תוכן שיווקי

מתקפות חכמות דורשות הגנה חכמה

שנת 2020 תיזכר בעולם המחשוב כ"שנת מתקפות הכופרה" שהביא עימו  משבר הקורונה ● לצערנו, שנת 2021 אינה מאותתת על שיפור במגמת המתקפות, להיפך ● כך תגנו על המידע שלכם ב-2021

07/02/2021 11:38
ליאב קובליו' סמנכ"ל טכנולוגיות' בילוקל. צילום: שמעון קדוש

שנת 2020 הגיעה לסיומה ותיזכר בכל העולם בעיקר בעקבות המשבר הרפואי העולמי שהביאה איתה מגיפת הקורונה. אנחנו בבילוקל (Belocal) ורוב תעשיית המחשוב, נזכור אותה גם כ"שנת מתקפות הכופרה".

בשנת 2020 מספר מתקפות הכופרה העולמי עלה ב139%- לעומת שנת 2019, ו- 40% מהן ברבעון האחרון של 2020. מעבר לפגיעה הכלכלית העצומה בארגונים, ישנה פגיעה ביוקרה וביושרה של ארגונים, זאת בעיקר מצד הלקוחות בכל הנוגע לפרטיות המידע שלהם ואבטחתו.

אנחנו רואים מתקפות משודרגות וחכמות יותר מפעם לפעם. המתקפה הנפוצה ביותר היא CryptoWall, אך נחשפנו ללא מעט מתקפות נוספות, כמו: Locky, Crysis, Samsam, CerBer, Maze ושיטות מגוונות נוספות – החל מ-Phishing Emails ועד Responsive Text Messages ו-Kidnaped Contact.

כשותף הוותיק ביותר של קומוולט (Commvault) בישראל, עם עשרות לקוחות קומוולט פעילים ויותר מ-150 לקוחות בעולמות תשתיות המחשוב והאפליקציות, אין לנו ספק כי קומוולט מציעה כיום את פתרון ניהול המידע, הגיבוי וההגנה המלא ביותר בכלל, ולמתקפות כופרה בפרט. קומוולט מציעה אסטרטגיית Ransomware שלמה, הכוללת הפחתת סיכונים באמצעות ארכיטקטורת Air Gap & Data isolation:

Data isolation – בניית Tunnel מאובטח בין אתרי החברה. כאשר תעבורת המידע מסתיימת, השרת באתר המרוחק ״מתנתק מהרשת״ ומכבה את עצמו באמצעות הגדרות וחוקים ב-FW הארגוני. כך למעשה ניתן למנוע גניבת מידע Man in the Middle ו-Spoofing.

Air Gap – הקמת שרת Proxy בין שני האתרים, כך שרק תעבורה מורשת יכולה לעבור. פתרון זה מאוד פופולרי בגיבויים שרצים בין שני אתרים או בין רשת פרטית לרשת ציבורית וענן. בנוסף, כאשר מתקפה אכן מצליחה להגיע למידע הארגוני, קומוולט מסייעת בהפחתת ההשפעה של המתקפה. הפלטפורמה  מאפשרת למחוק את הקבצים הנגועים מתוך הגיבוי, כך ניתן בעצם לשחזר מידע ללא הקבצים הנגועים ולמנוע פגיעה מחודשת של הווירוס.

אנו בבילוקל משמשים כ-trusted advisor עבור מגוון הלקוחות שלנו במגזרים רבים, בדגש על המגזרים האסטרטגיים. במרוצת השנים רכשנו ידע רחב ומעמיק בנושא ניהול המידע, גיבוי המידע והגנה על המידע על פי טרנדים של מתקפות ונוזקות. תוך כדי גדלנו והתפתחנו עם צוות מומחים טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר, עם ההסמכות הגבוהות ביותר של קומוולט, ושיתוף פעולה הדוק ועם הסניף הישראלי של החברה.

הסניף הישראלי של קומוולט מונה יותר מ- 15 מומחים טכנולוגיים הזמינים לנו וללקוחותינו בכל שאלה ואתגר. הצוות טכנולוגי החזק והרחב של הסניף המקומי מהווה יתרון עצום לנו כשותף וללקוחותינו, הן ברמת השפה המשותפת והן בהכרת המנטליות הישראלית והצורך במענה מהיר, מקצועי, ומדויק לאתגרים שמציבים בפנינו לקוחותינו.

במהלך העשור האחרון ניטרנו, זיהינו ומנענו אלפי מתקפות על לקוחותינו והצלחנו לאושש לקוחות שנפגעו, בעזרת פתרונות קומוולט ובשיתוף פעולה הדוק עם קומוולט ישראל.

לצערנו, שנת 2021 אינה מאותתת על שיפור במגמת המתקפות, להיפך. הצפי הוא למתקפות חכמות יותר על כלל המגזרים, וגם על שירותים אישיים – דרכם יותקפו גם שירותים אסטרטגיים (Man In the Middle).

לסיכום, עם תוכנות כופר יש גם הזדמנות וגם סיכון – זו המציאות עבור עסקים כיום, והאנשים האחראים להגנה על הנתונים. אז איך מתכוננים? באמצעות פתרונות מתאימים תוכלו להבטיח את הפעולה היחידה הנדרשת אם ארגונכם נפל קורבן, וזה להתאושש, ומהר.

 

הכותב הוא סמנכ"ל טכנולוגיות בבילוקל.

אירועים קרובים