PTC משיקה גרסה חדשה לפלטפורמת ה-CAD שלה שפותחה ברובה בישראל

טכנולוגיית Creo 6.0 פותחה בעיקר במרכז הפיתוח של החברה האמריקנית בארץ, והיא מוסיפה יכולות חדשניות הכוללות סימולציה בזמן אמת, מציאות רבודה והדפסת תלת-מימד

זיו בלפר, סגן נשיא עולמי למחקר ופיתוח של PTC ומנהל מרכז הפיתוח של החברה בישראל. צילום: יח"צ

חברת PTC, המיוצגת בישראל על-ידי מטריקס, הכריזה על יכולות חדשות בפלטפורמת Creo® 3D שלה, שפותחה במרכז הפיתוח בישראל, הכוללות – סימולציה בזמן אמת, מציאות רבודה והדפסת תלת-מימד. הפלטפורמה מיועדת לתכנון באמצעות מחשב (CAD), ומאפשרת למהנדסים יכולות תכנון וייצור בסביבה אחת.

Creo 6.0 מאפשרת למפתחי מוצרים ליצור סימולציה בזמן אמת של העיצוב ולבחון כיצד המוצר יראה בסוף התהליך. כל מתכנן יוכל לבצע סימולציה מכנית, תוך כדי תהליך הפיתוח ולא רק בסופו, כולל בחינת פרמטרים חשובים כמו חוזק, מעבר חום, ויברציות ועוד. היכולת הזאת מאפשרת לבחון בזמן אמת כיצד יתקבל כל שינוי בעיצוב, ולראות איך השינויים משפיעים על המוצר. לדברי החברה, יכולת חדשנית זו היא ראשונה מסוגה ולא קיימת בשוק כיום. היא מפותחת בשת"פ של PTC עם חברת Ansys. היכולת הזו מייעלת משמעותית את תהליך פיתוח המוצר ונותנת למתכנן משוב מיידי לאחר כל שינוי של התוכן.

השיפור השני שהגרסה החדשה מציגה הינו הנגשת העיצוב בצורה אוטומטית באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה. כך יוכל המעצב למשל לשלוח את העיצוב באמצעות משקפי AR, ולהציגו ללקוח, לפרטנר וכדומה. החברה טוענת כי היכולת לשתף את העיצוב בצורה מוחשית תייעל את התהליך ותקצר את זמני ההגעה לשוק.

השיפור השלישי המוצג בגרסה החדשה קשור להדפסת תלת-מימד של מתכות. תחום ה-Additive manufacturing נחשב כמהפכה גדולה בעולם הייצור, והמערכת של PTC מאפשרת יצירת רכיבים לייצור בהדפסת תלת-מימד ישירות מהפלטפורמה. היכולת הזאת מציגה כלים חדשים ליצירת חלקים מורכבים שלא ניתן לייצר בשיטות אחרות. הכוח של המערכת החדשה הוא בתכנון של החלקים האלה ללא צורך בכלי תוכנה נוספים. כיום, כשמדפיסים בתלת-מימד צריך להתקין מספר תוכנות בנוסף לפלטפורמת התכנון, וכעת המטרה שהתהליך הזה יתבצע ישירות מ-Creo, ללא צורך בהתקנת תוכנות ביניים ייעודיות.

זיו בלפר, מנכ"ל PTC ישראל, אשר אחראי על פיתוח הפלטפורמה, מוסר: "המוצר ברובו מפותח במהלך השנה האחרונה במרכז הפיתוח של PTC בישראל המונה כ-300 עובדי פיתוח. אני גאה להציג לשוק המקומי והעולמי את הגרסה המתקדמת שפיתחנו, המביאה כלים מהפכניים בעולם ה-CAD בשלושת התחומים Additive Manufacturing ,AR וסימולציות, שמאפשרים ללקוחותינו לעשות שימוש בשיטות ייצור יעילות ומהירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים