אפל עצרה את טלגרם מהפצת הטלמוג'ים החדשים שלה – למה?

עדכון לאפליקציה, אשר כלל את האימוג'ים החדשים, עוכב בידי אפל ● מנכ"ל טלגרם אמר שענקית הטק דרשה שהאימוג'ים המשודרגים, אותם תיאר כ"גרסאות וקטוריות באיכות גבוהה יותר של האימוג'י הסטנדרטי" - יוסרו

גרסת הטלגרם שכללה אימוג'י משודרגים - עוכבה. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

טלגרם (Telegram) – אפליקציית המסרים המיידיים המוצפנת – פיתחה בתקופה האחרונה פיצ'ר של אימוג'ים משודרגים, ששמם הוא טלמוג'ים, או טלמוג'י ביחיד (Telemoji). החברה, שייסד וממנכ"ל ולד טנב, תכננה להוסיף את התכונה לאפילקציה כחלק מעדכון הגרסה האחרון. אבל אז אפל (Apple) נכנסה לתמונה. הענקית מקופרטינו חסמה את עדכון האפליקציה, ששוחרר לבסוף רק בסוף השבוע האחרון, אחרי כשבועיים של המתנה ללא כל נימוק או הסברים. 

בנוהל הקבוע, כל עדכון מתוכנן ליישומים בעבור מערכת ההפעלה של אפל מדווח ל-App Store לסקירה מוקדמת. כך היה גם עם טלגרם, אלא שאפל לא שחררה את עדכון הגרסה, וכשכבר כן עשתה זאת, השחרור אירע בתנאי מסוים – יצרנית ה-iPhone דרשה מטלגרם להסיר אלמנט מסוים: את הטלמוג'ים החדשים – שהיו אמורים לספר לרגשונים המוכרים לנו טוויסט וייחודיות רעננה. 

בערוץ הטלגרם של טנב, ששמו Durov's Channel – אשר לו 651 אלף עוקבים רשומים – סיפר המנכ"ל במהלך השבוע שעבר על המצב המשונה.

"אני אוהב את העבודה שלי", פתח דורוב את הפוסט שהעלה ב-10 באוגוסט. "מה יכול להיות מרגש יותר מאשר לשפר את האופן שבו מאות מיליוני אנשים מתקשרים?", המשיך, ואז נכנס לעובי הקורה וציין: "הדבר היחיד שאנו מוצאים מייאש הוא שלעתים קרובות איננו מסוגלים להפיץ את הגרסאות החדשות של טלגרם עקב 'תהליך הסקירה' המעורפל שנכפה על כל האפליקציות לנייד על ידי המונופולים הטכנולוגיים".

בהמשך, ביום ו' האחרון, עדכן טנב דרך טלגרם את המשתמשים ש-"לאחר סיקור תקשורתי נרחב של הפוסט הקודם שלי, אפל חזרה אלינו ואמרה שתחלץ את עדכון הטלגרם הממתין שלנו בתנאי שנסיר את ה-Telemoji – גרסאות מונפשות וקטוריות באיכות גבוהה יותר של האימוג'י הסטנדרטי".

טנב הוסיף והבהיר את עמדתו וכתב: "זהו מהלך תמוה מטעמה של אפל, כי Telemoji היה מביא ממד חדש לגמרי לאמוג'י הסטטי ברזולוציה הנמוכה שלו, והיה מעשיר משמעותית את האקוסיסטם שלהם. אבל זה טוב לטלגרם לטווח ארוך, מכיוון שעכשיו נהפוך את Telemoji לייחודי ומוכר עוד יותר. חוץ מזה, כללנו עוד 10 חבילות אימוג'י בעדכון של היום – יחד עם היכולת של כל משתמש להעלות את האימוג'י שלו".


האם אפל קנאית לאימוג'ים שלה?

כפי שניתן להבין מדברי דורוב, ישנם עדיין הרבה שיפורים הקשורים לאמוג'ים שנכללים בעדכון הטלגרם האחרון. החברה גם בישרה על השקת "פלטפורמת אימוג'י פתוחה", אליה התכוון המנכ"ל כשציין שמי שמעוניין יכול להעלות סט משלו של אימוג'ים שאנשים שמשלמים עבור שירות הפרימיום של טלגרם יכולים להשתמש בהם. גם מי שאינו משתמש פרימיום עדיין יוכל לראות את האימוג'ים המותאמים אישית הללו, שיכולים להיות גם אינטראקטיביים – הקשה עליהם מייצרת תגובה מונפשת במסך מלא. אלא שהטלמוג'ים בינתיים – ימתינו.

אז מה הביא את אפל להתעקש שטלגרם תוותר על הרגשונים החדשים שלה? אפל לא הסבירה מה אירע, לא לטלגרם ולא לציבור, וגם לא אישרה שהייתה בעיית זכויות יוצרים, אבל אפשר להניח כי היא פשוט לא רוצה שיתעסקו באימוג'ים שלה, ולכן עיכבה את העדכון החדש של טלגרם ל-iOS, בשל הכללת החבילה חדשה של האימוג'ים המונפשים שייצרה החברה של דורוב בו.

לזכות מנכ"ל טלגרם יאמר שניכר כי הוא ממנף את המצב, שבינתיים נאלץ לקבל, ושלא מסתמן כי בכוונתו לוותר לגמרי על הטלמוג'ים החמודים, שאולי בסוף יגיעו לידי המשתמשים בטלגרם. או לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים