אליזבת וורן דורשת לחקור את ה-Apple Card

אליה מצטרף סנאטור דמוקרט נוסף והשניים דוחפים לכך שהלשכה האמריקנית להגנה פיננסית לצרכן, ה-CFBP, תפתח בבדיקה לכרטיס האשראי של אפל ● הדברים מגיעים עקב טענות שהאלגוריתם המגבה את ה-Apple Card מוטה מגדרית לטובת גברים

ממשיכה להתנצח עם אילון מאסק - או, יותר נכון, הוא ממשיך להתנצח אתה. הסנאטורית אליזבת' וורן.

הסנאטורית אליזבת וורן – אחת המתמודדות המובילות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב – והסנאטור שרוד בראון – הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדת הבנקאות – רוצים שהלשכה האמריקנית להגנה פיננסית לצרכן, ה-CFBP, תבדוק את ההאשמות להטיה נגד נשים, שנשמעו בעניין ה-Apple Card לאחרונה. 

ה-Apple Card, שעליו הכריזה אפל בחודש מרץ האחרון, ושהושק בקיץ מיועד בעיקר לשימוש עם Apple Pay באמצעות iPhone או Apple Watch. הכרטיס, שהענקית מקופרטינו תכננה בשיתוף גולדמן זקס ומסטרקארד, אמור היה לשפר את חוויית הרכישה מצד אחד, ומצד שני לאפשר לבצע מעקב מדויק יותר אחרי השימוש בו, כמובן באמצעות אפליקציה מתאימה. אלא שכעת, רק חודשים ספורים מאז הגיעו לשוק, הכרטיס נמצא על הכוונת של הרשויות.

אלא שבאחרונה החלו להתפרסם דיווחים שונים על כך שהכרטיס מספק מסגרות אשראי שונות לגמרי ללקוחות גברים וללקוחות נשים. וורן ובראון נזעקו לנושא ופנו במכתב אל קתי קראנינגר, מנהלת ה-CFBP, בבקשה לקבל מידע נוסף על האופן שבו הלשכה עוקבת ומפקחת אחרי נוהלי ההלוואות של גולדמן זקס.

Apple Card. צילום: אפל

Apple Card. צילום: אפל

הדיווחים מעלים שאלות

את הדיווחים הפומביים החל היזם והמפתח הדני, דייוויד היינמאייר הנסון ('רובי') שטען בציוצים בטוויטר שהאלגוריתמים של ה-Apple Card מוטים מגדרית. הוא סיפר כי הוצעה לו, כלקוח המחזיק בכרטיס, מסגרת אשראי גדולה פי 20 ממה שקיבלה אשתו, למרות שיש לה דירוג אשראי גבוה יותר מאשר לו. בציוציו כינה הנסון את האלגוריתם "תכנית סקסיסטית". אל רובי הצטרפו קולות אחרים, כמו למשל היזם המפורסם סטיב ווזניאק, שהדהדו את אותה חשיבה.

כעת כתבו הסנאטורים כי הדיווחים הללו מעלים שאלות האם קיים דפוס של אפליה בין המינים בחיתום כרטיס האפל. במכתבם מדגישים השניים את חשיבות הפיקוח ההולם של CFPB אחר נוהלי ההלוואות של מוסדות פיננסיים, כולל כאלה כמו גולדמן זקס, שהם חדשים בתחום ההלוואות לצרכן.

הסנאטורית וורן ציינה בנוסף כי אם גולדמן זקס לא יכול להסביר את האלגוריתם של ה- Apple Card שלו, אזי הוא לא צריך להשתמש בו. הדברים הגיעו אחרי שהבנק התגונן מפני מהטענות ואמר שאינו רואה מידע כמו מצב משפחתי ומגדר בבקשות האשראי, אולם זה לא הפסיק ומוקדם יותר נודע כי חקירה פדרלית נפתחה בנושא מטעם הרגולטור הפיננסי ממדינת ניו יורק, מוקדם יותר החודש.

כעת מבקשים הסנאטורים תגובה למכתבם עד ה-9 בדצמבר, כשעיקר תהיותיהם בו הן האם ה-CFPB ביצעה בחינות פיקוח על גולדמן זקס, וכן האם שינויים מבניים עדכניים בלשכה בכלל משפיעים על הרגולציה של טכנולוגיות חדשות.

נזכיר כי במרץ השנה בישרה הסנאטורית וורן שהיא רוצה "לשבור" את ענקיות הטכנולוגיה – כמו פייסבוק, אמזון, גוגל ואפל – שכוחן, שהפך להיות גדול מדי, משפיע לרעה על ארצות הברית והעולם וחונק, לטענותיה, את התחרות בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים