ענקיות הטכנולוגיה – בבית המשפט נגד מדיניות ההגירה של טראמפ

פייסבוק, גוגל, אפל וענקיות נוספות נכללות בין 97 חברות שהגישו תצהיר, שבו הן מתנגדות לצו שאוסר על כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

חברות טכנולוגיה רבות ממשיכות במלחמתן נגד הצו שהוציא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאוסר על כניסתם למדינה של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות. 97 חברות, בהן ענקיות טכנולוגיה רבות, דוגמת אפל (Apple), פייסבוק (Facebook), אובר (Uber), נטפליקס (Netflix) וגוגל (Google), הגישו לבית המשפט תצהיר שבו הן מביעות את התנגדותן לצו.

התצהיר, שהחברות הגישו אותו כ-"ידידות בית המשפט", מולא אמש (א') בבית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו וניתן ללמוד ממנו על החשיבות של המהגרים לתעשייה האמריקנית בכלל ולענף ההיי-טק בפרט. יצוין כי נכון לעכשיו הצו מושעה, לאור החלטת בית המשפט.

מקורות המקורבים לנושא מסרו לאינדיפנדט (Independent) הבריטי כי החברות היו אמורות למלא את התצהיר מאוחר יותר השבוע, אולם הקדימו לעשות זאת לאור ההתפתחויות המשפטיות.

בין חברות הטכנולוגיה הנוספות שחתמו על התצהיר נמצאות Airbnb, אינטל (Intel), מיקרוסופט (Microsoft), טוויטר (Twitter) וסנאפ (Snap), שעומדת מאחורי האפליקציה הפופולרית סנאפצ'ט (SnapChat). בין חברות הענק הנוספות שחתמו עליו ניתן למצוא את ליוויי'ס.

"האנרגיה של המהגרים – המנוע לשגשוג ולחדשנות"

בתצהיר טענו החברות שלא רק שהצו יפגע בהן ובכלכלת ארצות הברית בכלל, אלא הוא גם נוגד את החוק ואת חוקת המדינה. הן כתבו בו כי "ההשפעה העצומה של המהגרים על אמריקה ועל העסקים האמריקניים איננה מקרית. אנשים שבוחרים לעזוב את כל מה שהם מכירים לטובת מסע לארץ לא נודעת, על מנת להתחיל בחיים חדשים, הם בהכרח בעלי יוזמה, יצירתיות, נחישות ואומץ בלתי רגיל".

"האנרגיה שהם מביאים איתם לאמריקה היא סיבת מפתח מדוע הכלכלה האמריקנית היא המנוע הגדול ביותר בהיסטוריה לשגשוג ולחדשנות", נטען בתצהיר.

לא נתקבלה תגובה מממשל טראמפ. הנושא יידון בבית המשפט מאוחר יותר השבוע, וצפוי לגרום להחרפת המתיחות הקיימת ממילא בין הנשיא החדש לחברות הטכנולוגיות הבולטות בארצות הברית.

בתוך כך, לידי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) הגיעה טיוטת מכתב שבכוונתן של ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט ואלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל, לשלוח לטראמפ. בטיוטה נכתב כי "אנחנו חולקים את המטרה שלך לוודא שמדיניות ההגירה שלנו תואמת את צרכי הביטחון שלנו ושומרת על מדינתנו בטוחה. עם זאת, אנחנו מודאגים שהצו האחרון שלך ישפיע על מחזיקי ויזות רבים, שעובדים קשה בארצות הברית ותורמים להצלחתה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים