תחקיר: סין מרגלת אחר תיירים

תחקיר שערך הגארדיאן הבריטי מצא, שמשטרת הגבולות הסינית מתקינה תוכנת ריגול במכשירי מבקרים, שאוספת נתונים פרטיים ואישיים ומאפשרת גם לעקוב אחר תנועותיהם

תחקיר של הגארדיאן הבריטי חשף, כי פקידי משטרת הגבולות הסינים מתקינים תוכנת ריגול במכשיריהם של תיירים הנכנסים לשינג'יאנג שבסין מקירגיסטן מבלי ידיעתם, ומאוחר יותר, בעת יציאתם מסין – מסירים אותן. ואולם רשלנות של כמה שוטרים, שלא הסירו את תוכנת הריגול כשהתיירים יצאו מהמדינה, חשפה הצצה נדירה לשיטות (או לפחות חלקן) שבהן משתמש המשטר הסיני כדי לרגל אחר מבקרים ברפובליקה ואיזה סוג מידע נאסף מן המכשירים.

לאפליקציית הריגול, המכונה פונצ'אי (בתרגום חופשי – דבורים אוספות דבש) ושנכתבה על ידי חברה סינית, יש שתי פונקציות עיקריות: לשלוף מידע אישי פרטי ולחפש קבצים חשודים. לפי הבדיקות שערכו המומחים, האפליקציה אוספת אימיילים, אנשי קשר, הודעות SMS, חשבונות של מדיה חברתית ומידע מפורט על המכשיר, כולל מזהים ייחודיים שלו.

כל המידע הזה נאסף ונשלח לשרת של הרשת הפנימית של משטרת הגבולות. האפליקציה גם אוספת פרטים על חיבורים אחרונים לאנטנות סלולריות, וכך, באמצעות שילוב הנתונים עם פרטים נוספים, כמו מספר דרכון וכד', מאפשרת לעקוב אחר תנועות המבקר – גם בעתיד.

עוד מצא התחקיר כי האפליקציה סורקת את המכשיר כנגד רשימה של יותר מ-70 אלף נושאים, מה שמספק הצצה לתוכן שהממשל הסיני מחשיב כחשוד, כולל קובצי MP3, מסמכים ותמונות. לפי הבדיקה, הגיעו החוקרים למסקנה שרוב הקבצים שעניינו את הסינים היו תוכן קיצוני כלשהו, החל ממגזינים איסלמיים, תכנים תעמולתיים המפורסמים על ידי אל-קעידה ודאעש, מדריכי הפעלה לכלי נשק ועד תכנים רבים נוספים, שהממשל הסיני מחשיב כלא רצויים, כמו כתבי הדלאי למה, תכנים על מעורבות סין בטאיוון, מוזיקה של להקת המטאל היפנית Unholy Grave ועוד.

התחקיר הדגיש כי אפליקציית הריגול נמצאה רק במכשירים של תיירים שהגיעו לנקודת הגבול בין קירגיסטן לשינג'יאנג, כך שלא ידוע היא מיושמת גם בנקודות גבול נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים