מי תרכוש את זום?

האנליסטים מעריכים כי הרוכשת של זום תהיה אחת משלוש: אמזון ווב סרביסס, אורקל, או יבמ ● בין אם תירכש, או תמשיך לצמוח במהירות - זום כבר עשתה את הבום שלה

מצטיינת. Zoom, איך לא?

כמו מתחרותיה Webex של סיסקו (Teams ,(Cisco של מיקרוסופט (Microsoft) ו-Google Meet, גם זום (Zoom) חוותה עדנה בימי הקורונה בשל עבודת עובדי הארגונים מהבית מרחוק. שירותי שיחת הוועידה בווידיאו הפכו למיינסטרים בימי המגיפה – אך גם חיוניים. לכן, אנליסטים מעריכים כי השאלה אינה האם זום תירכש, אלא מי תהיה הרוכשת.

כאשר מגיפת הקורונה פגעה במרבית העולם, הובילה ערים שלמות לבידוד וכפתה סגירה של ארגונים, בתי ספר ומוסדות אקדמיים – זום התגלתה כאחד הכלים המובילים שמאפשרים לשמור על עסקים בחיים, לקיים שגרת לימודים, לערוך מסיבות ימי הולדת וירטואליות, אימוני כושר קבוצתיים ועוד. מנגד, היא "חטפה" על הראש, ובצדק, בשל בעיות אבטחת מידע והגנת הפרטיות. למרות הביקורת, האנליסטים צופים כי זום תמשיך להיות פופולרית אף יותר בעתיד בקרב לקוחות משלמים, גם לאחר תום משבר הקורונה.

שווי השוק של זום עומד כיום על כ-60 מיליארד דולרים, יותר מפי שניים מהשווי שלה בטרם פרוץ המגיפה, אז הוא עמד על 25 מיליארד. בשבוע שעבר זום הציגה צמיחה בהכנסות ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2021 בשיעור של 169% וגידול בהיקף לקוחות חדשים בשיעור של 354%. האנליסטים מעריכים כי הרוכשת של זום תהיה אחת משלוש: אמזון (Amazon), אורקל (Oracle) או יבמ (IBM).

זום, אומרים האנליסטים, היא חברת תשתיות. AWS היא זו שהגדירה את תחום תשתיות הענן ושולטת בה בלא מצרים בעשור האחרון. כך, הם מעריכים, זום תיתן ל-AWS כלי רב עוצמה להתחרות מול יריבותיה בתחום, והראשונה שבהם – מיקרוסופט.

לארי אליסון ואורקל, החברה שייסד, נכנסו לענן באיחור, ומאז מנסים לזנב בספקיות המובילות בענן. "עם החבילה האדירה של אפליקציות SaaS של אורקל, המיזוג בין השתיים עשוי ליצור כמה קשרים ייחודיים למערך היכולות הצומח של זום במהירות, ולתת לה נוכחות בכל פינה בעולם", נכתב, "אליסון הוא אחד הבכירים היחידים בתעשייה המסוגל לדמיין את מלוא הפוטנציאל של תופעת זום טוב יותר מכל אחד אחר, והוא תמיד אוהב להיות במצב של מתקפה ולא מגננה". כך, זום יכולה להיות גורם מבדל בין אורקל לשאר ספקיות הענן.

יבמ, המועמדת השלישית לרכישת זום, עדיין נמצאת בשלבים האחרונים של עיכול הרכישה של רד האט (Red Hat) תמורת 34 מיליארד דולרים. לא בטוח, ציינו האנליסטים, כי "יש לה כוח" לעוד רכישת ענק. מנגד, ארווינד קרישנה, המנכ"ל החדש של הענק הכחול, נתפס בקרב האנליסטים כגאון היי-טק, "ובלא ספק יכול להנפיק כמה תרחישים שבהם זום תעזור לקדם את יוזמות הליבה האסטרטגיות של יבמ". בנוסף, ציינו, פלטפורמה כזום תסייע ליבמ למצב את עצמה כמובילה דיגיטלית וחדשנית, וכך תסייע לה להיפרד ממיצובה כספקית טכנולוגיות מורשת – אמינות אך מיושנות.

סיכם אחד האנליסטים: תירכש, או תמשיך לצמוח במהירות – זום כבר עשתה את הבום שלה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    כל חברה שתרכוש תפסיד את ההשקעה , זה אותו הדבר כמו icq, מתחרים בלי סוף וחסם כניסה נמוך ביותר!!

  2. נועם

    איזה מזל שיש אנליסטים! הוא אמר דבר והיפוכו⁦☹️⁩

אירועים קרובים