אנטון קנולמר, HP: "העתיד מפחיד – המנמ"רים יתמודדו עם הענן והווירטואליזציה"

"IDC מעריכה, כי 24% מהארגונים בעולם יחלו כבר השנה בהטמעת מיחשוב ענן, ו-75% מהם רוצים שהוא יהווה כלי אסטרטגי עבורם בשנה הבאה. זהו אתגר משמעותי", אמר קנולמר, סגן נשיא לשיווק ב-HP העולמית ● לדבריו, "תפקידן של ספקיות ה-IT, ו-HP בראשן, לספק את המענה המיטבי למצב לא פשוט זה" ● עוד אמר, כי "מרכז הפיתוח הגדול שהקמנו ביהוד על בסיס מרקורי, מהווה עבור החברה מקור בלתי נדלה לחדשנות"

"המנמ"רים מצויים במצב לא פשוט, וחלקם, יש להודות, אף מפחדים. עליהם לספק מענה עסקי לארגונים מחד, ולצידו הם נדרשים להתמודד עם אתגרי הטכנולוגיה בעולמות הכניסה למיחשוב ענן, הווירטואליזציה ההולכת וגדלה והשינוי הכרוך במעבר למיחשוב נייד. תפקידן של ספקיות ה-IT, ו-HP בראשן, לספק את המענה המיטבי למצב לא פשוט זה", כך אמר לאנשים ומחשבים בראיון אנטון קנולמר, סגן נשיא לשיווק, HP העולמית.

קנולמר הגיע ארצה להשתתף בכנס בכירים של חטיבת התוכנה של HP ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') ומחר (ג'), במלון הסקוטי בטבריה. בראיון לאנשים ומחשבים אמר קנולמר, כי "הווירטואליזציה מדברת בעד עצמה, זו מגמה שהולכת ותופסת תאוצה. מיחשוב הענן, לעומת זאת, מצוי במצב הרבה פחות ודאי, ואנו עורכים כנסים בנושא ברחבי העולם, על מנת להסיר את הערפל מהענן".

הוא סיפר, כי שוחח באחרונה עם לקוחה, קתרין וייס, מנמ"רית חברת התעופה דלתא, (Delta), שרכשה את נורת'ווסט (Northwest). הקושי הכי גדול של וייס, לדבריו, היה לצד האינטגרציה בין מערכות ה-IT השונות – לספק ענן פרטי אחד, הן לטובת הלקוחות שרבים מהם עובדים מול החברה בצורה מקוונת ולא דרך סוכני נסיעות, והן לטובת אלפי המשתמשים הפנימיים.

"IDC מעריכה, כי 24% מהארגונים בעולם יחלו כבר השנה בהטמעת מיחשוב ענן, ו-75% מהם רוצים שהוא יהווה כלי אסטרטגי עבורם בשנה הבאה. זהו אתגר משמעותי", אמר קנולמר, "הדבר משול למעבר מהמשיבון האנלוגי לזה הדיגיטלי. לאחר זמן לא רב זרקנו את היחידה/הרכיב, והתחלנו לקבל הודעות דרך ספקית התקשורת. זהו בדיוק מודל הענן".

האתגר השלישי, אמר קנולמר, הוא הניידות, "כבר כיום יש בעולם מיליארד רכיבים שונים, מחשבים, טלפונים חכמים ועוד, שמחוברים לרשת בכל זמן נתון. מספר זה צפוי להמשיך ולגדול". לדבריו, חברות המחקר מעריכות, כי תעבורת התקשורת האלקטרונית ברכיבים הניידים תוכפל מדי שנה בשנתיים הקרובות. "אמנם אינני מכריז על מות ה-PC, עדיין HP פועלת בעולם ה-PC, אבל הכיוון של ההליכה לעולם הנייד – ברור", ציין.

אתגר נוסף, אמר קנולמר, הוא התמודדות עם שטף המידע הארגוני הנוצר בעולם הדיגיטלי. כך, אמר, "מנמ"רים אינם מסוגלים לייצר ערך מהנתונים ולהופכם למידע, ומשם – שיהיה תוצר לפעולה, מבוסס קבלת החלטות חכמה של המנהלים העסקיים. זהו אתגר משמעותי בעולם הבינה העסקית בכלל וזו האנליטית בפרט".

ומה המענה של HP לאתגרים אלה?

"לפני ימים אחדים השקנו את BSM 9.0, חבילת תוכנה ושירותים, שמטרתה לנהל ולמכן את מערך ה-IT הארגוני, תוך טיפול בחזיתות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן. החבילה מבוססת על פתרונות שמקורן ב-HP, וכן כאלה המבוססים על רכישות מרקורי ו-Opsware. החבילה נועדה לטפל בהיבטי הזמינות, יעילות הרשת, התפעול של מערך המיחשוב הארגוני, טיוב היישומים ו-PPM, ניהול פרויקטי IT, וכל זאת על מנת שייעשו בצורה טובה יותר. האתגר מבחינתנו הוא לשלב בין הרכיבים השונים, ומצד שני לשלב בין השירותים השונים שמספק ה-IT.

בסופו של דבר, על המנמ"ר לקבל ניראות גבוהה יותר של מה יש לו, מה עובד ומה לא, וכיצד הוא עומד ביעדי ה-SLA שלו מול המשתמשים. המנמ"רים מצויים במצוקה בתחום ניהול ה-IT שלהם, והם מבינים את התועלות הנובעות מהטמעת כלי מיכון וטיוב אלו. להערכתי, המכירות שלנו בתחום תצמחנה ב-2011 בנתון דו-ספרתי".

כיצד אתה רואה את המתחרים שלכם בתחום?

"יבמ (IBM) היא המתמודד הכי חשוב עבורנו, וההיצע שיש לו הכי קרוב לזה שלנו, עם כלי רשיונל וטיבולי. יתרוננו הוא בהיות HP חברה של תוכנה, חומרה תקשורת ושירותים, וכך אנו יכולים לספק ללקוחות פתרונות כוללים. BMC ו-CA, לעומתנו – הן רק חברות תוכנה. במכשיר האקסה דטה של אורקל (Oracle), איננו רואים מתחרה. ל-HP יש כיום את נתח השוק הגדול ביותר בעולם התוכנות לניהול מערכי מיחשוב ארגוניים".

כיצד אתה רואה את השוק הישראלי?

"אינני מכירו לעומק, מעבר לעובדת היותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. מרכז הפיתוח הגדול שהקמנו ביהוד על בסיס מרקורי, מהווה עבור החברה מקור בלתי נדלה לחדשנות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי

    כל הענן הזה קישקוש אחד גדול של יועצים משועממים. בסך הכל הרי מדובר במשהו שקיים כבר מזמן בשוק. מה שנקרא Hosting . כלומר השרתים יושבים באיזה בור מרוחק באדמה, ומקושרים לאתר החברה בסיב אופטי. שהרי מה זה משנה אם השרתים יושבים בבית ההחברה או סתם במקום מרוחק. המשתמש יושב בחדרו . גולש ומתכתב, בלי שיש לו מושג איפה השרת ומה בדיוק הוא עושה. הענן עושה אותו דבר, רק שמאפשר לשים לפעמים על אותו שרת, תוכנה שתשרת שני לקחות קטנים ומרוחקים. לקוח גדול לעולם לא יתן שעל אותו מחשב, תשב תוכנת הדואר האלקטרוני שלו, ושל חברה אחרת. בקיצור קישקוש שטוב אולי רק לעוסקים זעירים שאינם זהירים.

אירועים קרובים