תוכן שיווקי

כך נצלח את משבר הקורונה באמצעות שימוש נכון בנתונים

03/08/2020 14:08
פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת. צילום: ינאי יחיאל

כתב: ד"ר אסף אברהמי.

משבר הקורונה הביא עמו אתגרים גדולים, שמשפיעים דרמטית על הפעילות העסקית. בין התמורות המשמעותיות שהמשק עובר אפשר לציין את עליית קרנה של העבודה מהבית. השינוי הוכיח שתפוקה מקצועית לא תלויה בהכרח בהימצאות במקום מסוים, אלא נמדדת בעמידות הארגון וביכולתו להתאים את עצמו למצבים חדשים.

לצד השינויים בצורת העבודה, הדינמיות של עסקים קטנים ובינוניים נשענת בראש ובראשונה על נתונים. מדובר באלפי בנתונים, שהתמצאות בהם דורשת מעקב ותשומת לב. כל ארגון צובר נתונים לאורך תקופת פעילותו, מדי יום ביומו, ועליו לייצר שימוש מושכל בהם לפני כל קבלת החלטה. על ידי קבלת החלטות נכונה, ניתן לשפר משמעותית את הסיכויים לשרוד את משבר הקורונה.

מחקר שנערך טרום המשבר על ידי צוות חוקרים מהטכניון, וזכה בפרס ווגנר היוקרתי לניהול תפעול, גילה כי טעויות מלאי בארגונים עלולות להגיע להיקפים של 15%. מהן טעויות מלאי? מקרים שבהם יתרת המלאי המופיעה במערכת המחשוב שונה מרמתו בפועל. טעויות אלה עלולות לנבוע, בין השאר, מהסיבות הבאות: סריקה שגויה של מוצר, התכווצות מלאי בשל נזק או גניבה, או מיקום שגוי של הפריטים במחסן.

כיום, המצב מורכב יותר מאשר בימי שיגרה, כי מנהלי התפעול והרכש מתמודדים עם שתי בעיות מנוגדות: מצד אחד, הם מנסים להימנע ממחסור במלאי, ומהצד השני – מעוניינים להקטין את המלאי במחסן כדי לצמצם את ההוצאות. ההתמודדות עם "מקבילית הכוחות" הזו, שנדרשת להכרעה בהחלטות הנוגעות לניהול מלאי, היא קריטית, מפני שבכוחה לחסוך ולמנוע אובדן הכנסות.

פתרונות ריאליים בהתאם לצרכים

חשבשבת יודעת לחבר את כל הפתרונות במקום אחד, ולהיות המוח של העסקים הבינוניים והקטנים. באחרונה השיקה החברה את "חשבשבת בענן". שירות ה-ERP של חשבשבת כולל ניהול עסק מקצה לקצה: ניהול מלאי ושרשרת אספקה, הנהלת חשבונות וניהול לקוחות. המערכת מבצעת אופטימיזציה של רכש וניהול מלאי באמצעות מודולים מתקדמים, המייצרים תובנות ומספקים המלצות בניהול העסק בכל שלבי המוצר, וכן מציעה פתרונות לסחר אלקטרוני – חנויות וירטואליות.

בנוסף, חשבשבת מפעילה מערכת BI לשיפור הניהול והתפעול של העסק. באמצעות מערכת חשבשבת יכול כל משתמש לגשת למסד נתוניו מכל מקום ומכשיר. החברה מסייעת לעשרות אלפי עסקים לצמוח בהתאם לצרכיהם ולשמר את החוזקות שלהם, ומייצרת פתרונות ריאליים בהתאם לקשיים נקודתיים ולצרכים שעולים מהשטח.

בשנה האחרונה, פעילות חשבשבת התרחבה למעורבות בפרויקטים ממשלתיים, שממחישים את איכויותיה. חשבשבת נבחרה לבצע ניתוח נתונים של משרד הבריאות ולסייע לו באיתור חוקיות של חולי קורונה. בנוסף, רשות ניירות ערך בחרה בחשבשבת לבנות עבורה מערכת למניעת הונאות וזיהוי אנומליות בשוק ההון.

בתקופה שבה התנהלות עסקית הפכה לסוגיה כל כך מורכבת, חייבים לראות שני צעדים קדימה, לנתח, לחזות תהליכים ולהתריע על מוקשים. רק התמודדות נכונה עם המשבר תביא לעסקים צמיחה לשנים רבות.

הכותב הינו מנכ"ל חברת התוכנה חשבשבת וחבר סגל אורח בטכניון כחוקר בתחום תעשיה וניהול מערכות מידע.

אירועים קרובים