה להיערך למכירות באמצעות אתרי סחר ושיווק באונליין. אצל רבים מהם זה מקור ההכנסה העיקרי, במיוחד לאחר שני סגרים. חלק מהרשתות לא היו ערוכות לכך בסגר הראשון, ובין שני הסגרים השקיעו בטכנולוגיה ובמערכות שיאפשרו להתמודד עם הביקושים לאונליין.

כך קרה אצל קבוצת אירני, חברה פרטית בבעלות משפחת אירני, יבואנית אופנת פרימיום, המשווקת בישראל 130 מותגי אופנה יוקרתיים באמצעות 100 חנויות, תחת רשת פקטורי 54, עם 1,400 עובדים, וכן מכירות סיטונאיות שמפיצות את המותגים בכל רחבי הארץ. מרבית המכירות התבצעו פיזית בחנויות, ומעט מאוד אונליין.

לדברי אמיר רוזן, סמנכ"ל הטכנולוגות של קבוצת אירני, בעקבות משבר הקורונה וסגירת החנויות על פי הוראות משרד הבריאות, נאלצה הרשת להיערך מחדש על מנת לעבור במהירות ממכירה ישירה בחנויות הפיזיות למכירות אונליין. הרשת משווקת בישראל מותגים מוכרים, כמו קלווין קליין, טומי הילפיגר, דולצ'ה וגבאנה ועוד.

רוזן אומר, כי המענה שהחברה נתנה למציאות החדשה הוא הקמת פלטפורמת סחר אלקטרוני מבוססת סיילספורס, שתוטמע ברשת פקטורי 54 המוכרת את מותגי האופנה, בעלות של מאות אלפי שקלים, ובנוסף לזה הטמעה של שירותים ופתרונות נוספים להעצמת חוויית הלקוח.

"במציאות החדשה שנוצרה, החוויה במרחב הדיגיטלי חשובה מתמיד. שילוב אינטליגנטי ומבוסס טכנולוגיה בין הקמעונאות המסורתית למסחר הדיגיטלי מהווה מכפיל כוח בעל השלכות עצומות על חברות שמנסות לעמוד בקצב ההעדפות המשתנות של הלקוחות", אומר רוזן.

המעבר לסיילפורס מחליף בחברה פלטפורמת ענן אחרת, מבוססת רישוי, שלא הייתה גמישה ולא אפשרה לרשת לתת מענה לציפיות הגבוהות של לקוחותיה במעבר המהיר ממכירות פיזיות לאונליין

לדברי רוזן, אחת הסיבות שהם בחרו בסיילספורס מבין הצעות אחרות היא העובדה שברמה העולמית יש לפלטפורמה הזאת נוכחות ברשתות ומפעלי אופנה רבים בעולם. אולם מעבר לזה, הוא מציין, הפלטפורמה תאפשר לנו לשדרג בצורה משמעותית את חוויית הלקוח והשירות".

כך, למשל, לקוחות יכולים להזמין באינטרנט אחד מפרטי האופנה שהם רוצים לקנות, לקבל אליהם הביתה את הפריט עם שליח אישי, ולפעמים אפילו שני פריטים, למדוד ובמקרה הצורך להחזיר תוך כמה ימים. "בנוסף", מסביר רוזן, "אנו מבקשים למקסם את יכולות הפרסונליזציה שמאפשרת לנו הפלטפורמה באמצעות AI חכם, בין היתר על ידי מודול של אוטומציית שיווק, ,שמאפשרת גמישות בין האונליין לאופליין" אומר רוזן.

הכוונה היא, שאם לקוח נכנס לאחת החנויות של הרשת, בתקופה שהן יהיו פתוחות, ויבקש מותג מסוים שלא נמצא כרגע בחנות, המוכר יוכל לאתראת זמינות המוצר במקום אחר ברשת באמצעות ממשק שמתחבר לפלטפורמה, להזמין לו אותו ואפילו לשלוח לו אותו הביתה, ובכך שומר על נאמנות הלקוח. " זאת ועוד" ממשיך רוזן, "באמצעות מערכת ה-AI שלנו, רם לקוח חוזר לקנות באחת מחנויות הרשת, המוכר בחנות יוכל בתוך דקות לזהות את הפרופיל שלו מבחינת העדפותיו ולהציע לו את פריט האופנה שהוא מעדיף בדרך כלל". במציאות החדשה שנוצרה, החוויה במרחב הדיגיטלי חשובה מתמיד. "האג'נדה שלנו היא ללכת לכיוון סביבת ענן ככל הניתן", אומר רוזן, אבל עדיין יש להם דטה סנטר מקומי ומערכות ליבה כגון ERP ועוד. תהליך ההטמעה של המערכת החדשה מסתיים בימים אלו, כולל חיבור לחנויות הרשת בצורה שקופה עם ממשקים בכל אחת מהחנויות", אומר רוזן.

אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות בסיילפורס ישראל וסגן נשיא בכיר לאזור EMEA, בירך על שיתוף הפעולה עם קבוצת אירני והוסיף, כי "בהמשך תפותח מערכת אוטומטיזציה מקצה לקצה של ניהול מסעות לקוח, המותאמות לעולם האופנה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמוליק

    מדהים! הגיע הזמן שאפשר יהיה לקנות מהם דיגיטלית, בחירה טובה!

אירועים קרובים