ישראל מכחישה: לא ביצענו מתקפת סייבר על השיחות עם איראן

סגנית שר החוץ, ציפי חוטבולי, כינתה את הדיווחים בנושא "חסרי בסיס" ואמרה כי מה שחשוב יותר הוא למנוע הסכם רע שיביא לאיראן גרעינית ● שווייץ ואוסטריה חוקרות את הפרשה

טרור פלסטיני - לא רק בלב תל אביב. אילוסטרציה: BigStock

ישראל לא ביצעה את מתקפת הסייבר המיוחסת לה במטרה, כביכול, להאזין למשא ומתן בין איראן למעצמות – כך טוענת סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי. לדבריה, הדיווחים בנושא באמצעי התקשורת הם "חסרי בסיס".

חוטובלי אמרה בראיון לגלי צה"ל כי "מה שהרבה יותר חשוב (מהמתקפה – י"ה) הוא למנוע הסכם רע שבסופו של יום יביא למטרייה גרעינית של איראן". יצוין כי גורמים ממשלתיים אחרים בישראל סירבו להגיב וכי שווייץ ואוסטריה חוקרות את הפרשה מזה כחודש.

הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) פרסם אתמול (ד') ממצאים של קספרסקי (Kaspersky) לפיהם חברת האבטחה גילתה בשנה שעברה מתקפה על המערכות שלה. המתקפה גרמה נזק למחשבים רבים, בהם כאלה המותקנים בשלושה בתי מלון בהם התנהלו שיחות הגרעין בין איראן למעצמות. מומחים אמריקניים קישרו אותה לישראל.

יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, התייחס למתקפה ואמר ש-"זה דור חדש, ככל הנראה, של נוזקות שפותחו ומופעלות בחסות מדינה". הוא הוסיף כי "הנוזקה שחשפנו היא כמעט בלתי נראית. מדובר בתוכנה שהיא מאוד מתוחכמת, שעלות הפיתוח שלה הייתה בסדר גודל של עשרות מיליוני דולרים".

קספרסקי והחברה שבראשותו לא ייחסו את המתקפה לישראל, אולם הוא הביע ביקורת על המדינה שביצעה את המתקפה ואמר: "ממשלות שתוקפות חברות אבטחה – זה פשוט מעשה שערורייתי. אנחנו אמורים להיות באותו הצד, כחלק מהמטרה המשותפת ליצור עולם מוגן יותר מפני מתקפות סייבר. מסתבר שלחלק מחברי 'קהילת האבטחה' אין שום כבוד לחוקים, אתיקה מקצועית או שכל ישר. אנשים שחיים בבית זכוכית – שלא יזרקו אבנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים