האם אפל מפסיקה את פיתוח המכונית החכמה?

על פי דיווחים, עשרות עובדים פוטרו מפרויקט המכונית האוטונומית הסודי של ענקית הטכנולוגיה במסגרת סדרת פיטורים, מה שמעורר תהיות בנוגע לעתידו

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

עשרות עובדים המועסקים בפרויקט המכונית החכמה של אפל (Apple) עזבו בשבועות האחרונים, כך עולה מדיווחים שונים שפורסמו ברשת, שהשורה התחתונה של כולם היא שהפרויקט חווה כמה בעיות, וייתכן שאף עומד בפני סגירה.

לחברה היו יותר מ-1,000 מועסקים במה שנקרא פרויקט טיטאן (Project Titan), אבל הוא "מתקשה להתקדם", כך דיווח הניו-יורק טיימס (New York Times), שציין שסדרת הפיטורים הייתה חלק מ-"אתחול" של הפרויקט.

תחת הבוס החדש, בוב מנספילד – מנהל בכיר בחברה שחזר אליה – קיבל הפרויקט שינוי כיוון מדגש על עיצוב והפקת מכונית, לבניית הטכנולוגיה שבבסיס רכב אוטונומי, נכתב בדיווח.

הדיווחים האלה סותרים במשהו את הדיווח שפורסם לפני קצת יותר מחודש בבלומברג (Bloomberg), שלפיו אפל "לא נוטשת את מאמציה לעצב רכב משלה". האתר טען כי החברה "משאירה אופציות פתוחות למקרה שתחליט בסופו של דבר לשתף פעולה עם או לרכוש יצרנית רכב קיימת, ולא לבנות מכונית בעצמה".

יתרונות לא מבוטלים בכל הנוגע לרווחיות

לאפל יש כישורים רבים שעשויים היו להיות שימושיים לצורך בניית מכונית חלומותיה. רכב חשמלי אוטונומי הוא בעצם מחשב על גלגלים שאמור לנתח המון נתונים, בעל לו סוללה גדולה ו-"עיניים דיגיטליות".

החברה מתגאה בכך שיש לה את אחת המצלמות המובילות בעולם, כמו גם מחשבים טובים ויכולות עיצוב טובות לא פחות. אלה יכולות להפוך את המכונית לכזו שנראית מגניבה, שכיף להשתמש בה וכמובן, שתהווה סמל סטטוס – יתרונות לא מבוטלים בכלל בכל הנוגע לרווחיות האופציונלית של המוצר המוגמר.

גם אם ההקשר רופף מעט, המצלמה של ה-iPhone מהווה דוגמה מובהקת ליכולות של אפל לשלב חומרה ותוכנה לתוצאה שאיכותה גבוהה בהרבה מעל המתחרות שלה. מעבד התמונה של המצלמה החדשה ב-iPhone 7 מבצע יותר מ-100 מיליארד פעולות ב-25 אלפיות השנייה, כך התפארה החברה בחשיפת המוצרים החדשים שלה בשבוע שעבר.

ענקית ההיי-טק גם הרחיבה את פעילות המיפוי שלה ועשתה התקדמות בניהול שירותי ענן בקנה מידה גדול. תוכנת CarPlay שלה – תוצר של שותפות עם יצרניות רכב בכירות – מהווה מחקר טוב לאופן שבו אנשים מתקשרים עם מחשבים ברכב ועם ממשקי משתמש. בנוסף, באתר Quartz דווח כי החברה דבקה במחקר שלה לנושא סוללות מתקדמות… וממשיכה להעסיק טכנאי סוללהץ

כרגע מוקדם מדי להתנבא ולנחש מהו עתידו של הפרויקט והאם אפל מתכוננת לפרוש מהמרוץ לפיתוח מכונית העתיד, שבו מככבות יריבות ענקיות אחרות כמו גוגל (Google) וטסלה (Tesla). אפל יודעת לשחק את המשחק הארוך כאשר היא רצינית לגבי משהו, ובכל זאת, הדיווחים האחרונים מטילים צל לא קטן על חלום המכונית שלה.

לא נמסרה תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים