AMD נגד אינטל: האם חל שינוי דרמטי בשוק מעבדי ה-PC?

תוכנת הבדיקה פאסמארק סיפקה תמונת מצב לגבי המאבק בשוק המעבדים, ונכון אתמול (ד') ולסוף הרבעון הרביעי של 2019 חלקם של מעבדי AMD עמד על 40% ● לנתח שוק כזה הגיעה החברה בפעם האחרונה לפני 14 שנה

מה מתרחש בשוק המעבדים למחשבי ה-PC? צילום אילוסטרציה: BigStock

פאסמארק – יצרנית תוכנת הבדיקה באותו שם, המיועדת לבחון ביצועים של מחשבי PC – מספקת, תוך שהיא מתבססת על נתוני הבדיקות, תמונת מצב לגבי המאבק בשוק המעבדים בין אינטל ל-AMD.

החברה אוספת אלפי נתונים ביום, ובכל רבעון משחררת את הנתונים שבידיה, ונכון לאתמול (ד') ה-1 בינואר – תאריך שבעצם מסכם את הרבעון הרביעי של 2019 – חלקם של מעבדי AMD בקרב המבדקים עמד על 40%, נתח אליו הגיעה החברה בפעם האחרונה לפני 14 שנה.

למעשה מדובר בזינוק מטאורי. עם סיום 2018 עמד חלקה של AMD על כ-23% בלבד, כך שתוך שנה היא קפצה כמעט במאת האחוזים, וזהו מספר שאנשי AMD בהחלט יכולים להיות מרוצים ממנו.

אמנם מדובר בנתונים שמשקפים למעשה רק את הבדיקות שבוצעו באמצעות התוכנה, ושבשוק האמיתי עדיין ההפרש לטובת אינטל גדול הרבה יותר. אבל מצד שני, אי אפשר להתעלם מכך ש-AMD עברה את אינטל מבחינת טכנולוגית ייצור – לאינטל עדיין אין תשובה בשוק המחשבים השולחניים, אלא רק במועד מאוחר יותר השנה.

בנוסף, לאורך תקופה ארוכה סבלה אינטל מבעיות אספקה של מעבדי ה-14 ננו-מטר, ו-AMD שמחה למלא את החסר, בזמן שיצרניות המחשבים חיפשו פתרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים