אפל רשמה פטנט חדש: סלפי קבוצתי שמשתתפיו לא נמצאים יחד

בעלי מכשירים מבוססי iOS יוכלו להזמין משתמשים אחרים ומרוחקים לתצלום 'קבוצתי', והתוכנה תסדר אותם יחד בתמונה אחת כאילו התקבצו יחדיו ● יש גם אופציה לעריכה שבדיעבד - לחובבי ההתבלטות או ההצטנעות בתמונות קבוצתיות

חברת אפל רשמה פטנט על טכנולוגיה של תוכנה המאפשרת לאנשים לייצר צילומי 'סלפי' קבוצתיים, גם כאשר המשתתפים בתמונה מרוחקים חברתית זה מזה.

מגיפת הקורונה, כפי שכולנו יודעים על בשרנו, אילצה אנשים ברחבי העולם לעבוד מהבית, ובכלל – לשמור על ריחוק חברתי ובידוד. עקב כך רבים החלו לחפש פתרונות ודרכים כיצד להיות לבד אבל עם זאת ביחד, הווריאציה האינטרנטית של "ללכת עם ולהרגיש בלי". הדרך המפורסמת שבהן הייתה שיחות הווידיאו בזום, הוובינרים, ההרצאות, ואפילו הופעות הלייב שנערכו באמצעות השירות אונליין.

אבל מה עם תמונות יחדיו? בפטנט – שנרשם במשרד הפטנטים והסימנים המסחריים האמריקני, ה-PTO, ב-2 ביוני – אפל מציעה פתרון בדיוק לעניין הזה עם תוכנת מצלמה ייעודית לצילומי סלפי קבוצתיים, בזמן שבו אסור למשתתפים להימצא באמת יחד.

על פי בקשת הפטנט, שנחשפה לראשונה בידי חברת Patently Apple, בעלי מכשירי אפל – כשעל פי הדיווח ב-The Verge לא ברור אם הפיצ'ר יהיה זמין במכשירי iPad, במכשירי ה-iPhone או בשניהם גם יחד – יוכלו להזמין משתמשים אחרים ומרוחקים לתמונה הקבוצתית, והתוכנה תסדר אותם יחד בתמונה יחידה. החוויה של שימוש ביכולת החדשה עתידה למעשה להיות מעין שילוב בין צילומי תמונות הסלפי לבין קיום שיחת ועידה בווידיאו.

סלפי קבוצתי בימים שבשגרה. אילוסטרציה: BigStock

סלפי קבוצתי בימים שבשגרה. אילוסטרציה: BigStock

בעיקרון מדובר על האפשרות להזמין אנשים לצילום סלפי אישי, בתוך הסכמה שהתוכנה תחבר בין כל המשתתפים ותסדר אותם יחד במערך של סלפי קבוצתי. כך הם יכלו להצטלם יחד, כשלמעשה הם נמצאים בכלל בעיר או במדינה אחרת.

טכנולוגיית הסלפי הזו, שאותה מגדירה אפל ככזו המתעדת "קבוצה סינתטית", מאפשרת למשתתפים להיות מתועדים בתצלומי סטילס או בסרטונים, בהזרמה חיה או כאלו שהוקלטו מראש. בנוסף, לאחר הצילום הקבוצתי, המתועדים בו יקבלו את האפשרות לערוך או לשנות את תמונתם או את מיקומם, להזיז את עצמם לחזית או למרכז כרצונם, כל אחד לפי צרכיו ורצונו.

מעניין לציין כי הפטנט הוגש על ידי אפל זמן רב לפני פרוץ המגיפה העולמית לחיינו, כבר ב-2018. לפי הדיווחים, למרות שהפרטים הטכניים של התוכנה אינם זמינים, הענקית מקופרטינו לא רשמה את הפטנט כתגובה לקורונה ולצרכים שהיא העלתה.

אם התלהבתם כדאי לזכור שאפל מגישה מאות פטנטים מדי שנה, אך רק מעטים מהם הופכים למוצר סופי מוחשי. לעת עתה החברה לא הגיבה לידיעות על הפטנט, ולא סיפקה פרטים מתי או אם בכוונתה להנגיש אותו למשתמשיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים