השנה הקשה שצפוייה ל-Nvidia

נתבעת בידי בעלי המניות שלה עצמה עקב הירידה העצומה בשווקי השוק שלה ● התביעה מצטרפת לתביעות אחרות מהתקופה האחרונה שהוגשו נגד החברה

האם הרגולטורים יתערבו? אנבידיה

Nvidia עומדת לעבור שנה משפטית קשה במהלכה היא ככל הנראה תצטרך להתמודד עם כמה תביעות ייצוגיות שנובעות מהתמוטטות שוק המטבעות הווירטואליים.

החברה, שבתקופת השיא של המטבעות הקריפטוגרפים נהנתה מביקוש שיא לכרטיסי התצוגה שלה בידי חברות שהפעילו 'חוות כרייה' למטבעות, סבלה כתוצאה מהתמוטטות השוק לירידה חדה במנותיה, בשיעור של כ-50%.

ירידה עצומה בשווקי השוק שלה.

כעת היא נתבעת בידי בעלי המניות שלה עצמה עקב הירידה העצומה בשווקי השוק שלה. לטענת התובעים, היא הטעתה אותם לגבי היכולת שלה לשנות את המיקוד העסקי שלה לפי צורך, במקרה – שגם התרחש – של ירידת ביקושים חזקה בכרטיסים לכריית מטבעות, כך שהעסקים לא יושפעו לשלילה.

התביעה הראשונה, שמנוהלת בידי משרד עורכי דין בשם שול (Schall Law Firm), מאגדת כמה וכמה משקיעים שהשקיעו במניות החברה סכומים של 100,000 ויותר, כשהטענה המרכזית הייתה שהם המשיכו את ההשקעה לאור ההבטחה של Nvidia שהיא שולטת בערוצי המכירות שלה.

"החברה מסרה הצהרות שקריות ומטעות לגבי השוק. היא ציינה את יכולתה לעקוב אחר שוק המטבעות הקריפטוגרפים ולבצע שינויים מהירים במודל העסקי לפי הצורך. היא גם טענה שירידה בדרישה בשוק כורי המטבעות לא תשפיע באופן שלילי על עסקיה מכיוון שהיא נהנית מביקוש חזק לכרטיסים גרפיים בשוק שחקני המחשב. בפועל שוק למד אחרת ומתברר שהיא גרמה בכך נזק למחזיקי המניות", נטען בכתב התביעה.

במהלך תקופת הפריחה של כורי המטבעות, אכן עלו טענות רבות של גיימרים שביקשו לקנות את כרטיסי החברה ולא היה מספיק מלאי, עקבות רכישות ענקיות מצד הכורים, אך ההתמוטטות של המטבעות הובילה לכך שבסופו של דבר החברה נשארה עם מלאי גדול של כרטיסים יחסית מיושנים כבר, ומצד שני השוק הוצף בכרטיסי יד שנייה במחירי היצף בכמות שהזיקה עוד יותר למכירות של Nvidia .

הבעיה הגדולה של Nvidia היא שלא מדובר בתביעה ייצוגית יחידה. בדרך יש לכל הידוע עוד שלוש תביעות כאלה, לפחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים