מתכוננים לקראת בואו של דור האלפא לעבודה

מקומות העבודה והעובדים עצמם משתנים והופכים ליותר דיגיטליים ● כתוצאה ישירה מכך רק ארגונים שישכילו לצלוח שלושה שלבים קריטיים - יעברו את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בקלות ובהצלחה ● מה הם השלבים וכיצד תצליחו גם אתם בתהליך? לימור אפיק, מנהלת אזורית של ServiceNow, מסבירה

10/02/2019 15:42
לימור אפיק, מנכ"לית רד-האט ישראל ומנהלת אזורית ישראל, יוון וקפריסין. צילום: אלון ישראל

יש אנשים שמזהים את העידן בו אנו חיים – עם חוסר תקווה, במיוחד כאשר הם חושבים על עולם העבודה העתידי (Future of work). אבל הטכנולוגיה כאן לא בשביל לשדוד מאיתנו את מקומות העבודה שלנו ולהחליף אותנו אלא היא כאן בשביל להגדיל ולהעצים את מגוון ההזדמנויות – לשפר את כושר היצרנות שלנו, להביא לתוצאות מהירות יותר ולאפשר לנו להתמקד במה שחשוב. כדי שזה יקרה – אין ספק כי ארגונים ועובדים, בכל הרמות, חייבים להשקיע הרבה יותר כדי לממש את הפוטנציאל ולהביא תוצאות משמעותיות.

בעשור האחרון חלה התקדמות רבה בשעה שהטכנולוגיה שינתה את חיי היומיום של הצרכנים, זאת באמצעות הטלפון הנייד ואפליקציות מבוססות ענן. כעת, כעובדים בארגון אנו מצפים להינות מאותה חוויה פשוטה וזורמת בדיוק כמו חווית הלקוח שאנו חווים היום בחיים הפרטיים שלנו. הבעיה היא שעסקים רבים עדין לא סגרו את הפער. התהליך האבולוציוני הדיגיטלי של מקומות העבודה שלנו עושה כעת את צעדיו הראשונים. זה מפתיע לראות כיצד למרות ההתקדמות הטכנולוגית המטאורית שחלה, מרבית מקומות העבודה נראים היום בדיוק כפי שנראו בשנות התשעים, עם תשתיות מבוזרות ומידע שעובר באופן ידני ממחלקה אחת לאחרת, ותהליכי עבודה מיושנים שמעכבים את הדרך לתוצאה המיוחלת. בקיצור, יש מקום לשיפור.

היום יותר מתמיד עסקים צריכים לחבק את הטכנולוגיה. כדי לעשות זאת הם חייבים להמציא מחדש את תהליכי העבודה המשרדיים, התפעוליים והמסחריים, ולרענן את המודלים העסקיים, המוצרים וערוצי השיווק. לפעמים כל זה ניתן להשגה באמצעות פלטפורמה אחת יעילה וחכמה המזרימה תהליכי עבודה מורכבים ומפשטת אותם.
לטרנספורמציה הדיגיטלית יש ערך עבור כל אדם בארגון, בין אם הוא בכיר שנהנה באמצעותה מיותר שקיפות ויעילות של העסק, ובין אם הוא עובד המשתחרר מכל המשימות המונוטוניות ומקבל זמן להתמקד במשימות מאתגרות ומעניינות יותר. אבל כדי שכל זה יקרה – יש שלושה נושאי מפתח שצריך לקחת בחשבון.

אקלים של הסכמה ארגונית

טרנספורמציה דיגיטלית בהכרח כרוכה בשינוי, ועבור עובדים שרגילים לבצע אותן פעולות, מזה שנים – היא יכולה להתפרש כאיום. לכן, השלב הראשון בתהליך השינוי הוא יצירת אקלים של הסכמה ארגונית כלפי הטרנספורמציה הדיגיטלית.

וכאשר אנחנו מדברים על הסכמה אנחנו מתכוונים להסכמה גורפת, לא כזאת שמתחילה בהנהלה ומחלחלת מטה, אלא הסכמה שצומחת בכל הרבדים והשכבות של הארגון. למעשה, עובדים שייקחו על עצמם תפקיד של סוכני שינוי יוכלו לסייע בהשגת הסכמה כוללת, גם מי שנתפסים בארגון כ- early adopters יוכלו לסייע לאחרים ללמוד את הכלי החדש, להשיב על שאלות ולהדביק אותם בהתרגשות הכללית. המנהלים מצידם יצטרכו לייצר ולטפח התלהבות כלפי השינוי באמצעות תהליכי הכשרה והנגשה של הכלים הטכנולגיים וגם באמצעות מסיבות וחגיגות, לציון האירוע.

לבנות אמון

הצלחה מולידה אמון. בחירה והטמעה של פתרונות דיגיטליים שיפתרו לעובדים בעיות יגרמו להם לרצות עוד מאלה. מנהלים יבנו אמון בצוותים אם ידגישו את הערכים הטמונים בפתרונות הדיגיטליים ויראו כיצד הם תורמים לשיפור חווית העובד. אם צוותים שיעריכו את הפתרון החדש ואת הנוחות שהוא מביא עימו ישתפו את החוויה שלהם עם עמיתיהם ועם ההנהלה, והרי שיצליחו לסחוף עוד אנשים למעגל ולהזין את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית.

מינוף של משאבים חיצוניים

גם חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם מחפשות פתרונות טכנולוגים מחוץ, מתוך הבנה שהיום אין צורך להמציא את הגלגל מחדש, בכל פעם שרוצים להטמיע תהליך או משאב דיגיטלי חדש. אם זה כלי שאתם זקוקים לו – קרוב לוודאי שהוא כבר קיים, ואין צורך להמתין רק לצוות ה- IT בארגון שיחשוף אותנו לכלים ולטכנולוגיות חדשות, שכן בימינו, נקודות המגע רבות וכל עובד בארגון יכול להיתקל בכלי רלוונטי ולבחון את התאמתו לארגון.

ארגונים שישכילו לעבור את שלושת השלבים האלה יעברו את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון בקלות ובהצלחה. ובזמן שאנו מכינים את עצמינו לקראת עולם העבודה העתידי חשוב לזכור נקודה נוספת ואחרונה: העבודה אמנם תתפתח ותשתנה, אבל כך גם העובדים. דור האלפא, הדור הבא של עובדים – ידרוש ממקום העבודה שלו יותר משילוב של עוד טכנולוגיה ביומיום. זהו הדור הטכנולוגי ביותר שאנו מזהים היום ובני הדור יצפו לכך שטכנולוגיה תשולב בכל אספקט של משימותיהם היומיומיות. כך שאנו נמצאים היום רק בראשית הדרך לקראת עולם העבודה העתידי ועסקים, שאינם רוצים להישאר מאחור – חייבים להסתגל ולהתפתח בהתאם.

הכותבת היא מנהלת אזורית של ServiceNow, המתמחה באוטומציה חכמה של תהליכי עבודה בענן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים