סקירה: אוזניות בלוטות' Tellur Pulse

אצל אנשים לא מעטים, ההסתגרות בבית והעבודה מהבית מצריכות התמודדות עם הרבה הפרעות סביבתיות - וכן, קוראים לזה משפחה, וזה מרעיש עוד יותר כשזו משפחה עם ילדים וכמה מהם ● האם האוזניות של טלור יסייעו להתמודד עם המצב החדש?

אוזניות בלוטות' Tellur Pulse. צילום: יח"צ

מגיפת הקורונה שנחתה עלינו ואלינו מסין משחררת, איך לא, גם את חרצובות הציניות ממקומן. איך זה בא לידי ביטוי בעולם הטכנולוגי? שככל שדיברו עד היום על עבודה גם מהבית, אף אחד לא חשב שזה יהפוך כך פתאום לדרך העבודה העיקרית עבור חלק עד רוב העובדים במשק שעדיין עובדים.

הקפיצה קדימה של האפשרות הזו, עם הרבה טכנולוגיות AV שמלוות אותה, כנראה לא תזנח מאחור גם אחרי שהקורונה תיעלם, או תהפוך לחלק מחיי השגרה שלנו, והרבה חברות שמתעסקות בתחום הזה כנראה יזכו לגידול הכנסות ולהרבה לקוחות חדשים גם אחרי החגים.

אבל במקביל, אצל לא מעטים מהאנשים, ההסתגרות בבית והעבודה מהבית מצריכים להתמודד עם הרבה הפרעות סביבתיות – וכן, קוראים לזה משפחה, וזה מרעיש עוד יותר כשזו משפחה עם ילדים וכמה מהם.

למעשה, עבור אלו שעובדים בסביבה של משרד פתוח גדול, הרעש הזה די מוכר. לא תמיד כל החברים לעבודה עושים את שלהם בשקט, ולפעמים שיחות טלפוניות יכולות לגרום להתחממות גזרה ולהרעשה דיבורית כבדה למדי.

הפתרון הדי מובן מאליו הוא להשתמש באוזניות, ובמקרה השימוש המסוים הזה, אוזניות מלאות שמכסות את האוזן הן כנראה פתרון עדיף. לדוגמה Pulse, של טלור הצעירה, שכבר פגשנו את הדיבורית שלה לא מזמן.

אמנם מדובר שוב בעניין של טעם וריח, אבל עבור סביבה משרדית או סביבת עבודה ביתית, כשצריך לזמן מה להתנתק מהסביבה, ובעיקר לנהל שיחות טלפון או שיחות ממוחשבות, אני נוטה יותר לאוזניות מעל האוזן, שמעצם טבען מכסות היטב את האוזן מבחוץ ומעממות את הרעש הסביבתי גם בלי טכנולוגיה מיוחדת. לדעתי הן נוחות יותר לשימושים כאלה, מאשר אוזניות שנכנסות לאוזן בטווח הארוך של היום.

Pulse ניתנות לחיבור לטלפון או מחשב וכל מה שצריך זה ללחוץ על כפתור הכיבוי/הפעלה למשך שלוש שניות, להיכנס למצב בלוטות', ולתת למכשיר ממול לזהות. לאחר מכן הדלקת האוזניות, בזכות היותן תומכות בבלוטות' 5.0, הקישוריות מתחוללת מחדש באופן כמעט מיידי והיא אינה מתנתקת עד שמכבים את האוזניות עם לחיצה ארוכה על אותו כפתור, מבטלים אותה במכשיר, או פשוט יוצאים מטווח הקליטה שמוגדר כעשרה מטרים.

בשיחה – איכות טובה בשני הכיוונים

בבדיקות שיחה הופתעתי יחסית לטובה מ-Pulse, בוודאי בבדיקות שבוצעו בבית. אמנם שומעים את הסביבה, כי האטימה אינה אטימה אלא יותר עמעמום טבעי שנובע ממבנה האוזניות, אבל עדיין איכות השיחה טובה בשני הכיוונים. הצד השני שמע גם הוא חלק מהרעשים מסביב, במיוחד בתנאי רחוב ובמיוחד עם אמבולנס צורח או אופנוע מרעיש בכוונה, אבל עדיין הדיבור נשמע היטב, בקרוב וברחוק. בסביבה ביתית זה בהחלט מסייע ליכולת ההתרכזות, ולא משנה אם מדובר במחשב או בטלפון.

האוזניות, כמובן, מיועדות גם לשמיעת מוזיקה, והן מצוידות בדרייברים יחסית גדולים של 40 מ"מ, עם רגישות של כ-117dB ועם עכבה של 32 אוהם. התוצאה היא עוצמה בהחלט ראויה, ולעומת מקרים אחרים בהם השליטה בעוצמת הקול היא עד גבול עוצמת הקול הנבחרת בטלפון/מחשב, השמע חזק יחסית גם בעוצמות נמוכות יחסית. בעוצמה גבוהה יש אפילו דליפה החוצה של קול, וזה כמובן לא ממש מומלץ.

עוד נקודה פחות טובה של Pulse היא הכפתורים שמפעילים את היכולות השונות: שלושה כפתורי פלסטיק שנמצאים בצד האוזנייה, שבה גם ממוקם כפתור ההפעלה/כיבוי ומענה/ניתוק שיחות. הם צמודים מדי זה לזה, הם מפלסטיק מורגש היטב, ולפעמים מפספסים בגלל זה את הכפתור באמצעי, שהוא עצירה/ניגון. הכפתור העליון משמש להעברת שיר קדימה ובלחיצה ארוכה להנמכת עוצמת הקול, והתחתון עושה בדיוק ההפך.

איכות השמע במוזיקה טובה. האוזניות כוונו לאיזון קולי בין הטרבל לבאס, והן בסך הכל עושות את העבודה היטב, אם כי לפעמים בטווח הגבוה יש מעט צלילים פחות חדים לעיתים.

למרות ש-Pulse מיוצרות מפלסטיק, המקומות האסטרטגיים, כולל הצד הפנימי של הקשת, מכוסים כמובן בסקאיי דמוי עור, וגם בשימוש ארוך, כולל בהליכות ארוכות, הוא לא גורם להזעה.

עם משקל של 150 גרם, עם זמן עבודה של כשמונה שעות מוזיקה, וזמן טעינה של כשעתיים, הדבר הכי מושך באוזניות הללו, שאמנם אינן מדהימות אבל תפקודיות, הוא התמורה הגבוהה: הן עולות 100 שקלים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים