פייסבוק: קרבות כלבים אכזריים מקודמים באמצעות הפלטפורמה בלי הפרעה

את הדברים חשפה חקירה מטען ארגון אמריקני, המקדיש את פעולתו להצלת כל היצורים החיים על פני כדור הארץ, שסיפק מידע על פעילות ענפה של קרבות כלבים - ארגונם, פרסומם, הפצת תיעודים קשים מהם - והכל בזירה הלכאורה לגיטימית שמספקת פייסבוק, שסירבה לעצור את הטירוף

תקלה בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

ארגון המגן בין היתר על זכויות בעלי חיים מאשים את פייסבוק בכך שאינה מסלקת מהפלטפורמה שלה פעילות המקדמת קרבות כלבים בלתי חוקיים.

Lady Freethinker, המכונה LFT, הוא ארגון ללא כוונת רווח הפועל מקליפורניה, ארה"ב, עוסק בתקשורת, ומוקדש לחשיפת ועצירת סבל של בעלי חיים, בני אדם ובאופן כללי – כל סבל על פני כדור הארץ. הארגון מתאר עצמו ומסביר כי "אנו מפרסמים מאמרים חדשותיים דחופים, חקירות מקוריות ועצומות בכדי לעזור לעצור אכזריות ולקדם טיפול אנושי בכל המינים".

 

החשיפה האחרונה של LFT באה אחרי חקירה שקיים בשירות המדיה החברתית הגדול בעולם, פייסבוק, שגילתה כי המנהג הברוטלי לשסות כלבים זה בזה לטעמי בידור וכסף מקודם בתדירות "מדאיגה" באמצעות הפלטפורמה.

לאחר שבחן את פייסבוק במשך 4 חודשים, בין אוקטובר 2018 לפברואר 2019, הצליח הארגון לחשוף יותר מ-2,000 פוסטים שקדימו קרבות כלבים או סחר בבעלי חיים "לוחמים". מעל 150 עמודים, קבוצות ופרופילים נמצאו כמעורבים במכירת "כלבי לחימה" באמצעות פייסבוק, כשל-5 מהדפים והקבוצות הגדולות שעוסקים בנושא הנורא יש בסך הכל 160,563 עוקבים.

"בפוסטים עלולים להראות כלבים שמכסחים זה את זה, כלבים קשורים במתקני אימונים דמויי בית חרושת, או להציג את הצלקות והפצעים הפתוחים שהכלבים ספגו בלחימה", כתב הארגון בתוצאות התחקיר, שנחשפו בתחילה על ידי הגרדיאן הבריטי.

"עולם המחתרת הקטלני של קרבנות הדמים"

הדו"ח של הקבוצה, שכותרתו "עולם המחתרת הקטלני של קרבנות הדמים", שפורסם ביום א', מדגים כמה קל ושכיח למצוא תוכן הכרוך בקרבות כלבים בפייסבוק, למרות שמדובר על הפרות ישירות של מדיניות הקהילה ומדיניות המסחר של הענקית ממנלו פארק.

הקבוצה קראה לחברה, ולמארק צוקרברג המייסד והמנכ"ל, "לחסל את התוכן" הזה בכדי "להגן על כלבים מפני אכזריות קטלנית" מה גם שקרבות כלבים הם פעילות שהוצאה מחוץ לחוק בכל 50 מדינות ארה"ב מזמן, ושנאסרה בבריטניה כבר לפני 180 שנה.

מפעילי הדפים והקבוצות נוטים לעשות שימוש במילות קוד מיוחדות לצורך התייחסות לבעלי החיים שלהם. כך למשל, Gr Ch מסמל "אלוף גדול" ו-2xW היא הדרך לספר על כלב ש"באמתחתו" שני ניצחונות בלחימה. באופן מזעזע מילת קוד נוספת מוכרצת לכולנו – RIP, שמשמעותה 'נוח על משכבך בשלום' ושככל הנראה מבשר על מותו של כלב כתוצאה מהקרבות האיומים.

מייסדת LFT, נינה ג'קל, אמרה כי "פייסבוק משמשת לעתים קרובות כפלטפורמה לקידום ולהשפעה של שינוי חיובי, אך כפי שמראה הדו"ח שלנו, היא נכשלה בהגנה על בעלי חיים חפים מפשע מפני התעללות ומוות אפשרי. על ידי אי-אכיפת מדיניותה שלה כנגד אכזריות לבעלי-חיים, פייסבוק שותפה להנצחת מעשים פליליים".

על אף צילומים מחרידים שהארגון חשף בפייסבוק ומפרסם באתרו, LFT סיפר כי מבין 26 פוסטים שסימן ודיווח לפייסבוק כי הפרו את המדיניות הפלטפורמה רק 6 הוסרו. במקום הסרה הגיבה החברה בהצעה לחסום את התוכן המסוים, לאנפרנד את המקור לו, ולהרחיק מהעין את מה ש"עלול עדיין להיות פוגע או לא נעים".

עצומה הצוברת תאוצה

"התוצאות של דו"ח זה מראות בבירור כי הקידום של קרבות כלבים וסחר בבעלי חיים לצורכי לחימה בפייסבוק משתולל וזקוק לתשומת לב מיידית ולפעולה", נכתב בדו"ח שהוסיף ותבע: "על פייסבוק לנקוט בצעדים מידיים להגנה על בעלי חיים מפני נזק".

בעקבות הממצאים הקשים, LBT השיק עצומה באינטרנט, שמטרתה לדחוק בפייסבוק לחסל לאלתר תוכן שקשור לקרבות כלבים אסורים ומסוכנים, ולעצור את התפשטות של חומרים לקידום סחר בלתי חוקי בבעלי החיים בפלטפורמה שלה.

בהצהרה ששלחה לתקשורת ביום ב' הבהירה פייסבוק כי אסור לפרסם תוכן המקדם או מתאר חיות שנלחמות בחיות אחרות באירוע שבני אדם יוזמים בפלטפורמה.

"אנו מודים לליידי פריטינקר על שהביאה את הפוסטים האלה לתשומת לבנו, ויצרנו איתם קשר על מנת שנוכל לקבל את המידע הדרוש לנו כדי לחקור את התוכן הזה", אמר דובר פייסבוק. "אם אנשים רואים משהו בפייסבוק שהם חושבים שמפר את חוקי הקהילה שלנו, אנו מעודדים אותם לדווח על כך באמצעות הכלים בפלטפורמה שלנו, כדי שהצוותים שלנו יוכלו לחקור ולנקוט בפעולה", חתם הדובר את התגובה המאוד רשמית והדי פושרת של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים