נשים ומחשבים: מורן צבטני בסון, נטורל אינטליג'נס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● מורן צבטני בסון, R&D Director, נטורל אינטליג'נס

שם: מורן צבטני בסון

תפקיד: R&D Director.

חברה: נטורל אינטליג'נס.

ותק בתפקיד: שנתיים בתפקיד הנוכחי, 18 שנות ניסיון בפיתוח.

תפקידים קודמים: התחלתי בנטורל אינטליג'נס כראש צוות פיתוח והתקדמתי אחרי שנה וחצי לתפקיד הנוכחי. לפני כן ניהלתי צוותים בקונדואיט, ולאחריה בפריון, לאחר המיזוג בין שתי החברות. הייתי אחראית על מערכות הבקאנד, הפיתוח שלהן בסקייל, וסביבת הפרודקשיין של המוצרים השונים. לפני כן הייתי מפתחת הרבה שנים בחברות שונות כמו: SAP, Playtech, 888, Fiverr.

השכלה / שירות צבאי: אני בוגרת קורס תכנות ממר"מ בצבא, את השירות הצבאי שלי עשיתי כמפתחת תוכנה, ובוגרת תואר ראשון בביו-אינפורמטיקה, מאוניברסיטת תל אביב.

משפחה: נשואה לינון, שגם הוא יזם בתחום הטכנולוגיה. גרים ברמת גן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? פתרון בעיות תמיד היה בעיני מאתגר ומסקרן, והיכולת לפתור את הבעיות באמצעות טכנולוגיה ופיתוח מערכות ריתק אותי, עוד כשהייתי בתיכון. זה מה שמשאיר אותי בתחום גם היום, ההזדמנויות והאתגרים משתנים וגדלים כל הזמן, וביחד עם זה היכולת שלנו לייצר משמעות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אכן, תחומים מסוימים נתפסים יותר גבריים, ורואים שם פחות נשים מגברים, כמו למשל בעולמות העיצוב, אלגוריתמיקה וחווית משתמש, אבל בשנים האחרונות זה הולך ומצטמצם. למשל, אצלי ביחידה יש היום יחס של 50% נשים-גברים.
כמנהלת, אני מגייסת אנשים על סמך הכישורים שלהם בלבד, גם כעובדים, המקצועיות, המחויבות והתפוקות שלהם, גברים ונשים כאחד.
באופן אישי, לא ראיתי אפליה מכוונת כלפי נשים, להיפך, היו כנה נשים איתן עבדתי שהיו, ועדיין, מאוד מצליחות והן השראה ענקית בשבילי.
עם זאת, אכן יש תפיסות שונות, שהרבה פעמים מייצרות מציאות שבה נשים מתקשות להבליט את עצמן. הן בראיונות עבודה והן בשלב בחיים כשזה נוגע לאיזון בית-עבודה, הרבה מאוד נשים מרגישות צורך לוותר על אחד מהשניים.

אני פעילה בכמה ארגונים שמלווים ומעודדים נשים לפתח קריירה בתחום, ונותנים כלים איך ניתן לעשות זאת. אגב, היום גם גברים חווים בעיה דומה ומתקשים באותה מידה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? האמת שלא. לאורך השנים עבדתי גם עם נשים וגם עם גברים. עשיתי תפקידים מאוד מגוונים, גם תפקידים שדרשו יכולות העמקה טכנולוגית ובניית תשתיות וגם תפקידים שהצריכו הבנה עסקית וטכנולוגית רחבה. תמיד היו הרבה גברים סביבי, אך לא התייחסתי לזה כגורם מפריע ואף העריכו את זה שגם בסביבה כזו ידעתי לרתום את האנשים, להתנהל בצורה מקצועית, לא התפשרתי על פתרונות איכותיים  ולקחתי סיכונים כשהיה צריך.
ברמה האישית, לאורך הקריירה שלי אף קודמתי לתפקידים ניהוליים על ידי מנהלים גברים שהאמינו ביכולות המקצועיות והבין-אישיות שלי. אני מאוד מאמינה בלהיות מקצועית, אנושית ולתת ערך בעבודה, בלי קשר לעם מי אני עובדת, אולי זה חלק מהסיבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים