מכונית אפל עד 2024? יש מי שמצנן את ההתלהבות

האנליסט מינג-צ'י קאו מ-TF Securities, הידוע בתחזיותיו המדויקות על אפל, מצנן את ההתלהבות בקשר למכונית שאפל מתכננת, וטוען שבניגוד לפרסומים על שנת היעד 2024 – אין סיכוי שהיא תגיע לפני 2025, מפני שרכיבים רבים ממנה עדיין נמצאים בשלבי עבודה, ו"לא נהיה מופתעים אם השקת מכונית אפל תידחה ל-2028 או מאוחר יותר"

קסדת AR של אפל - אולי בשנה הבאה.

האנליסט מינג-צ'י קאו, מ-TF Securities, הידוע בתחזיותיו המדויקות על אפל (Apple), מצנן את ההתלהבות בקשר למכונית שאפל מתכננת, וטוען שבניגוד לפרסומים על שנת היעד 2024 – אין סיכוי שהיא תגיע לפני 2025, מפני שרכיבים רבים שלה עדיין נמצאים בשלבי עבודה.

בתחילת החודש פורסם דיווח שטען, כי כמה מפעלים המייצרים חלקי מכוניות בטאיוואן מזרזים משלוחים לאפל לצורך השקה פוטנציאלית של מכונית כבר בספטמבר 2021.

במכתב למשקיעים, קאו מזהיר שלא להתלהב יתר על המידה מהידיעות האלה, שסייעו גם להקפיץ מעלה מניות של כמה חברות, שלכאורה קשורות למכונית של אפל. "רכישת המניות של החברות הקשורות היא מעין תגובת רפלקס, שיכולה להיות קצרת חיים", כתב קאו, וציין, כי יש לפחות שלוש סיבות מדוע המשקיעים צריכים להימנע מכך כעת.

לדבריו, הבעיות העיקריות הן אי הוודאות בקשר ללוח הזמנים של ההשקה, היעדר ספק ומאפיינים של הרכב וגם אי הוודאות לגבי "התחרותיות של אפל בשוק המכוניות החשמליות וללא נהג".

במכתבו ציין קאו, כי מחקר אחרון שערכה החברה (TF Securities) מעיד, כי לוח הזמנים לפיתוח של מכונית אפל אינו ברור. אם היא התחילה ב-2020, ו"הכל הולך כשורה", המועד הפוטנציאלי למכונית ללא נהג עשוי להיות, לפי הערכת החברה, בין 2025 ל-2027. אבל "על רקע השינויים המתרחשים בשוק המכוניות החשמליות וללא נהג והסטנדרטים הגבוהים של אפל, לא נהיה מופתעים אם השקת מכונית אפל תידחה ל-2028 או מאוחר יותר", כתב קאו.

בנושא המאפיינים או הספק של הרכב, קאו אומר, כי הדיווחים על כך הם רק בגדר שמועות "וניחושים של השוק, ואין בהם ציון של ספקים ממשיים למכונית אפל". גם הנושא של המאפיינים הטכניים, שמטבעם עדיין משתנים ומתפתחים, גורם לכך ש"מוקדם מדי לדבר על מאפיינים סופיים, לפני שהפרויקט הושק".

לגבי כושר התחרותיות של אפל בשוק, TF Securities טוענת, ש"גורם המפתח להצלחה של מכונית אפל הוא לא החומרה, אלא ביג-דטה ו-AI, תחומים שבהם אפל "לא הציגה יתרונות תחרותיים" במוצריה הקיימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים