סוני לא מצליחה לעמוד בביקוש לחיישני מצלמות לסמארטפונים

הסיבה לקושי הזה היא פשוט הכמות - ריבוי המצלמות המקובל כיום במכשירים מייצר עומס ביקוש שהענקית היפנית פשוט לא יכולה לו ● אבל היא ממשיכה להתאמץ ולהאמין

חיישן תמונה CMOS למצלמה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מכשירי הסמארטפון של הדור הנוכחי מתאפיינים בשוני אחד בולט לעומת קודמיהם – במערך רב-מצלמות שכולל לפעמים שלוש או ארבע מצלמות פר-מכשיר.

מכשיר הדגל הנוכחי של אפל – ה-iPhone 11 Pro – כמו גם סמארטפונים מרובי-עדשות אחרים, גורמים לכך שמכירות חיישני התמונה (CMOS) של סוני ממשיכות ועולות. אלא שלצד הביקוש הגבוה צץ גם צורך באספקה תקינה ומאמצים לא פשוטים לספק את הסחורה.

אייפון 11 פרו. ארבע מצלמות במכשיר אחד. צילום: אפל

אייפון 11 פרו. ארבע מצלמות במכשיר אחד. צילום: אפל

לפי דיווח של בלומברג, סוני נאבקת לעמוד בקצב הביקוש הגואה, אפילו נאלצת לעבוד במשמרות ייצור הפרוסות על פני כל שעות היממה.

ראש יחידת המוליכים למחצה של סוני, טרושי שימיזו, חשף כי זו השנה השנייה ברציפות שסוני תתפעל את מפעלי השבבים שלה ללא הפסקה במהלך החגים, בכדי לנסות ולעמוד בדרישה לחיישני מצלמות טלפון סלולריים. הוא הוסיף ועדכן כי החברה מכפילה את הוצאות ההון שלה על עסקיה ל-2.6 מיליארד דולר בשנה הכספית הזו, ובונה גם מתקן חדש בנגאסאקי, שיחל לפעול באפריל 2021. וכל זאת פשוט משום הביקושים הגואים.

"אם לשפוט לפי הדרך שבה העניינים מתנהלים, אפילו אחרי כל ההשקעה הזו בהרחבת היכולת, זה עדיין עלול לא להספיק", אמר שימיזו בראיון ממטה החברה בטוקיו. "אנחנו צריכים להתנצל בפני הלקוחות כי אנחנו פשוט לא יכולים להספיק", ציין.

שאיפות גדולות המחייבות מאמצים רבים

מוליכים למחצה הם כיום העסק הרווחי ביותר של סוני אחרי הפלייסטיישן, ולטענת מסאהירו ווקאסוגי, אנליסט ב-Bloomberg Intelligence "סוני רוכבת היטב על גל הביקוש". הוא הסביר כי "המצלמה הפכה לגורם המבדל הגדול ביותר של מותגי סמארטפונים וכולם רוצים שהתמונות והסרטונים החברתיים שלהם במדיה החברתית ייראו טוב".

יצוין כי סוני אינה חברת חיישני המצלמות היחידה שמרחיבה את הייצור בתחום. בלומברג מדווח כי יריבתה סמסונג מגדילה גם היא את הייצור, בכדי לענות על דרישת הלקוחות. בכל מקרה, סוני הצהירה בעבר שעד שנת הכספים שתסתיים במרץ 2026, היא מכוונת לתפוס נתח של 60% מההכנסות בתחום המסוים, לפיכך אין ספק שעליה להתאמץ במיוחד גם כדי לעמוד בקצב הביקוש וגם כדי שמוצריה יהיו איכותיים ללא רבב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים