מחקר: המיני נייד של אייסר – הכי מבוקש ברבעון השלישי של 2008; ה-Eee של אסוס במקום השני

במקום השלישי ניצב ה-2133 של HP, ובהפרשים גדולים אחריו מחשבי המיני של MSI ודל - כך על פי מחקר של DisplaySearc מקבוצת NPD האמריקנית שפורסם בימים אלו ● מהמחקר עולה, כי המיני ניידים הממותגים דחפו לגידול במכירות ברבעון השלישי של 2008 ובסך הכל צמחו ב-160% ● הצפי: מגמת הגידול תימשך בשנים הקרובות ● האם שוק מחשבי המיני הוא נקודת אור בעתיד הקודר?

מחשב ה-Netbook הפופולרי ביותר ברבעון השלישי של 2008 היה ה-Aspire One של אייסר, ובמקום השני, איך לא, משפחת ה-Eee על כל בניה, מבית אסוס – כך לפי חברת המחקר DisplaySearc מקבוצת NPD האמריקנית, שמעריכה את נתח השוק של אייסר בפלח המיני ניידים ב-38.3% (מכירות של 2.15 מיליון יחידות) ואחריה ניצבת אסוס, עם 30.3% נתח שוק (1.7 מיליון יחידות).

דומה ששוק מחשבי המיני הניידים הם נקודת האור כמעט היחידה לקראת רבעון קודר למדי לתעשיית הפי-סי, לפי הנתונים שפרסמה בימים אלה חברת המחקר. פלח המיני ניידים הראה צמיחה של 160% ברבעון השלישי של 2008 לעומת הרבעון הקודם לו, כשמרבית היצרניות מהשורה הראשונה הצטרפו לטרנד במהלך השנה, ובסך הכל נמכרו ברבעון הנבדק 5.61 מיליון מיני ניידים.

אסוס, שבעצם "המציאה" את פלח השוק הזה בסוף 2007, איבדה נתח שוק משמעותי כאשר אייסר כבשה בסערה את המקום הראשון. במקום השלישי בטבלה, עם דגם המיני 2133 שלה, ממוקמת HP, עם נתח שוק של 5.8% – קצת לפני MSI, שהשיגה עם דגם ה-Wind שלה 5.7%. אחריהן דל (שהשיקה את המיני 9 שלה לקראת סוף הרבעון הנמדד), OLPC (ר"ת One Laptop Per Child) עם דגם ה-XO, מדיון (מיתוג חדש של ה-Wind של MSI), ו-Kohjinsha (2.8%, 2.3% 1%, ו-1%, בהתאמה).

לדברי חברת המחקר, מחשבי ה-NetBook תורמים לצמיחה בשוק המיחשוב הנייד ויוצרים שוק חדש לגמרי, ולא על חשבון פלח קיים. בסוף 2007 החל גל המיני ניידים עם אסוס וה-Eee PC, ובעקבותיו החלו לשטוף את השוק עשרות דגמים חדשים של רוב יצרניות המחשבים הגדולות – קטנים, קלים, בסיסיים, במחיר התחלתי של כ-300 דולרים. עד סוף 2007 נמכרו בפלח הזה מיליון יחידות, ועד סוף 2008, להערכת חברת המחקר, יימכרו 14 מיליון יחידות.

"חוץ מאפל, כל עשר היצרניות הגדולות של המחשבים נכנסו לשוק המיני ניידים, בעיקר כתגובה לאיום התחרותי שהציבה אסוס, אבל גם כדי לספק דרישה שבאה מהצרכנים למחשב זול, קל וקטן, שמספק לפחות תפקודיות משרדית בסיסית וגם מאפשר ניידות גבוהה יותר", אמר ג'ון ג'ייקובס, מנהל תחום המחשבים הניידים בחברת DisplaySearc ומחבר המחקר.

בהתחשב באתגרים הנובעים מהאקלים הכלכלי העולמי, חברת המחקר רואה כי יש ביקוש בפלח המיני-ניידים, בעוד שמכירות המחשבים הניידים הכלליים יואטו, אם בשל הפיטורים ההמוניים, אם כתוצאה מחיסכון בהוצאות וגם כתוצאה מ"מתיחת" מחזורי החיים של המחשבים הניידים עד כמה שאפשר על ידי הארגונים, גם כאלה שמפגינים צמיחה. לדעת החברה, מותגי הפי-סי הבולטים ימשיכו לצבור נתחי שוק בפלח המיני ניידים בזכות חוזק המותג שלהם ומבנה תמחור מוזל.

"הדרישה ברחבי העולם למיני ניידים צפויה לצמוח במהירות במהלך השנים הקרובות, כשהביקוש יבוא מכמה מגזרים, כמו, למשל, מאמצים מוקדמים, צרכנים פרטיים וארגוניים שמעדיפים מחשב שני קטן וקל, וגם צרכנים חדשים בשווקים המתפתחים, שזה להם המחשב הראשון. אנחנו צופים, שעד 2011 יתייצב פלח המיני ניידים על נתח של כ-16% מכלל המחשבים הניידים ", הוסיף ג'ייקובס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים