נשים ומחשבים: שירילי בר-אור, סייפבריצ'

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שירילי בר-אור, מנהלת חוויית המשתמש בחברת סייפבריצ'

שירילי בר-אור, מנהלת חוויית המשתמש בחברת סייפבריצ'. צילום: פלג הדר

שם: שירילי בר-אור. 

תפקיד: UI/UX Lead – מנהלת חוויית המשתמש בחברת סייפבריצ'.

ותק בתפקיד: שנתיים וקצת. 

ניסיון: למעלה מעשרים שנה בסטארט-אפים ובחברות טכנולוגיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? למדתי אמנות פלסטית בלונדון, ולאחר מכן עיצוב במכון הטכנולוגי בחולון. השילוב בין תחום העיצוב והאמנות לתחום המחשבים, ובפרט הנדסת חווית המשתמש, שבו לא ניתן להפריד בין ההיבט המתמטי להיבט הרגשי, והשילוב בין המעשי לתיאורטי, הם שמשכו אותי אל המקצוע.

בשני התחומים נדרשת יצירתיות פתוחה, במקביל לתפישות מובנות וחשיבה אנליטית, וזה האזור שבו אני מוצאת את עצמי באופן המדויק ביותר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? יש אפליה נגד נשים בשוק העבודה באופן כולל, אז אין סיבה להאמין שבתעשייה שלנו אין אפליה כזו. בהיי-טק האפליה יותר חבויה; לכאורה הכול פתוח, אבל בפועל ככל שעולים בסולם התפקידים, או מביטים לכיוון הטכנולוגי, רואים פחות נשים.

לשמחתי האישית, התמזל מזלי לעבוד עם נשים ותחת נשים מנהלות רוב חיי המקצועיים, ככה שהנושא לא היווה בעיה. בסייפבריצ' אחוז הנשים בתפקידי מפתח גבוה מאשר במקומות אחרים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? התשובה הקצרה היא 'לא', אבל אני חושבת שהמקרה הפרטי שלי הוא אנקדוטיאלי ופחות מעניין, ואין בו כדי להעיד על המצב הכולל. בסופו של דבר, קיימת אפליה רחבה, והדרך לתקן אותה עוד רבה וארוכה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים