תוכן שיווקי

רובוטים עושים את זה יותר טוב: למה אוטומציה טובה לעסקים?

עד שנת 2020, תחום הבוטים המסוגלים להפוך כמעט כל תהליך ארגוני ידני לאוטומטי צפוי לצמוח ב-60%, ויעמוד על כ-5 ביליארד דולר

29/05/2019 14:32
הראל טייב, מנכ"ל קריון. צילום: שי שבירו

תחום האוטומציה RPA (ר"ת Robotic Process Automation), בו פועלת קריון כבר קרוב ל-15 שנה, צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות ומוטמע כיום בחברות בכמעט כל תחום כמו רפואה, פיננסים, טכנולוגיה, בנקאות, סלולאר, מלונאות, תיירות, בטחון ועוד.

קריון הנחשבת לפלטפורמת הטכנולוגיה המובילה בעולם ליצירת בוטים המסוגלים להפוך כמעט כל תהליך ארגוני ידני לאוטומטי, צמחה ב-300% בשלוש השנים האחרונות. עד שנת 2020, תחום זה צפוי לצמוח ב-60%, ויעמוד על כ-5 ביליארד דולר. כבר היום 28% מהחברות בעולם אימצו את ה-RPA ומעניקים לעובדים שלהם אפשרות לחלוקת עבודה בין רובוט ממוחשב לאדם.

קריון. צילום: שי שבירו

למה בעצם תורמת האוטומציה? להתייעלות. לדוגמא, בבנק לאומי תהליך בקשת משכנתא נעשה באופן אוטומטי על ידי רובוט בצורה דיגיטאלית ,כך שהרובוט בסופו של יום מטפל בכ-100 בקשות, לעומת נציג המסוגל לטפל רק בכ-40 בקשות.

דוגמא נוספת הוא מוסד פיננסי גדול שבו הרובוט אוסף נתונים ממקורות מידע שונים ומכין באופן אוטומטי תיק לטיפול העו"ד, ובכך החברה חוסכת כ- 1,500 שעות חודשיות- שעות עבודה משעממות, מונוטוניות שהרובוט עושה אותן בצורה מהירה ואיכותית וללא טעויות אנוש.

להקל ולייעל את העבודה של עובדים במגוון תעשיות

כבר מימיה הראשונים החברה הוקמה במטרה להקל ולייעל את העבודה של עובדים במגוון תעשיות ובכך להשיג התייעלות תפעולית ואנושית. הפוקוס היה לייעל את הזמן של עשיית מטלות מנהליות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ושילובם של רובוטים שמסוגלים לבצע כל מטלה ידנית, לעיתים מונוטונית ומייגעת- באופן אוטומטי ובכך לפנות את העובדים לביצוע המשימות העיקריות שבתפקידם. מייסדי החברה זיהו צורך אמיתי בשוק וניצלו את ההזדמנות.

קריון. צילום: שי שבירו

קריון. צילום: שי שבירו

החברה רשמה חמישה פטנטים על מוצריה המורכבים בין היתר מטכנולוגיות למידה מתקדמות בכל מוצריה. קריון מציעה ללקוחותיה העיסקיים מגוון פתרונות אוטומציה המותאמים לפי צרכיו, מאפייניו ודרישותיו.

בשנת 2018, קריון פיתחה והשיקה בנוסף פתרון אוטומציה חדשני ובלעדי מבוסס בינה מלאכותית. מערכת ה-Process Discovery היא הטכנולוגיה הראשונה והיחידה מסוגה בעולם המאפשרת זיהוי, גילוי אוטומטי לחלוטין של התהליכים העסקיים הידניים בארגונים, ניתוח, ולמידה שלהם בתוך זמן קצר והפיכתם לאוטומטיים באופן מלא ישירות מתוך המערכת, ללא צורך בביצוע תהליכי ייעוץ ופיתוח ידניים מורכבים, ארוכים ויקרים.

מערכת זו מבוססת על מספר רב של פטנטים וטכנולוגיות ייוחדיות לחברה בתחומי Computer vision, OCR ובינה מלאכותית. על פי נתונים הקיימים בקריון ממספר לקוחות מובילים ברחבי העולם שכבר עושים שימוש ב-Process Discovery השימוש במערכת מאפשר קיצור של זמני תהליך האוטומציה (זיהוי, ניתוח, פיתוח) לפרק זמן של מספר ימים בלבד, תהליך שארך עד כה כ-4 עד 6 חודשים. כמו כן, מערכת זו מייצרת הפחתה משמעותית של העלויות והזמן הכרוכים בביצוע של אוטומציה, הפחתה שנעמדת בלפחות כ- 80%, לעומת תהליכים דומים המבוצעים כיום על ידי המתחרים.

אחד הלקוחות הבולטים של קריון העושה שימוש באחת ממערכות האוטמציה של החברה הינה חברת הביטוח העולמית המובילה AIG.

החברה הבינלאומית, המתפרסת על גבי 80 מדינות וערים שונות כולל ישראל, פנו לקריון בחיפוש אחר פתרון אמין שייעל את מערך שירות הלקוחות שלהם תוך שמירה על עלויות נמוכות. עד היום חברת AIG ישראל הפכה כ-12 תהליכים ארגוניים לאוטומטיים בעזרת פתרון ה- Unattended RPA של חברת קריון, וכך חסכה בין 67-83 שעות חודשיות לעובדים שלה במילוי אחרי משימות סיזיפיות ומונוטוניות. כמו כן, בעזרת המערכת של קריון, AIG מיזערה אין ספור טעויות אנוש וכך העלתה את רמת שביעות הרצון של הלקוחות והעובדים.

לדברי הראל טייב מנכ"ל קריון: "פתרונות ה-RPA של קריון הם בין המתקדמים והחלוצים ביותר בשוק העולמי. אנו מכירים בכך שתהליכים עסקיים מורכבים מתהליכים שמתבצעים על ידי עובדים במחלקות מרובות ושונות וברוב המקרים דורשים קשר ישיר בין הגורמים השונים. הפתרון שלנו הוא הראשון מסוגו בשוק, פתרון מלא המציע כוח אדם וירטואלי משולב בבוט כחלק בלתי נפרד, שמטרתו לייעל את תפוקת העבודה של החברה. במצב החדש אנחנו מאפשרים לעובדים ולחברות להתרכז באזורים שאנחנו הרבה יותר טובים ויעילים, שדורשים חדשנות, דמיון ויצירתיות".

בין לקוחות החברה ניתן למצוא את חברות הפיננסים, הביטוחים והבנקים הגדולים ביותר בארץ, כמו: בנק הפועלים, בנק לאומי ישראכארט, מגדל, בנק ירושלים, הפניקס, מימון ישיר ועוד.

לפרטים נוספים לחצו כאן 

אירועים קרובים