לקברניטי עמק הסיליקון אין מקום בין יועציו הכלכליים של טראמפ

במהלך הקמפיין לנשיאות הפנה לו עולם ההיי-טק עורף - וכעת, כשהנשיא הנבחר מבשל את "המטבחון הכלכלי" שלו, נכללים בו נציגי וול סטריט ובכירים מעולם הפיננסים, אבל לא שותפו בו דמויות בולטות מעמק הסיליקון

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, נקב בשמותיהם של 16 מנהיגים עסקיים שיכהנו במה שמכונה הפורום לאסטרטגיה ולמדיניות של הנשיא (President’s Strategic and Policy Forum), ואשר מתואר כקבוצה שאמורה להנחות את ממשלו של טראמפ בנושאים כלכליים.

הרשימה שמרכיבה את צוות היועצים כוללת באופן מובהק אנשי פיננסים ניו יורקים, אבל נעדרים ממנה במפגיע שמות של בכירים בתעשיית ההיי-טק, שאין לאיש ספק שחלקם בניהול המשק הכלכלי העולמי ניכר. מלבד ג'יני רומטי מיבמ (IBM) אין כמעט ייצוג של חברות טכנולוגיה בפורום, ובוודאי לא של כאלו שמקורם בעמק הסיליקון.

"פורום זה מפגיש בין מנכ"לים ואנשי עסקים שיודעים מה שנדרש כדי ליצור מקומות עבודה ולהוביל לגידול כלכלי", אמר טראמפ בהצהרה והוסיף, "הניהול שלי מחויב למומחיות מהמגזר הפרטי".

בחירת אנשי הפורום לא אמורה להיחשב כהפתעה

למען האמת, לאחר שמינה מספר בכירים בעלי עמדות כלכליות גבוהות במיוחד לתפקידי מפתח בממשלתו, כולל את סטיבן מנוצ'ין, בכיר לשעבר בגולדמן זאקס (Goldman Sachs), לשר האוצר שלו, ואת המיליארדר ווילבור רוס לתפקיד שר המסחר, בהתבסס על הניסיון הרב שלו כמשקיע נדל"ן בניו יורק, הבחירות של טראמפ לצוות הפורום לא אמורות להיחשב כהפתעה.

בנוסף, יחסי עמק הסיליקון וטראמפ, בהיותו המועמד הרפובליקני, היו שליליים באופן נדיר, מה שבישר עם היבחרו על עננה קטנה וכהה שעברה לשכון מעל תעשיית הטכנולוגיה של קליפורניה.

בכירי היי-טק, בהם טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), ומארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, התאגדו במהלך הקמפיין על מנת לסייע לבחירתה של יריבתו, הילרי קלינטון הדמוקרטית. אחדים מהם אף נהגו באופן חסר תקדים, ויצאו במכתב המצהיר פומבית על התנגדות למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. המכתב לא הביע סתם סלידה מהנציג השמרני, אלא התייחס לחתירתו נגד מהות ההיי-טק ולסכנה לשגשוגו של הענף באם ימונה טראמפ לנשיא.

נוטה לבחור אנשים שנוח לו איתם

רק חריגה משמעותית אחת נרשמה בתמיכה הציבורית הדלה שלה זכה טראמפ באזור המפרץ, כשלצידו התייצב בגאון פיטר ת'יל, מייסד PayPal היושב גם בחבר המנהלים של פייסבוק (Facebook), שמגויס כיום לצוות החפיפה של טראמפ.

"דונלד מגיע מעולם השירותים הפיננסיים. אני חושב שהוא נוטה לבחור אנשים שנוח לו איתם", אמר ל-CNBC בסוף השבוע סטיבן א. שוורצמן, מייסד שותף ומנכ"ל קבוצת בלקסטון (Blackstone Group), מי שצפוי לעמוד בראש הפורום האסטרטגי לאחר כניסתו של טראמפ לתפקיד הנשיא, בהסבירו את בחירותיו של טראמפ.

הפורום צפוי להיפגש עם טראמפ על בסיס חודשי, והמפגש הראשון מתוכנן להתקיים בבית הלבן בתחילת פברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים