ארדואן: "תחום ה-IT נמצא בתנופה בטורקיה"

"מזה מספר שנים אנחנו מעניקים תמריצים לחברות להפעיל מרכזי מו"פ. אם באירופה ממוצע ההשקעה במו"פ מתוך התל"ג הוא 1.8%, בטורקיה מדובר רק ב-0.85%, אבל מ-2013 אנו מתכננים להגדיל בהדרגה את ההשקעה באמצעות הגדלת התמריצים והיעד שלנו הוא להגיע ל-2%", אמר ראש ממשלת טורקיה בפתיחת תערוכת סביט 2011 ● קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל: "התקדמות טכנולוגית ושינוי חברתי הולכים ביחד"

"תערוכת CeBIT 2011 היא פורום חשוב לחברות טורקיות כי היא מספקת להן הזדמנות להציג את החדשנות שפיתחו. תחום ה-IT נמצא בתנופה בטורקיה. היצוא גדל בהתמדה והמשקיעים שלנו נכנסים לתחום" – כך אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, בפתיחת התערוכה. לדבריו, "מדובר במדינה שבה המו"פ ושירותי ה-IT נמצאים בשלב של מהפכה לקראת השוואה למערב".

"מזה מספר שנים", אמר ארדואן, "אנחנו מעניקים תמריצים לחברות להפעיל מרכזי מו"פ. אם באירופה ממוצע ההשקעה במו"פ מתוך התל"ג הוא 1.8%, בטורקיה מדובר רק בפחות מחצי – 0.85%. אבל גם זו קפיצה לעומת 0.4% לפני שנים ספורות. מ-2013 אנו מתכננים להגדיל בהדרגה את ההשקעה באמצעות הגדלת התמריצים והיעד שלנו הוא להגיע ל-2%".

עוד אמר ארדואן, כי "אנו משקיעים המון בהכשרת כוח אדם שיוכל לאייש את מרכזי המחקר ואת העמדות בתחום הטכנולוגיות המתקדמות, במטרה להיות שחקן משמעותי בתחום המדעי והטכנולוגי. התחלנו לספק מחשבים לכל בתי הספר ולחבר אותם לאינטרנט ופיתחנו עבורם תוכנות חינוכיות. היום יש 7.5 מיליון משתמשי אינטרנט, וכ-5% מתוך הייצוא שלנו הוא של IT ושירותים הקשורים בו. היעד שלנו הוא להגדיל את הייצוא בתחום זה ל-20%. האוכלוסייה שלנו צעירה והצעירים אוהבים טכנולוגיה. הכלכלה הטורקית צומחת ויש פוטנציאל גדול להשקעות IT".

בהמשך גילה ארדואן, כי סגירת הפער בתחומי המדע והטכנולוגיה בכלל ובתחום המיחשוב בפרט הוא אחד הצעדים של טורקיה בדרך לחברות באיחוד האירופי. "אנחנו רוצים לתמוך במשקיעים זרים ומצפים שיגיעו. נקבל אותם בזרועות פתוחות", אמר ארדואן ופנה למנכ"ל יבמ (IBM) סם פלמיסאנו באומרו כי "היינו רוצים שיבמ תהיה שחקן פעיל יותר בשוק הטורקי".

בהמשך התייחס ארדואן למהומות בעולם המוסלמי ואמר כי דווקא טורקיה, כמדינה מוסלמית אך דמוקרטית, יכולה לשמש גשר בין המערב לעולם המוסלמי.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה אף היא לנושא וקישרה זאת לטכנולוגיה. "ראינו באחרונה איך הטכנולוגיה שינתה את החברה והובילה למהפכות שקטות שאפילו הצבא לא יכול להן. אנשים רעבים למידע, חופש, צדק, תנאים טובים יותר לחיים שלהם וכל זה מובל על ידי ה-IT. כדי לארגן את ההפגנות שלהם וכדי לקבל מידע, היה טבעי להשתמש במדיה החדשה. אנשים לקחו אחריות על עצמם בדרך שלא הייתה אפשרית בעבר. התקדמות טכנולוגית ושינוי חברתי הולכים ביחד".

"העולם משתנה וצריך תמיד להסתכל על העתיד ולא על העבר", אמרה מרקל, "סביט היא המקום להסתכל על העתיד וטורקיה הראתה התפתחות מהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים