בראשונה: ארגונים מוציאים על תשתיות ענן יותר מאשר על דטה סנטרים

לפי התחזיות האחרונות, לראשונה אי-פעם, סך ההוצאות של הארגונים על שירותי תשתיות בענן ב-2019 יהיה גדול יותר מאשר ההוצאות שלהם על חומרה ותוכנה בעבור דטה סנטרים פיזיים

מושכות הוצאות הולכות וגדלות. תשתיות ענן. אילוסטרציה: BigStock

המעבר לענן הוא תהליך שכבר נמשך בארגונים ובחברות מזה מספר שנים, עם התעוררות משמעותית שהחלה בערך ב-2015. אבל 2019 תרשם כנראה בהיסטוריה – לפי התחזיות האחרונות זו השנה הראשונה בה סך ההוצאות של הארגונים על שירותי תשתיות בענן יהיה גדול יותר מאשר ההוצאות שלהם על חומרה ותוכנה בעבור דטה סנטרים פיזיים.

פרטים אלו פורסמו על ידי קבוצת המחקר סינרגי שהודיעה כי היא צופה שסך ההוצאות על שירותי תשתיות יגיע בסיכומי 2019 לכ-97 מיליארד דולרים. מדובר בגידול מרשים ביותר של כ-38% במונחים של שנה שנה, וכנראה שאין נתון טוב יותר כדי להראות את הנטייה ההולכת וגוברת להשתמש בענן גם בחברות גדולות.

הצפי של החברה לגבי ההוצאה הכוללת על שטה סנטרים פיזיים הוא צמיחה קלה של 1% לעומת שנה שעברה, אך זה אומר שהן יגיעו ל-93 מיליארד דולרים, וכאמור זו הפעם הראשונה שההוצאות יהיו קטנות מההוצאות על תשתיות בענן.

מאבדים גובה. דטה סנטרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאבדים גובה. דטה סנטרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

"הארגונים משמיעים את קולם היטב באמצעות הארנקים שלהם, ובערוצים לא יכולים יותר להסתמך רק על יחסים טובים עם ספקי חומרה ותוכנה מסורתיים. יש צורך במערך חזק של פתרונות שירותי ענן בפורטפוליו, והבנה עמוקה בתחום, אם אתה רוצה להישאר רלוונטי ומצליח", אמר ג'ון דינסדייל, אנליסט ראשי בסינרגי.

הצמיחה בהוצאות על שירותי הענן מ-2009 ל-2019, לפי סינרגי, היא כמעט מאפס לכדי כמעט 100 מיליארד דולרים כאמור, וזה אומר גידול שנתי ממוצע של 56%. במקביל, הצמיחה בהיבט הפיזי הייתה של כ-4% בלבד לאורך התקופה. המגזר הצומח ביותר במהלך העשור הזה היה PaaS (פלטפורמה כשירות) ובמיוחד בסיסי נתונים, IoT ואנליטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים