תוכן שיווקי

נא להכיר: הלוגו החדש של רד-האט

05/05/2019 15:38
רד-האט

בשנה שעברה יצאה רד-האט, הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח עם הכנסות של יותר משלושה מיליארד דולר בשנה, למסע פתוח ושיתופי במלואו, שמטרתו פיתוח וחידוש הלוגו ומערכת המיתוג שלה.

רד-האט ידועה לא רק בנחישות ובמסירות שלה לטכנולוגיית קוד פתוח, בה יש תרומה וחשיבות רבה לשיתוף פעולה עם הקהילה, אלא גם בערכים כמו מריטוקרטיה – מינוי לתפקיד על בסיס כישורים ולא קשרים, השתתפות ושקיפות.

כאשר החברה החליטה לשנות את הלוגו שלה, אחרי כמעט 20 שנים, היא קבעה לעצמה שני קווים מנחים: הראשון – לעבוד על כך בדרך שלה, כלומר בפתיחות, והשני – לנצל הזדמנות זו לא רק עבור שיפור הלוגו, אלא גם להצהרה ישירה שתספר כיצד רד-האט התפתחה במהלך 26 שנותיה.

הלוגו הישן של רד-האט. מצאו את ההבדלים

הלוגו הישן של רד-האט. מצאו את ההבדלים

בעיה פשוטה – פתרון פשוט

לרד-האט הייתה בעיה פשוטה והיא חיפשה פתרון פשוט: הלוגו של האיש עם הכובע נראה רע בפורמטים דיגיטליים, במיוחד במכשירים קטנים כמו סמארטפונים, והיה זקוק לרענון.

חברים בקהילת הקוד הפתוח, לקוחות רד-האט, שותפים לעסקים ועובדים (כולל כאלה שעל גופם הלוגו הוותיק של האיש עם כובע פודרה אדום על ראשו) הביעו את דעותיהם. בנוסף, צוות המיתוג של החברה אסף משוב מלקוחות ושותפים, חקר נתוני סקרים וביצע סבבי עיצוב עד שהגיע לתוצאה הנחשפת עתה. אלא שזו לא הייתה תחרות עיצוב. ההחלטה לא התקבלה בהצבעה חד פעמית, אלא בשיתוף פעולה ארוך להבטחת ניצחונו של החזון הטוב ביותר.

ברד-האט אומרים כי הם מקווים שבלוגו המודרני והנועז יותר שלה ניתן לראות מידית את כל הדברים שהלקוחות, השותפים וחברי הקהילה, אמרו שהם מצפים להם מהחברה: תרבות של פתיחות, רוח של יצירה משותפת, רצון לחלוק ידע, נחישות, הקניית יכולות לאחרים ומחויבות לעידוד קהילות שמסוגלות לפתור את אתגרי הטכנולוגיה הגדולים ביותר.

אירועים קרובים