אפל וטים קוק מציינים עשור של סיוע למאבק העולמי באיידס

לרגל יום האיידס העולמי מצטרפת הענקית למבצע גיוס כספי תרומות ● קוק שוחח על האירוע הגדול שמארגנת החברה לכבוד היום המיוחד, והבהיר מדוע הצלת חיים אינה קשורה בפוליטיקה

טים קוק, מנכ"ל אפל

יום האיידס העולמי, שחל היום (ה'), עולה בקנה אחד עם יום השנה העשירי של (Red), ארגון הצדקה שהקימו בונו, סולן U2 ובובי שריבר, במטרה לשחרר את העולם מאיידס.

המשימה שעליה מכריזים כל הגופים ואירועי היום היא ליצור דור ללא איידס עד שנת 2020, ולשם השגתה נזקקים הארגונים השונים לשני דברים – לכספים וליצירת באזז שיעורר מודעות. וזה בדיוק מה שהם נחושים לעשות.

ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) היא התורם התאגידי הגדול בעולם של ה-Global Fund – העומדת בחזית המאבק העולמי באיידס, שחפת ומלריה – כשהכספים של (Red) מוקדשים אך ורק למאבק באיידס. במהלך העשור האחרון סייעה אפל בגיוס כמעט שליש מהכסף של (Red), סכום של כ-120 מיליון דולר.

דור ללא איידס בשנת 2020

בשיחה שקיים דיוויד פלאן מה-Independent עם מנכ"ל אפל, טים קוק, דברה דוגן, מנכ"לית (Red) וגרג ג'וסוויאק, סגן נשיא אפל לשיווק המוצר בעולם השבוע (ג'), דנו הנוכחים על מוצרי אפל והקשר שלהם לבריאות ומודעות.

קוק פתח ואמר כי "אנחנו מביאים רמה חסרת תקדים של מודעות לאיידס ולמאבקנו נגדו. יש לנו מספר חסר תקדים של נקודות-מגע בהן יכולים לקוחות להשתתף במאבק הזה. אנו גאים על כך שבמהלך 10 השנים האחרונות השפענו באופן חיובי על חייהם של 70 מיליון בני אדם, ויש מעל 18 מיליון אנשים היום שלוקחים תרופות (anti-retroviral – ARV) כתוצאה ממאמצינו".

"לפני 10 שנים היו נולדים 1,200 תינוקות ביום עם HIV", מספר קוק את הנתון המחריד ומגלה כי "כעת המספר ירד ל-400. אז יש כבר הרבה התקדמות, אבל עדיין יש לנו הרבה עבודה לעשות כדי להגיע לדור ללא איידס בשנת 2020, אם כי אנחנו מכוונים ליעד. הוא נמצא בטווח הראייה שלנו".

דוגן ציינה כי אכן זוהי גם מטרת האו"ם. "ביצענו צעדים גדולים", היא מסבירה, "אבל 400 הוא עדיין לא מספר מקובל כשזה ניתן למניעה. אפל הייתה שם מההתחלה, בעצם גם ה-Independent היה שם. עבדנו תמיד על ההנחה שאם האנשים היצירתיים והחדשניים ביותר בעולם, כמו החבר'ה באפל, יוכלו לעבוד בעבור עניי העולם, נוכל לשנות דברים לטובה".

קונים אפל – תומכים במאבק

אפל תומכת בגיוסי הכספים באמצעות רווחים ממוצריה השונים. ה-iPod Nano הוא שהחל את איסוף התרומות מהמוצרים שאותם סיפקה הענקית לאורך העשור האחרון, אך כפי שמספר ג'וסוויאק, מאז היו עוד מוצרים רבים אחרים. "בנוסף לדגמי iPod אחרים, מארזי iPad ורצועות לשעונים בעבור (Red), אשר זמינים בכל ימות השנה, יש לנו את הקידום של Play Red אשר פועל מה-1-6 בדצמבר".

כיום יש 20 משחקים ל-iPhone ול-iPad עם אלמנטים, תווים או רמות שתוכננו במיוחד בעבור (Red), שבהם 100% מהרכישות בתוך האפליקציה הולכות אל ה-Global Fund.

ג'סוויאק מרחיב ומספר כי המשחקים כוללים את אנגרי בירדס 2 (Angry Birds 2), פיפ"א (FIFA) לנייד, ואת משחק המירוצים CSR2 המתהדר בבוגאטי (Bugatti) אדומה בוהקת שבה שחקנים יכולים להתחרות, ועוד. אבל כל אלו הם רק קמצוץ ממפרט המוצרים המלא שמסייע לתרומה למטרה החשובה, שאותו ניתן ללמוד באתרים של החברה ושל העמותות.

בפעם הראשונה השנה מעורבת בנושא גיוס התרומות גם מערכת Apple Pay. כשאדם קונה משהו – כל דבר – מתוך ה-Apple Store או ה-apple.com במהלך תקופת המבצע של 1-6 בדצמבר באמצעות ה-Apple Pay, אפל תתרום דולר לאחד לכל עסקה, עד למקסימום של מיליון דולרים, סכום סביר שאליו ניתן לצפות שהחברה תגיע במהירות.

למעלה מ-400 חנויות אפל יזכו גם למראה אחר, עם לוגו אפל אדום שיקשט את החלונות ומידע אודות (Red) על מסכי ה-iPad וה-MacBook שבחנות, בכדי להזכיר ללקוחות כי יום האיידס העולמי הגיע.

משהו יותר גדול מאשר לכתוב צ'ק

התרומות של אפל הולכות אל מעבר לאירוע המסוים של (Red) ונמשכות כל השנה. קוק מסביר כי "הדרך שבה אנו עושים מתן צדקה היא שבמקום לערוך ועדה ארגונית, אנחנו מתייחסים לכל העובדים שלנו כמקבלי החלטות. בכל מקום שבו הם נותנים את כספם, אנו משווים את זה. זו דרך אחת שבאמצעותה אנחנו משיגים  צדקות שונות".

"במונחים של יוזמות ארגוניות, אנחנו נוגעים ביותר אנשים באמצעות המוצרים שלנו יותר מכל דבר אחר, וזה מה שאמור להיות. המתנה הכי הגדולה שלנו לעולם תהיה תמיד להעצים אנשים לעשות דברים שלא יכלו לעשות בדרך אחרת".

"אבל גם רצינו לתת את מתנת החיים וכיצד טוב יותר לעשות זאת מאשר לעבוד עם (Red) בהבאת תרופות ARV, אשר באמת עולות 30 סנט ליום, בכדי להציל חיים? עם (Red) אנו יכולים להשתמש במוצרים שלנו, בקהילת המפתחים שלנו, בחנויות שלנו, ולעשות משהו הרבה יותר גדול מאשר לכתוב צ'ק. כל זה בכדי שהעולם יהיה טוב יותר מאשר איך שמצאנו אותו".

כשקוק נשאל האם הוא מרגיש שכל תרומותיה של אפל הן למעשה דבר שהממשלה הייתה צריכה לעשות, קוק עונה ש"הבעיות והסוגיות הקשות של העולם, כמו ביעור האיידס, יטופלו רק על ידי שותפויות ציבוריות ופרטיות. הן צריכות את המאמצים של ממשלות ותאגידים – תאגידים הם לא יותר מאשר אוסף של יחידים – אבל אני לא חושב שהממשלה יכולה לעשות את זה לבד. אני חושב שזה דורש אנשים שעובדים כצוות".

"אנחנו מיקרוקוסמוס של כל זה באפל, אנחנו עושים את העבודה הטובה ביותר שלנו כשכולנו חותרים לאותו כיוון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים