תוכן פרסומי
ראשי » כללי » סיכום 2018: הדטה סנטר נותר המלך בזירת ה-IT

תוכן שיווקי


דורון קרופמן, מנהל הפעילות בישראל של APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: יח"צ

סיכום 2018: הדטה סנטר נותר המלך בזירת ה-IT

ראיון סיכום שנה עם דורון קרופמן, מנהל הפעילות בישראל של APC מבית שניידר אלקטריק - מובילה בעולמות הטרנספורמציה הדיגיטלית לתחומי הדטה סנטר, ניהול האנרגיה והאוטומציה

פורסם ב-31 בדצמבר 2018
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"לדעתי, אחת המגמות הבולטות היא העמקת המעבר לכלכלת הדיגיטל של ארגונים מכל הסוגים והגדלים בישראל. זו כבר אינה תופעה שמדברים עליה בהקשר של חו"ל בלבד, אלא המעבר לכלכלת הדיגיטל מורגש היטב במגזר הארגוני. כך, לדוגמה, מנתוני הפיקוח על הבנקים עולה כי בפעם הראשונה, ב-2017 יותר ממחצית הפעולות הבנקאיות נעשו בערוצים הישירים – 55% לעומת 48% שנה קודם. בעולם הקמעונות אנחנו עדים להשקעות עתק בהקמה של מערכי מכירה מקוונת. דוגמה בולטת היא שופרסל, שמדווחת על שיעור מכירות אונליין של 13% מכלל מכירות הרשת, והערכות לביצוע השקעה בהיקף של מאות מיליוני שקלים כדי לתמוך בהרחבה נוספת של המכירות המקוונות. אפילו הממשלה מדווחת על תשלומים הנגבים אונליין בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים בשנה – כ-10% מכלל הכנסות המדינה.

הרחבת פעילות האונליין והמעבר לכלכלת הדיגיטל תלויים לחלוטין בכך שכלל מערכות ה-IT הארגוניות נמצאות בכושר שיא. העידן הדיגיטלי מחייב את הארגון שהדטה סנטר שלו יפעל בצורה אופטימלית 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בראש ובראשונה זה מחייב אימוץ של פתרונות מבוססי תוכנה לניהול הדטה סנטר – זהו הבסיס למרכז מחשוב מודרני, קל לתפעול ויעיל. אולי חשוב מכל הערכים האלה: דטה סנטר המנוהל באמצעות תוכנה מאפשר לפעול ברציפות ומסביב לשעון, מתריע על תקלות בצורה פרו-אקטיבית, מסייע לתקן ליקויים בזמן אמת, מאפשר להעביר תקציבים מתחזוקה שוטפת לחדשנות, ועוזר לארגון לפעול ברמה עסקית מיטבית. הדרישה החד משמעית של הארגון מהמנמ"ר וממנהל התשתיות היא שהאופרציה העסקית, שחלקים גדולים ממנה מבוססי טכנולוגיה, תעבוד ותנגן בצורה חלקה. כל נפילה משמעותה בעידן הכלכלה הדיגיטלית משמעותה פגיעה עסקית-כלכלית, ובנוסף – פגיעה במוניטין הארגון.

גם בעידן הענן, הדטה סנטר נותר המלך של זירת ה-IT. הוא משמש כמרכז העצבים של הארגון וזה מחייב לשמור עליו שיפעל בזמינות מרבית, יעילות גבוהה ויתירות מקסימלית".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"אני רואה את המגמה בעולם הטכנולוגיה הארגונית של אימוץ קונספט מחשוב הקצוות – Edge Computing. אנחנו נכנסים לעידן שבו האנליטיקה והביג דטה משלבים ידיים. הטכנולוגיה מאפשרת לארגון לקבל כמויות מידע עצומות, להכניסו לטיפול בפלטפורמות אנליטיות ולקבל בזמן אמת תובנות בעלות משמעות עסקית לארגון. תופעה זו הולכת להתחזק ככל שארגונים יאמצו את קונספט האינטרנט של הדברים. מה שמייחד את העידן הזה הוא הצורך במידיות ובזמינות מרבית, אין מקום להשהיה – אפילו של חלקיקי שנייה. זו הסיבה שאנחנו עדים ליותר ויותר ארגונים המאמצים מיני דטה סנטרים שנמצאים קרוב לשטח ומארחים את השרתים והאפליקציות החיוניים לביצוע הפעולות בזמן אמת.

סיבה נוספת שבגינה נראה אימוץ הולך וגובר של קונספט ה-Edge נוגעת לעלויות הגבוהות של תעבורת הרשת הנדרשת להעברת המידע מהשטח לדטה סנטר המרכזי או לענן ובחזרה. מדובר בכמויות מידע אדירות, שכדי להעבירן נדרש רוחב פס גבוה ובעלויות גבוהות. ארגונים פשוט מפנימים את כלכלת ה-IT של העידן הדיגיטלי, וזו תומכת באימוץ קונספט מבוזר. לא לכל הדברים, לא בכל מצב, אבל בהחלט בתרחישי התייעלות כלכלית או מהירות תגובה טובה יותר של המערכות".

לפרטים נוספים אודות פתרונות APC מבית שניידר אלקטריק לחצו כאן.

לפרטים נוספים אודות פלטפורמת EcoStruxure IT מבית שניידר אלקטריק לחצו כאן.

סיכום 2018: הדטה סנטר נותר המלך בזירת ה-IT Reviewed by on . מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה? "לדעתי, אחת המגמות הבולטות היא העמקת המעבר לכלכלת הדיגיטל של ארגונים מכל הסוגים והגדלים בישראל. זו כבר אינ מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה? "לדעתי, אחת המגמות הבולטות היא העמקת המעבר לכלכלת הדיגיטל של ארגונים מכל הסוגים והגדלים בישראל. זו כבר אינ Rating: 0

הגיבו