נשים ומחשבים: נטע בר חיים, אימפרבה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נטע בר חיים, מנהלת קבוצת פיתוח באימפרבה

טע בר חיים, מנהלת קבוצת פיתוח באימפרבה

שם ותפקיד: נטע בר חיים, מנהלת קבוצת פיתוח באימפרבה. 

ותק בתפקיד: שבעה חודשים בתפקיד הנוכחי, חמש שנים באימפרבה.

השכלה: תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת מערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון. תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בתור ילדה תמיד אהבתי את המקצועות הריאליים. בשיעורי מתמטיקה נהניתי במיוחד לפתור בעיות מורכבות ומדעי, המחשב היה השיעור שהכי אהבתי. בצבא שירתי בבית ספר למקצועות המחשב (ממר״ם) כך שהיה לי ברור מגיל צעיר שזה התחום שאעבוד בו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בשנים האחרונות מספר הנשים בתעשייה גדל מאוד, להיות אישה בתפקיד טכנולוגי נהיה נורמה. נשים כבר לא מנמיכות את השאיפות שלהן אלא מחפשות קריירה משמעותית, וזה משתלב היטב עם שינוי שקורה בתקופה האחרונה מהכיוון של המעסיקים לטובת work life balance וגמישות בעבודה. במעבר לעבודה ההיברידית לוח זמנים גמיש הפך כמעט לסטנדרט.

החברות של היום מקדמות תרבות ארגונית של שוויון והכללה מתוך הבנה שגיוון מגדרי ושילוב של עובדים מרקעים שונים תורם לתוצר איכותי יותר ולשביעות רצון עובדים גבוהה יותר. זה בולט במיוחד בחברות שבהן יש נשים בעמדת ניהול בכירות כמו באימפרבה, שמקדמות מדיניות שוויונית ומהוות דוגמה אישית של מצוינות.

אני חושבת שאפליה על רקע מגדר היא חריגה יחסית במציאות של היום, אפשר למצוא אותה בתעשיות יותר מסורתיות או בחברות שבהן יש רוב גברי בעמדות מפתח שעדיין מחזיק בתפיסה מיושנת לגבי נשים והיכולות שלהן, אך אני מאמינה שזה נדיר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי לא נתקלתי באפליה, אך אני כן יכולה להעיד שאני מוצאת את עצמי לרוב האישה היחידה בחדר בפגישות מנהלים בדרג בינוני ומעלה, ואני שואלת את עצמי מה הסיבה. האם נשים בולמות את עצמן מתוך חסמים פנימיים או האם עדיין קיימים חסמים חיצוניים שנוגעים בהטיות שאנחנו אפילו לא מודעים להן?

מגיל צעיר חונכתי להצטיינות – במקצועות הריאליים ובכל תחום אחר. קיים בי דרייב פנימי להצליח, להיות אחראית על הבחירות והדרך שלי ולעשות הכל כדי להגשים את השאיפות שלי. כך בעיניי צריכה לנהוג כל אישה – להיות בטוחה בעצמה ולממש את עצמה. אני מרגישה שהמודעות לנושא עלתה בשנים האחרונות, ואני מאמינה שככל שיהיו יותר נשים בעמדות מפתח שמוכיחות שזה אפשרי, כך גם החסמים הפנימיים של נשים יפחתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים