תוכן שיווקי

מה הקשר בין סביבת העבודה לכוורת דבורים?

מה מקור ההשראה לעיצוב המחשב הזעיר של לנובו? ומה הקשר בין כוורת למחשבים?

06/12/2018 16:46
יניב ויסמן, מנהל ההפצה של לנובו ישראל. צילום: יח"צ

כבר שנים מטפטפות התעשיות השונות לצרכנים את התפיסה שהגודל כן קובע – החל מכלי רכב, עבור במסכי טלוויזיה הגדלים באחרונה למימדים מפלצתיים וכלה אפילו בסמארטפונים שלכם. אבל יש תחום שבו אנחנו רואים באחרונה שמזעור הוא דווקא הטרנד החזק ביותר – המחשב השולחני.

ישבנו עם יניב ויסמן, מנהל ההפצה של לנובו ישראל, כדי להבין מהם השינויים הבולטים בסביבת העבודה וכיצד הם באים לידי ביטוי.

במשך שנים היתה ארוזה ליבת המחשב הנייח בקופסה גדולה, שחורה ולא ממש אסתטית, שבמקרה הטוב נדחפה והוסתרה אי שם מתחת לשולחן ובמקרה הגרוע, תפסה שטח נדל"ני נרחב. פעם היו סיבות למסיביות של המארזים. הם היו צריכים להתאים ללוחות אם גדולים ולכרטיסי הרחבה עצומים, אולם מאז אותם ימים צעדה תעשיית המחשוב קדימה.

"ניתן לראות שהמגמה העולמית צועדת לכיוון מזעור המחשוב האישי", אמר ויסמן. "למשל, במודל החדש של הנייחים שהשקנו באחרונה בלנובו, המחשב מוצע במארז קומפקטי, קטן מימדים וקל משקל, אותו ניתן להתקין בקלות מאחורי המסך או בצמוד לשולחן המשרדי. היתרונות של מודל זה הם חסכון בשטח הנדל"ני שמחשב נייח תופס בחלל וצריכת אנרגיה נמוכה, שחוסכת בעלויות – ללא פשרות טכנולוגיות".

גם את הטרנד הזה מובילה לנובו, שחרטה על דגלה לעמוד בראש החדשנות הטכנולוגית. זאת, באמצעות השקת סדרת מחשבי ה-Tiny, ובראשם דגם ה-M720q, שמציע מארז קומפקטי במגוון מפרטים, במחיר של החל מ-1,990 שקלים.

מחשב מסדרת ה-Tiny של לנובו. צילום: יח"צ

מחשב מסדרת ה-Tiny של לנובו. צילום: יח"צ

השינוי הזה מבוסס על התפיסה שקטן תופס פחות מקום על השולחן – גם למשתמש הביתי וגם לעסקי. בעידן שבו כל מטר משרדי מגדיל את הוצאות התקורה, זהו פתרון חסכוני מאוד לחברות ולארגונים שמחשבים כל סנטימטר נדל"ני. פתרון זה מסייע בצמצום עלויות ומתאים גם לקונספט חללי העבודה המשותפים והזמניים, שפורח בשנים האחרונות. גם בסלון או בפינת העבודה הביתית זהו יתרון – לא רק בשל הגודל הזעיר, אלא גם בשל האסתטיות, שהיא כורח נלווה של תרבות העבודה החדשה.

הגמישות והמודולריות שמציגה סדרת מחשבי ה-Tiny מבית לנובו מגדירה מחדש את סביבת העבודה המשתנה. מחשבי ה-Tiny הזעירים מצליחים לכווץ יכולות עיבוד, ביצועים עוצמתיים ואת כל מה שקיים בתחנות עבודה חזקות לתוך מערכת בפורמט זעיר, שלמרות גודלה יכולה להתמודד עם מטלות העבודה התובעניות ביותר, גם בסביבות עבודה צפופות ופחות נוחות למשתמש.

המודולריות והגמישות של ה-M720, שמצויד במעבדי Core i מהדור השמיני של אינטל ומבוסס על Windows 10 Pro, באות לידי ביטוי גם באפשרויות הרחבה מגוונות ותמיכה במספר מסכים, שמאפשרת התאמה למגוון תרחישי שימוש כמו נקודות מכירה, מוסדות פיננסיים או סביבות אחרות בעלות מרחב מוגבל. יתרונות אלה, בשילוב אחריות ושירות באתר הלקוח, הופכים את ה-Tiny לפתרון אופטימלי עבור ארגונים בכל הגדלים.

מחשבי ה-Tiny נהנים מיעילות אנרגטית חסרת תקדים והם כבר זכו בדירוגי Energy Star 7.0 ו-EPEAT Gold הנחשבים, ובדירוגי קיימות גבוהים. המשמעות היא שמחשבים אלה מספקים חיסכון נוסף בעלויות, בשל צריכת החשמל הנמוכה שלהם – 65 וואט במקום 180 וואט במחשבים רגילים. כחלק מקונספט ה-Bio-mimicry, שבמסגרתו משמש עולם הטבע מקור השראה לעיצוב פתרונות, גם של מוצרי טכנולוגיה, ביססה לנובו את מחשבי הסדרה על תצורת כוורת הדבורים, שהיא התצורה הטובה ביותר לקירור ואוורור של הרכיבים הפנימיים. הדבר מבטיח מחשב אמין עם בלאי נמוך, בעל אחוזי תקלות מהנמוכים בתעשיית המחשוב.

ניתן להשיג את ה-Tiny במגוון מפרטים אצל המשווקים המורשים.

אירועים קרובים