איריס בן דור, מנהלת תחום סיטריקס באמן: "בשנה האחרונה נרשמה התפתחות משמעותית בתחום הענן"

לקראת כנס 2010Citrix Synergy , שייערך בברלין בתחילת החודש הבא, מספרת בן דור על המודעות הגוברת בשוק הישראלי לתחום מיחשוב ענן, על היתרונות של פתרונות סיטריקס ועל יעד המכירות שהציבה לעצמה אמן מחשבים בתחום ● לדבריה, "כל ספקי האינטרנט בארץ מציעים כיום את הכוח המיחשובי שלהם כ-PC As a Service עבור ארגונים בסדרי גודל שונים. בנוסף, יותר ויותר חברות ממשלתיות וחברות עסקיות גדולות החלו בהקמת ענן פרטי"

26/09/2010 13:54

"בשנה האחרונה נרשמה התפתחות משמעותית בתחום הענן. כל ספקי האינטרנט בארץ מציעים כיום את הכוח המיחשובי שלהם כ-PC As a Service עבור ארגונים בסדרי גודל שונים. בנוסף, יותר ויותר חברות ממשלתיות וחברות עסקיות גדולות החלו בהקמת ענן פרטי, רבות מהן בוחרות לעשות זאת באמצעות סיטריקס (Citrix)", אומרת איריס בן דור, מנהלת תחום סיטריקס בקבוצת אמן, הנציגה הבלעדית של החברה בישראל. לדבריה, נושא הענן חם מאוד בשוק. "מעבר לסגירת מספר עסקאות גדולות בתחום, אנו רואים נכונות גבוהה של הלקוחות להיפגש עימנו ולשמוע על הנושא, ותפוסה מלאה בכנסים וימי העיון שאנו עורכים בתחום".

בן דור מציינת, כי נישת ענן נוספת שתופסת בארץ תאוצה היא – פיתוח באוף-שור. בין יתר הלקוחות שהטמיעו את ה-Xen Desktop – פתרון הVDI- (ר"תVirtual Desktop Infrastructure ) של סיטריקס, היא מציינת את חברת קומברס. "הפתרון מאפשר לקומברס להעסיק מפתחות חרדיות, שיכולות עתה לעבוד בקלות מהבית. ה-Xen Desktop טומן בחובו כמה יתרונות בהיבט של פיתוח מרחוק. ראשית, מדובר בפתרון מאובטח, שמייתר את הצורך לפתוח פורטים מיוחדים בפיירוול עבור המפתחים מרחוק. שנית, אין צורך שלמפתח יהיה בבית מחשב בעל עוצמת עיבוד חזקה ויישומים יקרים, כיוון שעם הפתרון של סיטריקס הלקוח עובד עם לקוח רזה, והכל מתבצע למעשה בדטה סנטר של החברה. ללא מחשב שיכול להתקלקל בבית המפתח או באתר הפיתוח המרוחק – נחסכות מהחברה עלויות גבוהות בגין זמני השבתה. בנוסף, הפתרון חוסך בשדרוג תחנות הקצה. אין עוד צורך בתחזוקה יקרה של היישומים ומערכת ההפעלה במחשב הביתי של המפתח, כיוון שכל המפתחים עובדים מרחוק באמצעות Xen Desktop על גבי מערכת הפעלה ויישומים מרכזיים, וכל הטלאים ועדכוני הגרסאות מתבצעים ממקום מרכזי אחד – בדטה סנטר עצמו".

מהם מנועי הצמיחה של סיטריקס בשוק?
"קיימים מספר מנועים, אחד המרכזיים שבהם הוא חלונות 7. רוב הארגונים מתכוונים לעבור למערכת זו, מי מוקדם ומי מאוחר יותר. המעבר למערכת החדשה תובע מהארגונים שדרוג משמעותי של מחשבים רבים במערך המיחשובי שלו. אחת מקופות החולים, למשל, העריכה כי היא תידרש להחליף 80% מהמחשבים בארגון, וגם רכיבי אפליקציות רבים שנדרש להתאימם למערכת ההפעלה. מול אופציה יקרה זו, Xen Desktop מאפשר לכל המשתמשים – פנימיים באתר הארגון וחיצוניים לו – לעבוד על חלונות 7 מבלי שתידרש התקנתה על כל תחנות הקצה. מוצר נוסף של סיטריקס – ה- Xen Appמאפשר הפרדה של שכבת היישומים משכבת מערכת ההפעלה, כך שאין עוד צורך לבצע התאמות בין היישומים למערכת ההפעלה החדשה. כל היתרונות הללו מסתכמים בחיסכון עצום עבור הארגון".

מה מייחד את סיטריקס בתחום?
"קל יותר לסיטריקס בתחום הענן בהשוואה לספקים המתחרים, במיוחד בתחום ה-VDI. סיטריקס החלה את צמיחתה לפני למעלה מ-20 שנה בעולם הדסקטופ, כך שברבים מהארגונים פועלים זה מכבר פתרונות דסקטופ ותיקים שלנו. במקום לחדש עתה את הרישיונות, רבים מהם בוחרים לעבור לפתרון הדסקטופ הווירטואלי של סיטריקס. בנוסף, סיטריקס מגיעה לתחום הענן מכיוון הדסקטופ הווירטואלי, בעוד מתחרים אחרים בתחום מגיעים מעולם הדטה-סנטר. יש לכך חשיבות מכרעת כיוון שעשרות שנות פיתוח, ניסיון ושיפור בתחום, מאפשרות לסיטריקס להציע ללקוח פתרון דסקטופ וירטואלי איתן ובשל. משתמשים אינם מסתפקים כיום בפתרון דסקטופ מוגבל – הם רוצים חווית משתמש גבוהה עם יכולות רבות ומתקדמות. ואכן, ICA, הפרוטוקול המנצח עליו מבוסס Xen Desktop של סיטריקס, מאפשר לכלול בפתרון יישומים מורכבים ותמיכה ביכולות וידיאו, פלאש, תלת ממד, אפשרות ל-USB בתחנה ויכולות רבות נוספות".

מהו המודל העסקי המיושם בין סיטריקס לקבוצת אמן?
"קבוצת אמן משמשת ב-6 השנים האחרונות כ-VAR (value-added reseller) 2Tier של חברת סיטריקס, ומהווה נציגות בלעדית של החברה בישראל. פתרונות סיטריקס משווקים בארץ על ידי שותפיה העסקיים של קבוצת אמן, ביניהם: HP, סקיורנט, סמרט X, אומניטק, !We, בינת, גלסהאוס, נטוויז'ן ובזק בינלאומי. מרכז סיטריקס שאחראי על הפעילות בישראל נמצא בדובאי, ומספר בכירים, ביניהם מנהל האזור, מנהל השיווק והמנהל הטכני מגיעים באופן קבוע לפגישות עם אנשי אמן, לכנסים וסדנאות טכנולוגיות שאנו עורכים אחת למספר חודשים. סיטריקס רואה בישראל שוק חשוב וחדשני שמאמץ במהירות טכנולוגיות חדשות, וקבוצת אמן זוכה מצד הנהלת האזור לשיתוף פעולה מלא ותמיכה מיידית כמעט בכל הצרכים שלנו ושל לקוחות החברה בישראל".

אלו יעדים סומנו לשנה הבאה?
"במחצית הראשונה של 2010 רשמנו גידול של 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שכידוע לא הייתה שנה חזקה במיוחד. גם הרבעון האחרון ב-2010 אמור להיות מצוין עבורנו, לאור מספר עסקאות גדולות שנסגרו עם לקוחות שאני עדיין מנועה מלציין את שמם. בשנה הבאה הצבנו לעצמנו גידול במכירות של לפחות 40%, שינבע בעיקר ממכירת פתרון ה-Xen Desktop לארגונים ממגזרים שונים בשוק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים