טריפל סי הטמיעה מערכת של יבמ בפניקס ביטוח; היקף הפרויקט: 4 מיליון שקלים

מערך המיחשוב החדש כולל שני שרתי יוניקס מדגם IBM Power 750, ושרת אחסון מדגם DS 8800 IBM ● המערך החדש, שנבנה בתצורת אשכול, מאכלס את בסיסי הנתונים של מערכות הליבה, ותומך במאות אלפי תנועות ופעולות עסקיות מדי יום ● עמי קאלק, הפניקס: "התשתית החדשה מאפשרת שיפור ביצועים עד כדי הכפלת מהירות העיבוד"

טריפל סי, בשיתוף אנשי ה-IT של הפניקס, הטמיעה מערך מיחשוב חדש מבוסס מערכות יבמ (IBM) עבור בסיסי הנתונים המרכזיים של חברת הביטוח. הפרויקט ארך מספר חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על ארבעה מיליון שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמע שרת יוניקס (Unix) מדגם IBM Power 750. המערכת החדשה מאפשרות שיפור באיכות השירות למשתמשי הפניקס ולסוכני ביטוח הקשורים עמה, תוך חיסכון ניכר בצריכת החשמל של מרכז עיבוד הנתונים וייעול תהליכי הניהול השוטף. על פי ההערכות בחברה, מערך המיחשוב והאחסון החדש יספק את צורכי הפניקס ותהליכי הצמיחה החזויים שלה בחמש השנים הקרובות.

מערך המיחשוב החדש נבנה בתצורת אשכול (Cluster), והוא מאכלס את בסיסי הנתונים של מערכות הליבה. המדובר במערך שמטפל מדי יום במאות אלפי תנועות ופעולות עסקיות, לרבות מכלול עבודת הסוכנים, אנשי המכירות, לקוחות החברה, עובדי החברה, מערכות הארכיון ומוקד השירות.

שרתי IBM Power 750 מבוססים טכנולוגית POWER7 ומספקים ביצועים לכל ליבה. 16 ליבות העיבוד הפועלות בכל שרת יוניקס חדש של יבמ, משרתות בסיסי נתונים תפעוליים גדולים בסביבת אורקל (Oracle), לרבות בסיסי הנתונים של מערכות הפנסיה, הביטוח הכללי וביטוח בריאות. במקביל, מריצות המערכות האלה גם בסיסי נתונים לא תפעוליים, שקשורים בעקיפין לפעילות הליבה העסקית. יצוין, כי שרת האחסון החדש מחליף שרת קודם מדגם DS 8100, ומאפשר הקמה מהירה במיוחד של עותקי הבזק (Flash copy) ועותקי מראה, הנדרשים למשימות ניתוח, בדיקות, גיבוי ושחזור.

שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס, אמר כי "ההחלטה על רכישת המערכות החדשות נולדה בעקבות מיצוי כושר העיבוד של מערכות היוניקס הקודמות שלנו. יחד עם שדרוג השרתים והמעבר ממערכת יוניקס AIX 5 ל-AIX 7, עברנו להפעלה של תצורת אשכול, המבטיחה שרידות גבוהה ומאפשרת ניוד אוטומטי של בסיסי נתונים ויישומים בשעת הצורך. עוד מאפשר האשכול הקצאה דינמית של משאבים בזמן אמת ועל פי הצורך – ללא פגיעה בהתנהלות העסקית".

עמי קאלק, מנהל תחום ארכיטקטורה ו-Delivery, מערך תשתיות ותפעול בהפניקס, שימש כמנהל הפרויקט. לדבריו, "לפני העלאת המערכות נערכו בדיקות ביצועים קפדניות, שכללו העמסה של המערך החדש ובחינת תפקודו בתנאי אמת. נמצא, כי התשתית החדשה מאפשרת שיפור ביצועים עד כדי הכפלת מהירות העיבוד שעמדה לרשותנו ערב הפעלת המערכות החדשות. תהליך המעבר עצמו כלל בדיקות שיטתיות של שלמות הנתונים, דיוק העיבודים ולוחות הזמנים לביצוע משימות עיבוד תקופתיות". קאלק הוסיף, כי "המעבר הושלם בתוך עשר שעות בלבד, כאשר המערכת החדשה יציבה לחלוטין ומאפשרת את חידוש השירות למשתמשים. תהליכים משלימים המשיכו להתבצע גם בשעות שלאחר מכן, במתכונת שקופה למשתמשים וללא הפרעה לפעילות".

מיבמ נמסר, כי הפניקס מבססת את מערך המיחשוב העסקי המרכזי שלה על מערכות Power של יבמ זה שנים ארוכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים