משרד התקשורת נערך למלחמה בצפון

יעביר לחברות התקשורת תמיכה של 40 מ' ש' לביצוע גיבוי אנרגטי של חברות הסלולר ● לפי תרחיש הייחוס של רח"ל, מלחמה בצפון עלולה לגרום להפסקות חשמל ממושכות של שעות רבות, שיפגעו גם באנטנות הסלולריות

לגיבוי חשמל ואנרגיה לאנטנות הסלולריות בצפון, כדי להבטיח תקשורת גם במקרה של הפסקות חשמל.

כחלק מהיערכות לתרחיש בזירה הצפונית, משרד התקשורת מפרסם היום (ד') להערות הציבור טיוטת מבחני תמיכה בסך 40 מיליון שקלים להגדלת הגיבוי האנרגטי של חברות הסלולר, וכן טיוטת תיקון רישיון, שתחייב את חברות הסלולר לעשות זאת.

הטיוטות מתייחסות לאנטנות סלולריות שנמצאות באזורים בצפון הארץ, שתועדפו יחד עם רשות החירום הלאומית (רח"ל), ובהתאם לתקציב שהוקצה למשרד התקשורת לצורך כך.

המשרד יעביר תמיכה לחברות התקשורת בסך 40 מיליון שקלים לביצוע המשימה, בהתאם לתוספת התקציבית שעליה עמד שר התקשורת.

החברות יחויבו לסיים את הגיבוי האנרגטי במתקנים עד לתאריך 30 ביוני 2024.

לפי תרחיש הייחוס של רשות החירום הלאומית (רח"ל), מלחמה בחזית הצפונית עלולה להביא עימה הפסקות חשמל ממושכות של שעות רבות, שיפגעו גם באנטנות הסלולריות. הגדלת הגיבוי האנרגטי של האנטנות הסלולריות לפרק זמן נוסף של לפחות 12 שעות או 24 שעות – בהתאם לחלוקה שיקבע המשרד, יחד עם יכולת טעינה עצמאית בחלק מהמקומות, תאפשר לציבור לעשות שימוש במכשירי הסלולר שברשותו בשעת חירום גם בהפסקות חשמל ממושכות.

כך הציבור יוכל לקבל מגורמי הממשלה וגופי הביטחון המוסמכים מידע חיוני, לפנות למוקדי החירום ולתקשר עם מנויים אחרים. בנוסף, הגדלת הגיבוי האנרגטי תסייע לצורכי התקשורת של כוחות הביטחון, ההצלה והחירום.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, מסר, כי העיבוי האנרגטי של אתרי הסלולר חשוב ביותר לרציפות תפקודית בשעת חירום. נמשיך לפעול כדי שזו תהיה רק הפעימה הראשונה בדרך להשגת עיבוי אנרגטי בכל רחבי הארץ. אנחנו פועלים במלוא המרץ כדי שבתוך שבועות בודדים משק התקשורת בצפון יהיה ערוך ומוכן לתרחישים השונים".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש, הוסיפה, כי ״פעילותם הרציפה של אנטנות הסלולר היא קריטית וקיומית ומהווה בסיס לרציפות התפקודית ולביטחון הציבור. משרד התקשורת ממשיך לפעול למתן פתרונות להרחבת המענה לגיבוי חשמל ואנרגיה כחלק מההיערכות לזירה הצפונית ולאפשרות של פגיעה במשק התקשורת, שפעילותו תלויה באספקת חשמל באופן רציף״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים