תוכן שיווקי

חשמל 24/7 בבית, במשרד, בארגון: כללים לרכישת מערכת אל-פסק

15/07/2020 13:45
UPS - תעודת ביטוח לעבודה בבית ובמשרד. מקור התמונה: בלוג APC מבית שניידר אלקטריק

כתב: אבי שם טוב, מנהל תחום מערכות אל-פסק APC בשניידר אלקטריק ישראל.

מי לא חווה את זה, ובמיוחד בעונת הקיץ? הפסקות חשמל שפוגעות במכשירי חשמל בבית, במשרד, במעבדה, במרפאה או בחנות. אז מה עושים?

התשובה: UPS

המערכות המיועדות לאפשר לנו להתגבר על הפסקות חשמל נקראות בעברית מערכות אל-פסק, ובאנגלית – UPS. מדובר במערכות המבודדות את המחשב מרשת החשמל ומשמשות כמקור כוח חלופי בעת הפסקת חשמל. מכשיר האל-פסק נכנס לפעולה בזמן הפסקת חשמל ומאפשר המשך עבודה רציפה של ציוד המחשוב, כולל מחשבים, שרתים, ראוטרים, מוניטורים ועוד.

UPS – תעודת ביטוח

לדוגמה, הפסקת חשמל יכולה לגרום לקריסה של המחשב ולנזק למידע המצוי בדיסק הקשיח שלו. מהבחינה הזו, גם מערכת אל-פסק בסיסית יכולה לשפר פלאים את ההגנה על המחשב הנייח, ולאפשר שמירה של מסמכים במהלך הפסקת חשמל וכיבוי מסודר של המחשב.

עוד מציעים מכשירי האל-פסק מענה לשורה של הפרעות חשמל נוספות, דוגמת נחשולי מתח, קפיצות מתח ומפלי מתח. אלה הפרעות שיכולות להיות קטלניות לציוד המחשוב ויכולות ליצור קלקולים דוגמת השבתת ספק המחשב, מחיקת דיסק קשיח ונזק למסך.

בהיבט הזה, אפשר להשוות את מערכת האל-פסק לתעודת ביטוח, המספקת את השקט לדעת שגם אם תתרחש תקלה – החשיפה לנזק תהיה מינימלית.

אבי שם טוב, מנהל תחום מערכות אל-פסק ב-APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: גל חרמוני

אבי שם טוב, מנהל תחום מערכות אל-פסק ב-APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: גל חרמוני

מערכות למשתמש הביתי ולעסק הקטן

הכוונה היא למערכת בסיסית, המשמשת להגנה וגיבוי של מחשבים, מסכים, נתבים, מערכות שמע, ציוד תקשורת בסיסי, קופות רושמות וציוד חשמלי "רגיל" אחר. מערכות אלה משמשות בעיקר את הצרכן הביתי וארגונים קטנים ובינוניים (SMB), ומחירן – החל מ-250 שקלים. דוגמאות למערכות כאלה של APC מבית שניידר אלקטריק הן BV650 ,BV800 ו-BV1000. המערכות הללו פועלות כמייצבות מתח, שפועל כל הזמן ומגן מפני שינויי מתח, שמתרחשים בישראל יותר מ-60 פעמים ביום. מדובר במכשירים קטנים, ברמת ה-Entry Level, אך כאלה שמספקים הגנה טובה, במחיר לכל כיס וללא צורך באחזקה מיוחדת של המערכת.

מערכות למשתמשים העסקיים

APC מבית שניידר אלקטריק מציעה סדרה של מערכות אל-פסק המשתמשות בטכנולוגיות ייצוב מתח ומיועדות לשרתים או ציוד תקשורת לארגון קטן עד בינוני. למעשה, כל עסק שיש בו עד כמה ארונות שרתים, מה שמכונה בעגה המקצועית מיקרו דטה סנטרים, יכול ליהנות מהשקט שמערכת מסוג זה מעניקה לו. ארגונים להם המערכת רלוונטית כוללים משרדים, דוגמת משרדי פרסום, ארכיטקטים, גרפיקאים, ביטוח, עורכי דין, רואי חשבון ובתי מלון. המחיר של מערכת אל-פסק בסדרה זו הינו החל מ-2,000 שקלים. SMT היא דוגמה למערכות כאלה של APC מבית שניידר אלקטריק.

מקבץ מכשירי אל-פסק של APC מבית שניידר אלקטריק. מקור צילום: פורטל שניידר אלקטריק

מקבץ מכשירי אל-פסק של APC מבית שניידר אלקטריק. מקור צילום: פורטל שניידר אלקטריק

ציוד רגיש ומערכות ארגוניות קריטיות

הטכנולוגיה הבטוחה ביותר להגנה וגיבוי מסוג On Line Double Conversion מפרידה בין מתח הרשת לבין המתח המסופק לצרכן, ובכך מונעת, ביותר מ-90% מהמקרים, פגיעה בציוד בגלל שינויי המתח החשמלי. השימוש בטכנולוגיה זו מיועד להגנה וגיבוי של ציוד רגיש, או כזה שנדרשת לו רמת הגנה גבוהה במיוחד. המערכות הללו מיועדות לגיבוי של חדרי שרתים, אלקטרוניקה רגישה, ציוד רפואי קריטי, שרתים וירטואליים, מעבדות וגופי מו"פ, גופי צבא וביטחון, ומערכות אבטחת מידע. מחירן מתחיל ב-3,000 שקלים. דוגמה למערכות כאלה של APC מבית שניידר אלקטריק – SRT

טיפ נוסף

בחרו אל-פסק של יצרנית מקור איכותית, אמינה, שמציעה אחריות וגיבוי של אנשי מקצוע, שירות ותמיכה.

למידע נוסף על מערכות אל-פסק של APC מבית שניידר אלקטריק לחצו כאן.

לאיתור מפיץ מורשה של פתרונות החברה לחצו כאן.

אירועים קרובים