ברק קורן, ארגון משתמשי VMware: "אנו מתכוונים להקים בישראל קהילה חזקה של משתמשי VMware"

"יש אווירה של קהילה שהולכת ומתחזקת והכוונה היא לבסס גם בישראל קהילה חזקה של משתמשי VMware, שבעצם חולקים ביניהם ביום-יום את הלחם והחמאה של השימוש בפלטפורמות של החברה, ולא עוסקים רק בהכרזות חדשות", אמר קורן, מנהל מיחשוב ב-Siemens PLM ויושב ראש VMUG - ארגון משתמשי VMware בישראל, במפגש של הארגון ● לדבריו, "אנחנו אלה שלוקחים את ההכרזות ועושים מהן את התכל'ס"

"VMworld 2011 שנערכה לאחרונה בלאס וגאס, הייתה הפגנה מרשימה של עוצמה מבחינתה של VMware. השתתפו בה 20 אלף איש ובוצעו שם הכרזות חשובות", כך אמר ברק קורן, מנהל מיחשוב ב-Siemens PLM ויושב ראש VMUG – ארגון משתמשי VMware בישראל, במפגש של הארגון שנערך היום (ד') באולם הכנסים הווילה שבגני התערוכה, בהפקת אנשים ומחשבים.

"אחד הדברים החשובים ביותר", אמר קורן, "היה הנוכחות של ארגון המשתמשים עצמו, שהפך לאחרונה לגוף עצמאי לחלוטין, עם הנהלה משל עצמו. זה היה מדהים, ולאות הערכה לפעילות של הקבוצות נפגשו המובילים מכל העולם לארוחת צהריים עם מנכ"ל VMware, פול מריץ. מעבר לכך הייתה הצלחה עצומה ברישום חברים חדשים ובימי הכנס הצטרפו לקבוצות השונות למעלה מ-2,000 חברים. יש אווירה של קהילה שהולכת ומתחזקת והכוונה היא לבסס גם בישראל קהילה חזקה של משתמשי VMware, שבעצם חולקים ביניהם ביום-יום את הלחם והחמאה של השימוש בפלטפורמות של החברה, ולא עוסקים רק בהכרזות חדשות. אנחנו אלה שלוקחים את ההכרזות ועושים מהן את התכל'ס".

לדברי קורן, שפתח את כנס המשתמשים, "מעבר להכרזות על מוצרים חדשים במהלך הוועידה המרכזית, יש גם שינוי בחזון של החברה שמבטא שינוי בהתייחסות שלה לנושא הענן והווירטואליזציה. השינוי הזה יוביל לשיפורים ועדכונים בפלטפורמות השרתים והווירטואליזציה של החברה".

במסגרת ההכרזות החדשות בתחום השיפורים והעדכונים הכריזה VMware על ESXI 5.0, גרסה חדשה לשכבת הווירטואליזציה הבסיסית שמציעה שיפור ניכר לעומת הגרסה הקודמת, וגם על View 5.0, פתרון תחנות הקצה הווירטואליות של הפלטפורמה, שמציע שיפור ניכר בביצועים, כשלפי החברה מדובר בשיפור של עד 75% לעומת הגרסה הקודמת.

קורן סיפר על הכרזות נוספות של החברה ובהן על פלטפורמת Horizon. לדבריו, "מדובר בפלטפורמה ריכוזית להפצת יישומים, שמבחינת המנהל מאפשרת שליטה ביישומים שיוצגו, ומבחינת המשתמש היא מהווה מעין חנות יישומים מורשים, שולחנות עבודה ומידע שהוא יכול להתקין בטלפון הארגוני שלו. אחד ההיבטים החדשים של הפלטפורמה הזו הוא Horizon Mobile, שתאפשר בעתיד הקרוב הרצת סביבת עבודה וירטואלית בטלפון חכם, תוך הפרדה מלאה בין הסביבה הארגונית לפרטית".

בין המוצרים הנוספים עליהם דיווח קורן מהוועידה ניתן למצוא את Octopus, פיתרון ארגוני לשיתוף קבצים עם יכולת שליטה ואבטחה שנועד להחליף כלים חיצוניים שאינם מאובטחים כדוגמת Dropbox, וגם את App Blast, סביבת עבודה שמאפשרת הרצת אפליקציות מלאות תוך שימוש ב-HTML5 מלא בפלטפורמות שתומכות ב-HTML5, כולל כל הדפדפנים המודרניים.

אופיר זמיר, המנהל הטכני של איזור אגן הים התיכון ב-VMware. צילום: ניב קנטוראופיר זמיר, המנהל הטכני של איזור אגן הים התיכון ב-VMware, סיפק סקירה טכנולוגית של vSphere 5.0 תוך שהוא מתרכז ביכולות חדשות שנוספו לשכבת הווירטואליזציה הראשית שמציעה החברה, כולל שימוש מסיבי בתוספים ואפשרויות התאמה. אחד השינויים הבולטים, לפי זמיר, נמצא ב-vCenter 5.0 שכעת משתמש בממשק מבוסס דפדפן שבא לתת מענה לבעיות כמו יכולת הרחבה לצד שלישי ותמיכה בריבוי פלטפורמות.

במהלך ההרצאה הדגיש זמיר את ההבדלים ברמת הרישוי בין גרסה 4 לגרסה 5 של vSphere מבחינת הסרת ההגבלה על מספר השרתים הווירטואליים ועל כמות הזיכרון לכל מכונה. בנוסף הוא ציין שהוגדלה לאחרונה כמות הזיכרון המוקצית לכל רישיון של מכונה וירטואלית עד כדי הכפלת הזיכרון ל-96 גיגה בייט בגרסת ה-Entripse+.

בן חגי, יועץ בכיר ב-VMware ישראל, הציג את הגרסה החדשה של vCloud Director, גרסה 1.5, מערכת לניהול ויישום של עננים היברידיים, המשלבים בין ענן פרטי לענן ציבורי, כשהשימוש בענן הציבורי הוא לפי צריכה אצל ספקי ענן חיצוניים. "הכנסת האינטליגנציה לתוך הפלטפורמה החדשה מאפשרת פריסת יישומי ענן בקלות רבה יותר לעומת פתרונות אחרים, הדורשים הטמעה מורכבת וארוכה המבוססת על תרחישים", אמר חגי.
צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים