לייטביטס הישראלית הציגה ב-Dell Technology World

מתמחה בפתרונות אחסון המפרידים וירטואלית בין המעבדים והאחסון; דל קפיטל מושקעת בחברה

שאול גלילה, סמנכ"ל התפעול של לייטביטס, וקאם אשקי, סגן נשיא לאסטרטגיה בחברה. צילום: אבי בליזובסקי

מרבית הביתנים בתערוכה הנלווית לכנס Dell Technology Word המתקיים בימים אלה בלאס וגאס הם או של חטיבות בדל או של שותפים עסקיים גדולים כדוגמת אינטל, אבל ביניהם גם ביתנים קטנים של חברות סטארט-אפ. אחת מהן היא לייטביטס הישראלית שדל קפיטל היא אחת המשקיעות בה ונשיאה הוא אביגדור וילנץ.

שוחחנו עם שאול גלילה, סמנכ"ל התפעול של החברה שבעברו עבד כעשור במלאנוקס, וקאם אשקי, סגן נשיא לאסטרטגיה. "החברה נוסדה ב-2016. הנשיא שלה והמשקיע הראשון הוא אביגדור וילנץ אך גם משקיעים אסטרטגיים ובהם מלבד דל גם מיקרון וסיסקו", אמר גלילה.

לדבריו, "כל שרת שנקנה למרכז הנתונים מכיל גם מעבדים וגם נפח אחסון, הבעיה היא שהדרישה כיום בגלל יישומים כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה ולמידה עמוקה, נוצר צורך להגדיל בהרבה את האיחסון, ונוצר מצב שבו המעבדים של השרתים לא מנוסים. לייטביטס מנסה להפריד בין האחסון והמחשוב בעזרת פרוטוקול תקשורת זמין TCP/IP וכך להגביר את היעילות".

"מה שמיוחד בסטארט-אפ שלנו הוא הצוות. עובדים אצלנו אנשי טכנולוגיה מנוסים, שחלקם הובילו שלושה דורות של בקרי SSD בחברות שונות. גם צוות הניהול מורכב מאנשים עם ניסיון רחב גם בטכנולוגיה, גם בהטמעה של טכנולוגיה וגם בניהול פיתוח. החברה מעסיקה 70 עובדים, בעיקר בכפר סבא וחיפה, אך גם בסן חוזה שבקליפורניה ובניו יורק. בקרוב ייפתח סניף באמסטרדם שישרת את השוק האירופי", אמר.

סוף שלב הפיתוח ותחילת עבודה עם לקוחות

"אנחנו בסוף שלב הפיתוח ותחילת עבודה עם לקוחות ראשונים ולכן אנו בשלים לחשוף את עצמנו בפני לקוחות פוטנציאליים. אנחנו עוסקים במה שמכונה 'סופטוור דיפיין סטורג", עיקר האנרגיה שלנו היא באמת בפיתוח תוכנה שעושה NVMe על גבי TCP. פיתחנו את התקן שאושר בדצמבר במהירות שיא של פחות משנתיים ו נדחף על ידי חברות גדולות כמו פייסבוק, אינטל ודל, ובהמשך הצטרפו אליהן חברות נוספות", אמר עוד.

"NVMe היה פרוטוקול ותיק ששימש לניהול וירטואלי של אחסון מקומי, חשבנו שכדאי להרחיב אותו לכל הרשת, וכך להחליף פרוטוקולים שקשה להשתמש בהם, ולכן הגבילו את היכולת הזו. חברות אחרות ניסו לפתח NVMe על גבי TCP אך נכשלו. אנחנו הראשונים שהצלחנו וגם דאגנו לאישורו כתקן", ציין.

לדברי אשקי, "כשמסתכלים על תשתית ענן, הלקוחות, שהם ספקי שירותי ענן רוצים לגדול מהר כדי לתמוך ביותר משתמשים, ולעשות זאת בדרך יעילה ותוך חסכון כספי. כאשר מפרידים בין האחסון והעיבוד, ניתן לשדרג כל אחד מהם בנפרד. יש מערכות איחסון ומערכות עיבוד, והמשתמש יכול להרכיב קבוצות של אחסון ועיבוד לפי כל חלוקה שירצה. החיבור הזה, שיוצר שרת איחסון בדיסקים שנמצאים בכל רחבי מרכז הנתונים, הוא החידוש שלנו".

"אמנם לייטביט היא חברת תוכנה, ליתר דיוק SDN – Software Defined Network, אבל הפתרון שלה כולל גם כרטיס מאיץ ושרת (למשל של דל). פתרונות התוכנה שלנו הם אגנוסטים לחומרה, ולכן קל להטמיע אותם בכל סביבה" מסכם גלילה.

בתשובה לשאלה מה חיפשה דל שהביא להשקעתה בלייטביטס אמר גלילה כי "דל מחפשת לבדל את השרתים שלה כשהיא הולכת ללקוחות שלה מול המתחרים. אם היא מוסיפה את התוכנה שלנו הלקוחות מקבלים שרת של דל שמכיל את ההפרדה שלנו, שיהוי נמוך במיוחד, ועם שירותי נתונים כגון כיווץ והגנה כנגד כשלים ב-SSD, כלומר הם חסינים לשגיאות שדל מספקת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים